Marketingstratégiák luxus hoteleknek

Marketingstratégiák luxus hoteleknek

Magyarország ugyan nem a luxushotelek hazája, de azért van néhány. Szerencsére volt lehetőségünk ezekből néhány marketing kommunikációját közelről is tanulmányozni: 2024-ben megkaptuk az 5 csillag Superior Vinifera teljes marketing kommunikációját, beleláthattunk egy marketing audit során az Avalon Resort kommunikációjába és a tulajdonosi struktúra egyesülésével (a Vinifera tulajdonossa megvette a LUA-t), a Lua Resort marketingjéről is képet kaphattunk. Így saját tapasztalatinkból merítve készítettük az alábbi cikket, luxusszállodák marketing kommunikációjáról. <br>   A szállodaipar luxus szektorára óriási verseny jellemző, hiszen minden hotel igyekszik valami egyedivel kitűnni a versenymezőnyből.

Aggodalomra azonban semmi ok – akár jelentős marketing költségvetéssel rendelkezel, akár szűkösebb keretek között kell mozognod, ebben a cikkben te is találsz majd a saját lehetőségeidhez illő luxus hotel marketing stratégiákat.

 

Ha szeretnél hotelednek egy személyre szabott marketing auditot és stratégiát, kattints IDE!



Bármilyen útra is lépsz, tartsd szem előtt, hogy a leghatékonyabb marketingtervek mindig a tulajdon sajátos karakterét tükrözik. A Balaton partján áll a szálloda? Esetleg festői szőlőföldekre néz? Egy régi, történelmi jelentőségű épületben rendezkedtél be?

Egyedi terméktulajdonságod, azaz USP-d diktálja majd tartamaid elkészítését és közönséged megcélzását is szállodád marketingje során.
 

Magas költségvetésű marketingstratégiák luxus szállodáknak

Készíts minőségi képeket és videókat

A mai digitális kor felhasználóinak magával ragadó online élményekre van szükségük, mielőtt hajlandók lennének lefoglalni szállásukat. Ennek megvalósításához invitáld leendő vendégeidet egy digitális körutazásra tulajdonodban, profi minőségű fényképek és videók segítségével.
Amennyiben költségkereted megengedi, egy 360°-os vagy virtuális valósággal kivitelezett túrát is kínálhatsz nekik, hogy minél mélyebben bele tudják élni magukat a hotel kínálta élményekbe.
Mutasd be tulajdonod sajátos tulajdonságait, részleteit és – ha adott – gyönyörű környékét is.
 

Működj együtt influencerekkel

A befolyásos személyiségekkel és utazó bloggerekkel való együttműködés egy bizonyítottan sikeres luxus hotel marketing taktika.

A sikerek érdekében azonban fontos, hogy alaposan utánanézz a kiszemelt influencereknek, és olyan partnert válassz szállodádnak, akinek a közönsége fedi ideális vendégkörödet. E mellett nem árt, ha az adott személy stílusa és értékei párhuzamban állnak márkádéval.

Az ilyen influencerektől érkező közösségi médiás bejegyzések, blogcikkek és egyéb tartalmak jelentősen fellendíthetik hoteled forgalmát.

Célozd meg az ideális vendégeket

Ne pazarold költségkeretedet általános kampnyokra. Használd ki az olyan platformok kínálta lehetőségeket, mint a Google Ads a Facebook és az Instagram, amelyeken precízen célzott kampányokat hozhatsz létre ideális közönséged elérése érdekében.

Készíts megnyerő kreatívokat, amelyek jól szemléltetik tulajdonod sajátosságait és azokat az élményeket, amelyeket vendégeidnek kínálsz.

Célozd meg ezekkel a hirdetésekkel azokat a felhasználókat, akik érdeklődési köreik és/vagy korábbi online tevékenységeik alapján szívesen foglalnának szállást hoteledben.
 

Alkalmazz személyre szabott email marketinget

Az email marketing továbbra is egy kiváló eszköz a meglévő és új ügyfelekkel kiépített kapcsolatok megerősítésére és megtartására. Ennek érdekében hozz létre célzott email kampányokat.
Szegmentáld feliratkozóid listáját és igyekezz minél precízebben személyre szabni üzeneteidet vendégeid preferenciái és érdeklődési körei alapján.

Használj megnyerő vizuális elemeket, figyelemfelkeltő email tárgyakat és egyértelmű felhívásokat, hogy foglalásra ösztönözd címzettjeidet.
 

Alacsony költségvetésű marketingstratégiák luxus szállodáknak

Aktivizáld közönségedet a közösségi médián

A közösségi média manapság teljesen alapvető marketingeszköz minden hotel számára.
Használd ki az Instagram, a Facebook az X (korábban Twitter) és más platformok nyújtotta lehetőségeket, hogy bemutasd tulajdonodat és annak környékét. Készíts érdekes tartalmakat, amelyek kiemelik szállodád egyediségét, a közeli látnivalókat és azokat az élményeket, amelyeket vendégeidnek kínálsz.

Rendezz fényképes versenyeket vendégeidnek, amivel több aktivitást és felhasználót érhetsz el a mellett, hogy felhasználói tartalmakat is begyűjthetsz a résztvevőktől.

Mindez segít egy közösséget kialakítani márkád köré, és szorosabb kapcsolatokat kiépíteni követőiddel.
 

Optimalizálj SEO-val

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás célja, hogy webhelyed oldalai minél gyakrabban jelenjenek meg a Google és más keresőmotorok találatai között, valahányszor egy felhasználó releváns kifejezésekre keres rá.

Ha például valaki luxus szállodákat keres a Balaton környékén, akkor a SEO segít, hogy az első találatok között szerepelhess hoteleddel.

A SEO-hoz többek között kulcsszókutatásra, tartalomkészítésre, hivatkozásokra és egy mobilkészülékeken is hibátlanul működő webhelyre lesz szükséged.
 

Működj együtt partnereiddel

Építs ki üzleti kapcsolatokat a helyi látványosságokkal, éttermekkel és turisztikai irodákkal, hogy exkluzív csomagajánlatokat kínálhass vendégeidnek.

Az efféle keresztpromócióval sokkal értékesebb élményeket értékesíthetsz ügyfeleidnek, akik így sokkal szívesebben térnek majd vissza hozzád a későbbiekben is.

Egy partnerkapcsolat kiépítéséhez minimális befektetés szükséges, gyakran csak a promóciós anyagokat kell kifizetni, vagy kiegészítő szolgáltatásokat kínálni.
 

Költségmentes marketingstratégiák luxus szállodáknak

Használj tartalommarketinget

Mint fentebb elhangzott, nem kell óriási összegeket megmozgatnod azért, hogy minőségi tartalmakat készíthess közönségednek.

Ossz meg megnyerő történeteket, bennfentes tippeket és kulisszák mögötti pillanatokat szállodád webhelyén és közösségi profiljain.

Az efféle tartalmak megerősítik a márkaismertséget, aktivitásra ösztönzik a lehetséges vendégeket és kapcsolatérzetet teremtenek a márka és ügyfelei között.

Habár ezeket a tartalmakat magadnak is elkészítheted, az ilyesmit (akárcsak a fényképeket és videókat) célszerű inkább tehetséges művészekre és szövegírókra bízni.
 

Kezeld tulajdonod online hírnevét

Az ügyfelek véleményeinek komoly hatalma van a vendéglátásban. Figyelj oda a tulajdonodhoz írt visszajelzésekre és kezeld őket minden releváns platformon (Google Cégem, Tripadvisor stb.)
Ahol csak teheted, válaszolj minél hamarabb és szakszerűen vendégeid véleményeire. E mellett ösztönözd elégedett ügyfeleidet arra, hogy osszák meg pozitív véleményeiket az erre alkalmas felületeken.
 

Használd email aláírásodat

Minden egyes elküldött emailben lehetőséged nyílik némi extra információt elhelyezni szállodádról. Tüntesd fel aláírásodban a tulajdon nevét, webhelyének címét, elérhetőségeit és az aktuális akciókat is.
 

Együttműködés egy marketingügynökséggel – Minimális befektetés, maximális eredmények

A fent felsorolt marketingtaktikák önálló és szakszerű kivitelezése nem lehetetlen, ámbár teljes munkaidős feladatkörnek számít. Nem csoda tehát, hogy soka inkább kiszervezik őket egy tapasztalt online marketing ügynökségnek.

Egy ilyen ügynökség teljesen személyre szabott, saját marketingtervet készít szállodád számára, és egy marketingüzeneteket fogalmaz meg, amelyek a megfelelő vendégeknek szólnak majd.

E mellett több évre (vagy akár évtizedekre) visszatekintő szakmai tapasztalattal rendelkeznek, ismerik a legújabb marketingtrendeket és folyamatosan igazítják stratégiádat, hogy az mindig releváns és hatékony maradjon az aktuális piaci környezetben.

Az ilyen feladatok kiszervezésével neked és csapatodnak is jóval több ideje marad fő tevékenységetekre – kifogástalan szolgáltatást nyújtani vendégeitek számára.

Az ügynökség a marketing minden időigényes részét magára vállalja, beleértve a keresőoptimalizálást (SEO), a közösségi média marketinget, a tartalomgyártást, és így tovább.

Még online hírneved kezelésében is besegíthetnek, létrehozhatnak számodra egy tartalomnaptárt, illetve nyomon követhetik vendégeid visszajelzését.