Máté Balázs – a turizmus és vendéglátás marketing specialista

Máté Balázs – a turizmus és vendéglátás marketing specialista

Máté Balázs az a kutató, aki a gyakorlatban is teszteli az elméleti kutatások állításait. A Miskolci Egyetem turizmus és marketing szakirányú kutatóival közösen immáron ötödik éve végez szakirányú kutatásokat, de a gyakorlatban már 2002-óta segíti a cégeket. 

Turizmus és marketing - egyetemi kutatások  


Máté Balázs az egyetem elvégzése után marketing szakterületen kezdett el dolgozni, majd folytatta tanulmányait páhuzamosan a SZIE Marketing PHD szakán. A PHD megköveteli a kutatásokat és az oktatást, de Balázs az abszolutórium megszerzése után is  folytatta kutatói munkáját, mind a SZIE (jelenleg MATE), mind a Miskolci egyetem kutatóval. Miskolcon, Gödöllőn, a BGE-n is voltak és vannak online marketing órái, államvizsgáztat és publikál.  


 

Marketing tanácsadó a gyakorlatban 2002-óta 


2002-ben az addig tanult és megszerzett marketing tudását a legélesebb, leggyakorlatiasabb munkakörben, marketing ügynökségnél, tanácsadóként folytatta. Először KKV marketing, majd nagyvállalti marketing tanácsadóként. A 2000-es évek végén kezdett el nyitni a vendéglátás és turizmus marketing irányába. Kisebb kávézók, hotelek és éttermek sikerre vétele után 2014-ben Balázs marketing ügynöksége a Marketing Professzorok leszerződött az Eventrend csoporttal, ahol felkérték az ügynökséget az összes Eventrendes egység (éttermek, hotelek és rendezvényszervezés) marketing stratégiájának kidolgozására és kivitelezésére. Az Eventrend után Budapest másik nagy vendéglátóipari csoportja, a Zsidai csoport is stratégiát dolgoztatott ki Balázs ügynökségével,a kivitelezést is rájuk bízva.  

 

A megbízások, gyakorlati marketingtanácsadói munka a nagy projektek mellett egyéni hotelek, éttermek megbízásaival is folyamatosan gyarapszik. Balázs Szikszó város online marketingjének megtetézésével és kivitelezésével a városmarketinggel is megismerkedett. A Gödöllői Királyi Kastély marketingtanácsadói munkáival érdekes desztináció marketing tapasztalatai is lettek.  

 
 

Balázs a hotelek megmentője 


A fenti tapasztalatok ismeretében Balázs és marketing tanácsadó kollégái olyan hatékony marketing módszereket dolgoztak ki, melyek költséghatékonyan juttatják vendéghez a szálláshelyeket. Az OTA-knak fizetendő hatalmas jutalékok helyett egy folyamatosan növekvő eredményű, saját tulajdonú marketing rendszert építenek, melyek nyereségessége fellendíthet bármely hotelt. Az erőteljes  marketing kommunikáció nagyobb árbevételt eredményez, a Hotelmentők más szakembereivel közösen az üzemeltetési költségek optimalizálásával egy eleve sikeres hotel esetén is új, eddig nem ismert szintre emel tanácsadási szolgáltatásunk, de egy bajban lévő hotel megmentője is lehet.