Segítség nyújtás bajba jutott Hoteleknek - Mi vagyunk a Hotelmentők, ha mentőövre lenne szüksége

Mentőöv gyengélkedő hoteleknek - Interjú Sárvári Krisztinával

Bajba jutott szállodákat segítő, újra talpra állító cég neve kezd egyre ismertebbé válni a szakmai köztudatban. Covid, a háború, infláció, a forint gyengülése, csapás, csapás után az idegenforgalomban, a szállodaiparban. A nehézségek miatt sokan már odajutottak, hogy ideiglenesen - vagy véglegesen – szállodáik bezárásán gondolkodnak. 

A Hotelmentők profi stábbal nyújt mentőövet az utóbbi évek nehézségei miatt bajba került hoteleknek. 

Hogyan csinálják és milyen segítséget adnak a gyengélkedő szállodáknak? Erről kérdeztük Sárvári Krisztinát a Hotelmentők nevű cég vezetőjét.



Egy mondatban összefoglalva célunk, hogy a turisztikai vállalkozások -jelen esetben elsősorban a hotelek, panziók és vendégházak - a nehézségek ellenére is eredményesen tudjanak üzemelni. Tevékenységünk az üzemelésben jelentkező zavarok felismerése, leküzdése és megszüntetése. Szolgáltatásaink kiterjednek a szükségessé vált intézkedések előkészítésében és végrehajtásában, az üzemeltetés hatékonyabbá tételében;

A HOTELMENTŐK több elemből álló és egymásra épülő szolgáltatási csomagokat kínálnak, de egyedi igényeknek, kéréseknek is eleget tesznek.

Az elérendő célt, végsősoron a megrendelőnek kell meghatároznia.

 

-Ehhez biztos szakmai háttérre van szükség. Milyen stábbal dolgoznak a Hotelmentők?



A HOTELMENTŐK csapatának tagjai az idegenforgalom és a szállodaipar területén szerzett több évtizedes tapasztalataikra támaszkodva segítenek, én magam is 40 éve dolgozom a turizmus és húsz éve a szállodai ipar területén. Munkatársaim mindegyikét jól ismerem, hiszen éveken, évtizedeken keresztül dolgoztunk együtt a szálloda különböző részlegein.

 

-Tapasztalataik alapján mi az, amit a gyengélkedő cégek rosszul csinálnak. Mi szorul a legtöbb helyen változtatásra?



Ez minden szálláshely esetében más és más lehet, éppen ezért, szolgáltatásunk, helyzetfelméréssel indul, ahol a működés legfontosabb elemeit (üzemeltetés, értékesítés, marketing) mérjük fel helyszíni megfigyelések, interjúk, kapott adatok alapján. 

Az audit során megismerjük a szálloda múltbeli, jelenlegi működését. Felmérjük a szervezeti felépítést, az egyes részlegeket, a meglévő munkafolyamatokat, az egyes területen dolgozók létszámát, a feladatok elosztását. A rendelkezésre bocsájtott információk alapján részletesen elemezzük a szálloda működését, ez a vizsgálat kiterjed az értékesítés, marketing területe mellett a költségelemzésre, a beszállítói kapcsolatokra, is. 

Vizsgáljuk az online jelenlétet, többek között a weboldalt a keresőoptimalizálást, a felhasználói élmény, és sok más marketing szempont alapján, a közösségi média felületeket egyéb kommunikációs csatornákat.  

Foglalkozunk az értékesítés hatékonyságával, az árképzés jelenlegi módjával, a meglévő és lehetséges célcsoporttal, a különböző értékesítési csatornákkal, az elérhető releváns vendégvélemények elemzésével. 

Ez a felmérés a szálloda nagyságától, a szolgáltatások sokszínűségétől függően akár több hetet és a tulajdonosokkal, vezetőkkel való többszöri találkozást is jelenthet.

 

-A bajba jutott hotelek értelemszerűen nem dúskálnak az anyagiakban. Mit kérnek az Önök által nyújtott szolgáltatásokért?



Alap szolgáltatási csomagokat állítottunk össze, amelyek tartalmát meghatároztuk, de a tényleges árat csak az első beszélgetés után tudjuk megmondani. A szolgáltatás árát számos tényező befolyásolja, a szálloda mérete, a szolgáltatások összetettsége, a kiinduló helyzet, a fejlesztendő területek. Mivel magam is olyan szállodákban  dolgoztam, és vendégházaknál voltam tanácsadó, tisztában vagyok azzal, hogy mi az amelyet a szálláshelyek ki tudnak illetve hajlandóak kifizetni, és amely elegendő fedezetet ad a általunk nyújtott szolgáltatások minőségéhez.

 

-Mik az eddigi tapasztalataik? Ki a megcélzott ügyfélkör? Kik a potencionális ügyfelek? A kisebb vagy a nagyobb hotelek?



Elsősorban olyan kis - közepes méretű szállodák, valamint panziók, vendégházak vannak a partnereink között, ahol a tulajdonos vagy üzemetető nem rendelkezik turisztikai múlttal, hanem a gazdaság más területén sikeres és turizmus területére, mint pénzügyi befektető érkezett vagy egyszerűen elvarázsolta a szállodák, a turizmus világa és részese akart lenni, ennek a csodának.

 

-Mit hozhat az idei év a szakmában, a szállodaiparban? Milyen szakmai trendeket vár?



A szakma szereplőivel való beszélgetéseim során, úgy tapasztalom, hogy a szálláshelyek vezetői optimistán tekintenek a 2023. évre. Talán ennek az indoka, hogy a 2022. évvégi mutatói – minden tekintetben – meghaladták az előzetes várakozásokat. Jót tett az évkezdetnek a meghosszabbított téli szünet és az előfoglalások is biztatóak. 

Ugyanakkor nem lehetnek illúzióink, számolni kell azzal, hogy az eredményesség csökkenhet. 

Fontos a tudatos tervezés és a szigorú költséggazdálkodás, ha valami nem a terveknek megfelelően alakul azonnal be kell avatkozni a folyamamtokba. 

Ugyanakkor ezt úgy kell megvalósítani, hogy a vendégek a lehető legkevesebbet érzékeljék ebből, nem mehet a vendégélmény rovására, hiszen a ma utazói az élményeket keresek pihenésük során. 

Ezt elvárások összetett voltát támasztja alá annak a cikknek a címe is, amely a napokban jelent meg a szakmai sajtóban: „A mullet traveltől a mindenkinek járó VIP elbánáson át a law costig „

 

A leírtak alapján a 2023. év sem lesz egyszerű a szállásadók számára, ugyanakkor – reményeink szerint -  a Hotelmentők segítségével könnyebben vehetik az akadályokat.