Sikeres szálloda marketing stratégia egyszerűen: kövesd ezt az 5 hatékony tippet!
Melyik az 5 legjobb szálloda marketing stratégia, amelyet a szállodaiparban használnak?
Általánosságban elmondható, hogy ezek a stratégiák magukban foglalják az online marketinget, a hagyományos reklámozást, a PR-t és a vásárlói hűségprogramokat.Ebben a cikkben megvitatjuk őket, és elmagyarázzuk, melyik a jobb egy szálloda számára, és hogyan segíthetnek ezek a stratégiák több ügyfelet elérni és a márkaismertséget növelni. Olvass tovább, ha többet szeretnél megtudni a szállodákra vonatkozó marketing stratégiákról.
1. Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás (SEO) a weboldalak és a tartalom optimalizálásának folyamata, hogy javítsa a láthatóságot és a helyezéseket a keresőmotorok eredményei között. A SEO minden szálloda marketing stratégia fontos része, mivel segít növelni a webhely forgalmát, javítani a konverziókat és növelni a márkaismertséget. A vendéglátóiparban a SEO felhasználható a szállodai bevételek növelésére, mivel több ügyfelet vonz a webhelyedre. Azáltal, hogy webhelyedet a felhasználók és a keresőmotorok számára optimalizálod, biztosíthatod, hogy a potenciális vendégek megtalálják a hoteledet, amikor szállást keresnek a környékeden. Ezenkívül a keresőoptimalizálás hozzájárulhat a szálloda nevének és márkájának általános ismertségének javításához azáltal, hogy növeli a láthatóságot az organikus keresési eredmények között.
Más szóval, a SEO láthatóságot ad, és embereket, potenciális vendégeket hoz a webhelyedre. Miután felkerültek a webhelyedre, meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak, és ne a versenytársaid egyikét. Az is jobb, ha a weboldaladon foglalnak és nem a Bookingon így megtakaríthatod a jutalékot. Ahhoz, hogy ezt meg tudd tenni, szüksége van a weboldaladba integrált foglalási motorra és ott a vendégnek a lehető legalacsonyabb árat kell megtalálniuk. Technikailag szólva, ezzel növelheted webhelyed konverziós arányát.
Mi tudunk ebben segíteni, felépítjük az egész szálloda marketing stratégiádat és levesszük a válladról a nehézségeket!
KATTINTS IDE ÉS SEGÍTÜNK!
2. Tartalom
Az egyik legjobb módja annak, hogy forgalmat irányíts weboldaladra a blogon keresztül történik. Ezt nevezhetjük a szálloda marketing stratégia szívének is.A kezdésnek nagyszerű módja a marketingterv megtervezése. Ez minden szálloda marketing stratégia első lépése, egyfajta naptár, amiben világos elképzelésed van arról, hogy milyen témákat szeretnél érinteni, hogyan szeretnél róluk beszélni és melyik napon és órában. Ez a kulcsa a marketingcélok meghatározásának a következetesség eléréséhez és a tartalom rendszeres közzétételéhez, közvetlenül a célközönséghez szólva.
A blogírás nem az eladásról szól, hanem arról, hogy értéket adj potenciális vendégeidnek. Tehát mondj el nekik minden okot, amiért érdemes ellátogatniuk a városodba. Mondd el nekik, milyen érdekes vagy mennyi tevékenységet kínál a környéked. Mondd el nekik, miért szép a város tavasszal, vagy milyen romantikusak azok a kis kávézók a városközpontban. És így tovább; gondolj a vendégek szükségleteire, és add meg nekik, amit akarnak.
A szálloda marketing stratégiák alkalmazása során ügyelj arra, hogy a helyszínt és az élményt éppúgy népszerűsítsd, mint a szállást. Lehetséges, hogy potenciális látogatóid még azt sem tudják, melyik várost akarják meglátogatni, nemhogy melyik részét annak. Határozd meg, hogy a látogatók mit szeretnének fogyasztani, inni, nézni és csinálni látogatásuk során. Ezután koncentrálj azokra az élményekre, amelyek a közelben vannak, és egyszerűen megszervezhetők a látogatóidnak. Ezek a gyönyörű kávézók vagy piacok meglátogatásától egy túra általi megmérettetésig terjedhetnek. Használhatod szállodád digitális marketingjét ezen értékesítési funkciók népszerűsítésére az ajánlatának továbbfejlesztéseként.
3. Hatékony szálloda marketing stratégia: a kampányok
Szeretnénk, ha megértenéd a hatékony marketing kampányok fontosságát. A kampányok különféle médián és stratégiákon keresztül népszerűsítik turisztikai struktúrádat. Adunk néhány példát és magyarázatot a kampányokról.Egy sikeres kampány növelheti azoknak az embereknek a számát, akik felkeresik és lefoglalják a hoteledet, ami viszont növeli a bevételt. Segít abban is, hogy több potenciális vendéget érj el, és fizető ügyfelekké alakítsd őket.
Általánosságban elmondható, hogy a marketing kampányok célja olyan emberek megcélzása, akik már érdeklődnek a szállodai foglalás iránt. Egy jó kampányhoz konkrét célközönség kell. Tartalmat, hirdetéseket és egyéb taktikákat használhatsz, hogy felkeltsd a figyelmüket, és cselekvésre ösztönözd őket. A cél egy olyan hatékony üzenet létrehozása, amely megszólítja a potenciális vendégeket és forgalmat irányít webhelyedre, ami végső soron növeli a konverziós arányt. A megfelelő stratégiával hatékony szálloda marketing stratégiát hozhatsz létre honlapodon és a Google hirdetésekben, amely segít több embert elérni, és több üzletet generálni szállodád számára.
4. Helyi online marketing
A helyi online marketing egy vállalkozás vagy szolgáltatás reklámozásának folyamata egy adott területen. Ahogy az előző bekezdésben láttuk, ez magában foglalja a digitális eszközök, például weboldalak, közösségi média, keresőoptimalizálás (SEO) és más online csatornák használatát a helyi ügyfelek elérése érdekében.
Vegyük a szállodatulajdonosok példáját. A helyi online marketing segítségével népszerűsítheted szobáikat a helyi ügyfelek körében. Az olyan alkalmakor, mint a Valentin-nap reklámozhatsz egy különleges ajánlatot párok számára. Ha van fürdőd és spa részleged, kedvezménnyel buzdíthatod az embereket, hogy születésnapjukra foglaljanak. Minél többet gondolkodsz, annál több ötleted lesz!
Ez magában foglalhatja a szálloda webhelyének létrehozását, a közösségi médiában a szálloda közelében tartózkodó embereket célzó hirdetések megjelenítését, valamint a tartalom SEO-ra való optimalizálását, hogy az előrébb jelenjen meg hoteled honlapja a helyi keresési eredmények között. A szóbeszéd a helyi online marketingnek is fontos része, mivel segíti a potenciális ügyfelek bizalmának kiépítését, és arra ösztönzi őket, hogy foglaljanak szobát a szállodában.
5. Alkoss márkaszövetségeket
Szállodád piacra dobásához kísérletezhetsz, hogy mely tevékenységek izgatják leginkább leendő ügyfeleidet, ha helyi tevékenységeket hirdetsz a szállodád digitális marketingjén keresztül. Ilyenkor érdemes felvenni velük a kapcsolatot a márkaszövetség létrehozásával kapcsolatban.Különleges szálloda marketing stratégiákat alkalmazhatsz, például kedvezményeket vagy hozzáadott értéket a látogatók számára, amelyek nagyon vonzóak lehetnek a potenciális vendégek számára. Ezek a megállapodások kevésbé egyértelműek a weboldaladra mutató linkek formájában. A partner webhelyén található minden hivatkozás javítja a SEO-t és az online láthatóságot.
Szálloda marketing stratégia példák
Gyors be- és kijelentkezés biztosítása
Ez a szálloda marketing stratégia hasznos lehet, mivel az üzleti utazók számára az idő a legértékesebb dolog a vállalati világban. Ennek eredményeként olyan szállodában szállnak meg, ahol minden eljárás gyors és egyszerű. A szálloda marketing stratégia céljainak elérése során figyelembe kell venni az, hogy egyik legfontosabb tényező az érkezési és távozási folyamatok lehető leggyorsabbá tétele.A szállodák digitalizált marketing stratégiája, mint például a digitális be- és kijelentkezési rendszer, rendkívül előnyös lehet a nem kívánt forgatókönyvek megelőzésében és időmegtakarításban. A szállodákban a gyors be- és kijelentkezés az idős ügyfeleknek is kedvez, akik esetleg túl idősek ahhoz, hogy állva várják ezeket. A szállodai terminálokon vagy az okostelefonos kliensek önkiszolgáló webhelyein keresztül történő becsokkolás nagy igény manapság, különösen a fiatal látogatók körében.
Alkalmazások használata
Akár hajlandóak vagyunk beismerni, akár nem, egy okostelefonok által uralt világban élünk. Ez a kis készülék pedig mindig ad nekünk tennivalót. Nemcsak szórakozásra, hanem munkára, vagy általában bizonyos feladatok egyszerűsítésére is kiváló. Sok applikáció létezik, amiket használhatsz a szálloda marketing stratégia részeként és még könnyebbé teheted ezáltal az ügyfeleknek a szállodádban töltött napjait.Chatbotok és az e-mail marketing trendek alkalmazása
A chatbotok az elmúlt években rendkívül elterjedt szállodai digitális marketing stratégiává váltak a szállodaiparban. Nemcsak a konverziókat segítik, hanem a márka hírnevét is növelik. Használj chatbotokat, hogy az válaszoljon a látogatók kérdéseire: ennek eredményeként a chatbotok fokozzák a kommunikációt, segítik az egyéneket a foglalási folyamatban és kapcsolatba lépnek azokkal a vendégekkel, akik lemondták a foglalásukat. Próbálj meg chatbotokat használni webhelyeden, hogy megtudd, hogyan nőnek a foglalásaid és jelentősen megnő a látogatói elégedettség is.A jól átgondolt e-mail marketing stratégia hasznos azoknak, akik eljöttek vagy hamarosan eljönnek a szállodádba. Jobban fognak bízni benned. Megköszönheted nekik, véleményt kérhetsz stb. Csak a képzelet szab határt.
Használd a közösségi médiát és a digitális kommunikációt
Egy valóban jó szálloda marketing stratégia nem nélkülözheti a közösségi médiának szentelt részt. Manapság mindenki használja a legnépszerűbb közösségi médiát, például a Facebookot, az Instagramot és a TikTokot. Milliárd felhasználójuk van, és sokan érdeklődnek az utazás iránt ezeken a platformokon. Miért ne használnád őket előnyödre?Vizsgáld meg versenytársaid viselkedését, akiknek sikerül lekötni a közönséget. Tegyél közzé képeket a szobákról és frissítésekről. Válassz stílust, mert egységes megjelenésre vágysz. Ne felejts el felkérni egy fotóst, hogy készítsen néhány fényképet, amelyet különféle alkalmakor használhatsz.
Dolgozz együtt influencerekkel
Az egyik leghatékonyabb szálloda marketing stratégia az influencer marketing. Ebben a módszerben a szálloda egy influencer segítségével sok potenciális ügyfelet elcsábíthat, és ráveheti az ügyfeleket a foglalásra. Mivel egy influencer jó hírnevet szerzett tudásáról és tapasztalatáról egy adott területen, hatékony marketing stratégia lehet szállodád számára. Az influencerek segíthetnek szállodád marketingjében azáltal, hogy kedvenc közösségi oldalaikon megosztják a szállodával kapcsolatos információkat.Böngéssz a felkapott trendek között
A mai digitális világban létfontosságú, hogy a szállodák a legújabb piaci trendeket tükröző tartalmat állítsanak elő. Azáltal, hogy a kornak megfelelő tartalommal rukkolsz elő, a szállodád több lehetőséget teremthet a jövőbeli vendégekkel való kapcsolattartásra és növelheti az esélyeket a versenytársokkal szemben.A közösségi médiában új trendeket követő tartalom létrehozása segíthet abban, hogy a szálloda naprakész maradjon az ügyfelek által keresett dolgokkal kapcsolatban. Ez magában foglalhatja videók vagy egyéb vizuális tartalom létrehozását, amely bemutatja az emberek egyedi élményeit a szállodában, vagy megoszthatod más vendégek történeteit a tapasztalataikról. A közösségi média trendjei előtt maradva egy szálloda biztosíthatja, hogy vonzó tartalmat biztosítson ügyfelei számára, és folyamatosan tájékoztassa őket a hotelben zajló eseményekről.
Kérj visszajelzést a korábbi látogatóktól
A világ – és a városod is – minden valószínűség szerint tele van szállodákkal, bérelhető szállásokkal és panziókkal, így versenyképesnek kell lenned a környéken. Ennek a státusznak a megszerzéséhez pozitív online hírnevet kell kialakítani. Ahogy az előző bekezdésekben láttuk, a közösségi média és a SEO nagyon fontosak, de van egy másik eszköz is.Ha azt mondom: „Foglaljuk le ezt a szállást! 4,6 csillagos” Mire gondolsz? Igen, vélemények. A látogatók véleményezése jelentősen hozzájárulhat szállodád marketingjéhez. A turisták a szállodafoglalás előtt elolvassák a véleményeket, mert szükségük van az úgynevezett „társadalmi bizonyítékra”.
Hűségprogramok létrehozása
A tökéletes szálloda marketing stratégia tökéletes marketingtervéhez tartozik egy hűségprogram is, amely arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy rendszeresen térjenek vissza. Ezek a programok segítenek abban, hogy növeld márkád értékét és imázsát a piacon. Egy személyre szabott jutalomprogram révén mind a független szállodák, mind a szállodacsoportok vonzhatják és megtarthatják az ismétlődő foglalásokat azáltal, hogy az üzleti utazók számára értékes dolgokat biztosítanak, például ingyenes éjszakákat és olcsó szállásokat. Az üzleti utazók nagyra értékelik az olyan előnyöket, mint az ingyenes utazás, az ingyenes frissítők és a támogatott spa szolgáltatások, amelyek által kevésbé lesznek megterhelve az utazásaik során.Ez a szálloda marketing stratégia segíthet a helyi vállalkozásokkal való partnerségek kialakításában is. Létrehozhatsz partnerséget néhány vállalkozással, és megoszthatod az ügyfeleket, ajándékokat stb. Egy SEO-optimalizált, reszponzív és vonzó webhely segít a megfelelő irányba terelni ügyfeleidet.
Túl sok ez egyszerre? Mi segíthetünk, vedd fel velünk a kapcsolat és beszéljük, mi a legmegfelelőbb marketing stratégia a te szállodád számára!
KAPCSOLATFELVÉTEL
Gyakori kérdések
Mi a legjobb marketing stratégia a szállodák számára?
A legjobb szállodamarketing stratégia a megcélzott ügyfelektől függ. A közösségi média, az e-mail marketing, a tartalommarketing, az influencerek és a keresőoptimalizálás nagyszerű módja az emberek online elérésének. Az offline stratégiák, például események és promóciók is hatékonyak lehetnek. Ügyfeleid igényeinek megértésével és a megfelelő eszközök birtokában olyan sikeres marketing stratégiát hozhatsz létre, amely segít kitűnni a versenytársak közül.
Hogyan vonzzák a szállodák az ügyfeleket?
Ahhoz, hogy a gyakorlatba ültess egy jó szálloda marketing stratégiát az ügyfelek vonzására, meg kell érteni a célközönség igényeit. Az offline marketing továbbra is hasznos, de az online marketing kulcsfontosságú az ügyfelek vonzásához. Az internet segítségével globálisan láthatóvá válik, és nagy lehetőség van arra, hogy szállodádat országosan az ügyfelek első számú választásává alakítsd.
Hogyan működik a szálloda marketing?
Egy jó szálloda marketing stratégia sok szempontot figyelembe vesz. Első lépésként tudnod kell, ki érkezik a szállodádba, ki a célközönséged. Ezután fel kell mérni, hogy milyen tartalomra van szüksége ennek a közönségnek. Legyél következetes és gyakran ellenőrizd az eredményeket, hogy megértsd, hol kell javítani, hozzáadni vagy eltávolítani.