Hoteled Booking.com profiljának optimalizálása drasztikus növekedést, javulást idézhete elő megjelenéseid számában, sorrendjében

Így optimalizáld Booking.com profilodat a legjobb eredményekért

A Marketing Professzorok hotel marketing ügynökségként azon munkálkodik minden ügyfele esetében, hogy minden foglalás közvetlenül, az OTA-k (Booking.com, Szállás.hu Stb.) kihagyásával érkezzen be egy szállásadóhoz. Miért írjuk most mégis ezt a cikket? Mert bármilyen hatékony legyen is az általunk elkészített szállásmarketing stratégia, van egy átmeneti időszak, amíg hoteled számára a leggyorsabb út az, ha a Bookingos foglalások számát növeljük. 
 
Így optimalizáld Booking.com profilodat a legjobb eredményekért A Booking.com és a többi OTA is rengeteget költ marketingre, még arra is, hogy a Te szálláshelyedre is mindenhol őket találja meg a hoteledre kereső vendég. Az OTA-k így hatalmas forgalmat gerenálnak, kiemelkedő játékos ezek között a Booking.com, és az alábbi útmutató segít majd, hogy egy versenyképes, jól konvertáló profilt alakíthass ki rajta. 

Amennyiben azonban szeretnél közvetlen foglalásokat, jutalékok fizetése nélkül, vagy szeretnéd, hogy mi optimalizáljuk Booking.com fiókodat, kérd ajánlatunkat IDE kattintva. 

 

Miért fontos jól rangsorolni a Booking.com-on?

A Booking.com-ot 2023-ban a legjobb szállásfoglaló webhelynek választották az utazók. Több, mint 76,5 milliárd dollárnyi foglalással, 590 millió lefoglalt éjszakával és 15,3 millió értékesített repülőjeggyel a háta mögött a platform bebizonyította, hogy elképesztő forgalmat képes termelni a cégek számára.

Az elképesztő sikerek ellenére persze a Booking.com sem mond nemet a hirdetésekre – a jelentések szerint a webhely évente több, mint egymilliárd dollárt költ a Google Ads reklámokra. A Booking.com 2022 utolsó negyedévében 284,7 milliós online forgalmat látott el, amiből 55 millióan hirdetéseken keresztül érkeztek a platformra.

A Booking.com rendíthetetlen online jelenléte és hatékony hirdetési stratégiája lehetővé teszi a cégek számára, hogy nagyobb közönségeket érjenek el és több értékesítést bonyolíthassanak le. Ha tehát jól rangsorolsz a Booking.com-on, akkor azzal számos keresőmotorban is előkelő pozíciókban jelenhetsz majd meg.
 

Hogyan kell adatlapot létrehozni a Booking.com-on?

Egy adatlap elkészítéséhez mindenekelőtt egy üzleti fiókot kell létrehoznod a Booking.com-on. Ez egy nagyon egyszerű folyamat:
  1. Keresd fel a https://join.booking.com/ címet és kattints a „Vágjon bele most” gombra
  2. Add meg email-címedet
  3. Add meg a szükséges információkat, majd válassz jelszót és kész is

Az üzleti fiók elkészítése után létrehozhatod első adatlapodat – ezzel sem lesz gondod:
  1. Látogass el a https://account.booking.com/ címre és kattints a „Tulajdon hozzáadása” gombra
  2. Válaszd ki a tulajdon típusát
  3. Add meg a szükséges adatokat
  4. Véglegesítsd a tulajdon regisztrációját a Mentés gombbal

Az adatlap létrehozását nem kell azonnal befejezni, később is visszatérhetsz erre a felületre a kiegészítéséhez. Miután elkészültél, a Booking.com ellenőrzi adatlapodat és küld egy értesítő emailt, amikor az nyilvánossá válik. Az ellenőrzésre van, hogy két munkanapot is várni kell, és meglehet, hogy hivatalos papírokkal is igazolnod kell majd, hogy te vagy a hely tulajdonosa.
Miután mindez megvan, elkezdheted részletesen is optimalizálni Booking.com adatlapodat.
 

Keresés a Booking.com-on

A Booking.com keresőjét világszerte több millió felhasználó veszi igénybe, amikor szállást szeretne találni magának. A keresőtalálatok a felhasználók egyedi igényeihez igazodnak, tekintettel az illető keresési előzményeire, a piac helyzetére, illetve a releváns adatlapok teljesítményére a platformon.
Habár a Booking.com is féltve őrzi algoritmusát, annyi biztos, hogy a platform gépi tanulást is alkalmaz a legjobb keresőtalálatok összegyűjtéséhez.

Az adatlapok rangsorolásának egyik fő szempontja a konverziós arányuk, vagyis, hogy hány kereső felhasználót vesznek rá a foglalásra. Egy magas konverziós aránynak köszönhetően több olyan felhasználó látja majd adatlapodat, akik hasonlítanak a korábban nálad foglaló vendégekhez. Szintén fontos tényező, hogy vannak-e szabad szobáid a felhasználó által kiválasztott dátumokon, és kínálod-e a felhasználó által szűrt felszereltségeket.
 

Hogy működik a Booking.com rangsoroló algoritmusa?

Akárcsak minden valamirevaló keresőmotor, a Booking.com rendszere is igyekszik releváns, személyre szabott találatokat felsorolni a felhasználók kereséseire.

Az algoritmus számára egyik legfontosabb rangsorolási szempont a „vendégértékelési pontszám”. Ezt a pontszámot az alapján kapod, hogy mennyire voltak elégedettek korábbi vendégeid tulajdonod tisztaságával, kényelmével, értékével, felszereltségével, elhelyezkedésével és személyzetével. A legalább 9.0 pontszámmal rendelkező tulajdonok jelennek meg leggyakrabban a keresések találatai között, míg a 8.0-nál alacsonyabb pontszámú tulajdonok csak akkor jelennek meg, ha megfelelnek a kereső felhasználó által beállított szűrőknek.

Apropó szűrők – az algoritmus ezeknek is fokozott súlyozást ad. A Booking.com adatlapokon olyan szűrhető adatoknak kell szerepelniük, mint a foglalás preferált időtartama, elhelyezkedés, felszereltségek, tulajdon típusa, illetve árak. Ezek a legfontosabb szűrők, amikor egy felhasználó keresést indít.

Szintén fontos rangsorolási tényező a foglalási előzmények. A korábban foglalt szállások magasabban jelennek meg egy felhasználó keresőtalálatai között, különösen akkor, ha az illető pozitív értékelést adott egy tulajdonnak.

Egy tulajdon rangsorolását annak általános teljesítménye is befolyásolja a Booking.com-on. Ez azt jelenti, hogy bármilyen kedvező árakat is kínál, egy tulajdon nem rangsorolhat jól, ha a korábbi vendégek alacsony értékeléseket adtak neki.

Végezetül, az adatlap tartalma sem mindegy. A Booking.com egyik legfőbb vonzereje, hogy a felhasználók részletesen összehasonlíthatják egymással a különböző lehetőségeket. Éppen ezért a platform szívesebben mutogat alaposan kitöltött adatlapokat.
 

Hogy néz ki egy felhasználó útja a Booking.com-on?

Egy Booking.com adatlap eredményes optimalizálásához érdemes tisztában lenni azzal, hogy hogyan néz ki egy felhasználó „útja” a platformon, azaz mit is csinál pontosan, a kereséstől a foglaláson át az értékelésig.
 

Keresés a Booking.com-on

A felhasználó rákeres a számára ideális szállásokra, amihez megadja a szállás elhelyezkedését, a vendégek számát, a tulajdon típusát és a bejelentkezés dátumát. A találatokat tovább szűkítheti különféle szűrők megadásával, úgymint árkategória, csillagos értékelés, felszereltségek és így tovább.
 

A lehetőségek összehasonlítása

A felhasználók a megjelenő találatokra kattintva összehasonlíthatják azokat. Megtekinthetik az adatlapokhoz feltöltött képeket, a részletes árazást, a szobákat, a felszereltséget és így tovább. Ilyenkor olvassák el továbbá a korábbi vendégek véleményeit is.
 

Foglalás a Booking.com-on

Ha egy felhasználónak megtetszik valamelyik szálláshely, akkor megtekintheti az árlehetőségeket a kijelölt dátumtartományra. Ha elégedett az árakkal, akkor lefoglalhatja a szállást, ellenkező esetben pedig visszatérhet a többi opció összehasonlításához.

Előkészületek és megérkezés

Ide tartozik minden, ami a foglalás után történik, egészen addig, amíg a vendég meg nem érkezik a szállásra az első foglalt napon. Tehát olyan online ügyfélszolgálati dolgokra kell gondolni, mint a foglalás megerősítése, kérdőívek kitöltése, speciális igények egyeztetése, és így tovább.
 

A tulajdon értékelése

A vendégeket a Booking.com rendszere végül arra kéri, hogy értékeljék a tulajdont az ottani élményeik alapján. Ez az értékelés aztán hozzáadódik a tulajdon általános értékeléséhez a platformon.
 

Hogyan optimalizáld a Booking.com adatlapodat

Győződj meg róla, hogy minden leírásod pontos és teljes legyen
Mint fentebb már olvashattad, a Booking.com elsők között azt veszi figyelembe a találatok rangsorolásakor, hogy a felhasználók milyen szűrőket használnak. Fontos tehát, hogy minden leírásod pontos és teljes legyen. 

Érdemes továbbá kitölteni a GYIK részleget is az adatlapon. A mellett, hogy még egy helyen kiemelheted kínálatodat, illetve releváns kulcsszókat helyezhetsz el, ezek a válaszok segítenek levenni némi terhet az ügyfélszolgálatról. Hogy itt mikre érdemes kitérni, abban pont ők fognak tudni segíteni – kérdezd meg tőlük, hogy mivel keresik fel őket leggyakrabban a vendégek.
 

Kínálj pontos bejelentkezési és kijelentkezési időpontokat

A „Házirend” beállításai között megadhatod a pontos be- és kijelentkezési időpontokat, illetve feltüntetheted az extra bejelentkezési követelményeket (pl. személyigazolvány felmutatása stb.) Ez segít majd rangsorolni a releváns keresésekre, és az üzleti utazóknak is hasznos, mert tudni fogják, hogy hogyan osszák be idejüket.

Amennyiben kárfedezeti letétet is kérsz, tüntesd fel a pontos összeget, és hogy miként fizeted majd vissza azt a kijelentkezéskor. E mellett add meg az extra foglalási díjakat, a lemondási és előlegfizetési szabályokat, a gyerekekre vonatkozó szabályokat, az extra ágy igénylésére vonatkozó szabályokat, a korhatárokat, a háziállatokra vonatkozó korlátozásokat és a fizetéshez használható kártyatípusokat is.
 

Használj jó minőségű képeket

Mindenképpen használj olyan jó minőségű képeket tulajdonodról, amelyek magukkal ragadják lehetséges vendégeidet. A legjobban teljesítő Booking.com adatlapokon a hálószobákat, fürdőszobákat, wellness-részleget, éttermet, bárt, illetve magát az épületet ábrázoló fényképek is találhatók.
 

Sorold fel felszereltségeidet

Töltsd ki a felszereltségek listáját is. Ez egyfelől segít majd, hogy a Booking.com releváns keresésekre jelenítse meg tulajdonodat a felhasználói szűrők alapján, másrészt a felhasználóknak is segít majd a döntésükben. A legnépszerűbb felszereltségek és extrák például a parkolási lehetőségek, az úszómedencék, a privát fürdőszobák, a WiFi, illetve az árba foglalt reggeli.
Ezeken kívül persze érdemes mindent feltüntetni, amit kínálsz – dohányzásra kijelölt külön hely, 24 órás recepció, biztonsági felszereltség stb. Ne felejtsd el kiválasztani azokat az extrákat sem, amiket üzleti ügyfeleidnek kínálsz.
 

Légy elérhető vendégeid számára

A korai elérhetőség minden szállás tulajdonos számára fontos. Azok a vendégek, akik jóval előre tervezik utazásukat értelemszerűen azokra a szállásokra lesznek kíváncsiak, amelyek már most feltüntetik szabad szobáikat a későbbi dátumokon. Érdemes tehát lehetőség szerint egy évre előre feltüntetni a szabad szobákat, hogy a vendégeknek bőven legyen idejük megtervezni utazásukat.
De mi a helyzet az árazással? Ha nem vagy benne biztos, hogy milyen árakat szeretnél megszabni a távolabbi hónapokra, akkor nézd meg az előző év azonos időszakának árait, és legyenek azok a kiindulópontjaid. A le nem foglalt időszakok árait egyébként is bármikor módosíthatod.
 

Ragadd meg a felhasználók figyelmét némi kreativitással

Profilod fix részein kívül a Booking.com-on lehetőséged nyílik jobban személyre szabni adatlapodat a tulajdon leírásával, amelyben feltüntetheted, hogy mi teszi igazán egyedivé szállásodat. Mindenképpen ajánlott kiemelni itt szállásod elhelyezkedését, illetve, hogy mi mindenhez található közel a környéken. Említsd meg a tömegközlekedési csomópontokat, a turistalátványosságokat, az éttermeket (ha nincs sajátod), és azokat a helyeket, amelyek a legtöbb utazót érdekelni szokták.

Ez után mutasd be szállodád felszereltségét. A népszerű extrákon kívül a felhasználók itt ismerkedhetnek meg azzal, hogy milyen hangulatra számíthatnak szállodádban. Említést tehetsz különleges éttermedről, az ügyfélszolgálatról, illetve bemásolhatsz egy-két idézetet is korábbi pozitív értékeléseidből vagy turisztikai webhelyek cikkeiből.
Szintén felkeltheted az emberek figyelmét kedvezményes árú ajánlatokkal. Ide tartoznak többek között a korlátozott ideig elérhető ajánlatok, a rugalmas árazások, az ingyenes reggeli és még sok más is.
 

Kínálj versenyképes árakat

A versenyképes árazás nem azt jelenti, hogy muszáj lemenned a piaci árak alá. Egy 2019-es felmérés szerint az utazók még többet is hajlandók fizetni az olyan szállodákért, amelyek pozitív értékeléseket kaptak a korábbi vendégektől. A felmérés résztvevői azt állították, hogy akár 24%-kal többet is fizetnének egy 3,9 értékelésű szállodáért, mint egy 2,4 értékelésűért, és 35%-kal többet egy 4,4 értékelést kapott szállodáért, mint egy 3,9-esért.

Ezek az adatok alátámasztják, hogy sokkal fontosabb valódi értéket kínálni a vendégeknek, mint alacsony árakat. Ennek érdekében aktívan kell tartanod a kapcsolatot ügyfeleiddel: reagálj a pozitív és negatív véleményekre is, illetve válaszolj a feltett kérdésekre a Booking.com felületén.
 

Kínálj rugalmas lemondást

A rugalmas lemondási lehetőségek megnyugtatják a vendégeket, de nem biztos, hogy üzleti szempontból mindig jó döntésnek számítanak. A Booking.com szerencsére rugalmas szabályzatokat is kínál, amik mind a szállások, mind az ügyfelek számára kedvezőek. Megadhatod, hogy a vendégeknek ne kelljen előleget fizetniük, és hogy legkésőbb két nappal a bejelentkezés előtt a lemondásért sem számolsz fel díjat.

Ez egy kényelmes köztes megoldás, ami magabiztosabbá teszi az ügyfeleket, így többen mernek majd előre foglalni nálad.

Egy szálloda vagy más szálláshely lefoglalása stresszes procedúra lehet. Sokan pont a kényelem és könnyű használat miatt fordulnak a Booking.com-hoz. Szintén plusz pont a vendégek szemében, ha nem igényelsz előleget, vagy hogy az ügyfelek előre megadják bankkártyáik adatait a foglaláshoz. Ezen előfeltételek elhagyásával vendégek sokkal szabadabb foglalási élményt kínálhatsz leendő vendégeidnek. Sokkal többen választják majd szállodádat, ha nem kell amiatt aggódniuk, hogy ráfizetnének a lemondásra.
 

Aktívan gyűjtsd az értékeléseket

Az online értékelések a szállodák legfontosabb marketingeszközeivé váltak az elmúlt évek során, túlszárnyalva még a fizetett hirdetéseket is. Az emberek többsége automatikusan azt nézi meg, hogy mit írtak egy szálláshelyről a korábbi vendégek, mielőtt akárhol szobát foglalnának. Ha tehát értékeléseid nem túl fényesek, akkor hiába a csodaszép képek, nagyszerű felszereltség, kedvező árak és a tökéletes elhelyezkedés…

Igyekezz tehát kikérni korábbi vendégeid véleményét, hiszen ezek a visszajelzések segíthetnek egy stabil hotelmarketing-kampány kiépítésében, illetve rávilágíthatnak szállodád azon területeire, amelyek javításra szorulnak.
 

Válaszolj minél hamarabb a visszajelzésekre

A szálláskereső felhasználók nem csak magukat az értékeléseket olvassák el, hanem a szállás által rájuk adott válaszokat is. A válaszok bizonyítékul szolgálnak arra, hogy odafigyelsz vendégeid mondanivalójára, és igyekszel mindent megtenni annak érdekében, hogy a jövőben még jobb szolgáltatást kínálhass ügyfeleidnek.

Válaszaid továbbá extra szöveges tartalomként szerepelnek majd a platformon, amelyek, ha releváns kulcsszókat és helyi vonatkozású kifejezéseket is tartalmaznak, tovább segíthetik rangsorolásodat.
 


Csatlakozz a Genius hűségprogramhoz

A Genius a Booking.com hűségprogramja, amely értékesebb vendégekhez kínál hozzáférést a szállástulajdonosok számára. A Genius tagság speciális jelölésekkel, rangsorolási előnyökkel és marketingbefektetésekkel kínál, amelyek extra láthatóságot biztosítanak tulajdonodnak.

A Genius program tagjai átlagosan 70%-kal láthatóbbá válnak a keresőtalálatok között, 45%-kal több foglalást könyvelhetnek el és összességében 40%-kal nagyobb bevételre tehetnek szert a tagsági díj levonásával kalkulálva. A programhoz csak azok a tulajdonok csatlakozhatnak, amelyek legalább 7,5-es értékeléssel rendelkeznek és legalább három értékelést írtak már róluk a vendégek. Tehát a tagság ellenére is szükséged lesz egy jól kitöltött adatlapra tulajdonod számára.
 

Gondolkodj el a Preferált partnerek programon is

A Preferált partnerek program szintén egy speciális ajánlat a Booking.com-tól. A programban résztvevő tulajdonok lehetőséget kapnak rá, hogy bekerüljenek a Booking.com top 30%-ába, illetve egy speciális sárga felfelé mutató hüvelykujj is megjelenik majd az adatlapjukon, némi extra közvetítői díjért cserébe. A preferált partnerek akár 65%-kal több oldalmegtekintésre és 20%-kal több foglalásra számíthatnak.

A Preferált partnerek programnak is vannak előfeltételei. Csak azok a partnerek csatlakozhatnak hozzá, amelyek legalább 70%-os teljesítménypontszámmal és 7,0-ás értékeléssel rendelkeznek, illetve minden tulajdonuknál versenyképes árakat tartanak fenn.
 

Mi az a Láthatóságfokozó a Booking.com-on?

A Láthatóságfokozó – nem meglepő módon – lehetővé teszi a cégek számára, hogy láthatóbbá tegyék tulajdonaikat a platformon egy adott dátumon vagy dátumtartományon belül. A funkció segítségével a cégek az alapján módosíthatják közvetítői díjukat, hogy hány oldalmegtekintésre számítanak egy adott időszakban, így akár a forgalmasabb, akár a csendesebb időszakokban is több lehetséges ügyfelet érhetnek el ajánlataikkal. A funkcióval továbbá konkrét országokat vagy régiókat is meg lehet célozni a preferált időszakokban.

A Láthatóságfokozó egy könnyedén használható eszköz, amivel a cégek több lehetséges vendéget érhetnek el a kritikus időszakokban. Fokozhatod például láthatóságodat a főszezonban, a pangás idején, vagy kívánt országok megcélzásakor.
Ezzel a funkcióval tehát könnyedén módosíthatod a közvetítői díjakat és fokozott láthatóságra tehetsz szert a nélkül, hogy teljesen át kelljen formálnod hozzá Booking.com marketingstratégiádat.

 

Gyakori kérdések

Hotel marketing Blog