Így hoznak több közvetlen szobafoglalást a Google Ads szállodahirdetések
A közhiedelemmel ellentétben a látványos eredményekért nem kell óriási összegeket fektetned a Google Ads kampányokba. Egy jól kidolgozott stratégia minden hónapban újabb és újabb közvetlen foglalásokat biztosíthat szállodád számára. Egy megfelelően kezelt Google Ads kampány egy hatékony, célzott, mérhető, költséghatékony megoldás, ami segít a maximumot kihozni a befektetett pénzből.
Az alábbi cikkben összefoglaltuk, mi kell egy sikeres szálloda Google Ads kampányhoz. A cikk 2023 januárjában született, a Google Ads folyamatosan fejlődik, napról-napra változik, így tudnod kell, ha ezt a cikket később olvasod, már minden másképp működik!
Ha szeretnél sok direkt szobafoglalást, de nem szeretnél a Google Ads napi szintű tanulásával foglalkozni, keresd a Hotelmentőket, Google Ads tanácsadóink segítenek szállodádnak! Vedd fel a kapcsolatot velünk, kattints IDE!
Mi az a Google Ads?
A Google Ads (amelyet 2018-ig Google Adwords néven ismerhettél) a Google fizetett hirdetési szolgáltatása. Végtelenül leegyszerűsítve, a Google Ads lehetővé teszi számodra, hogy minél több érdeklődő felhasználót, azaz ideális ügyfelet érhess el az interneten hirdetéseiddel. Ez történhet többek között vizuális (Display) reklámok, vagy a Google keresőtalálati oldalain megjelenő hirdetések formájában is.
A Booking.com is a Google Ads-on keresztül hirdet?
Meglehetősen kellemetlen érzés azt látni, hogy egy olyan nagyobb OTA, mint a Booking.com maga alá szorítja a saját hoteled weboldalát a Google Ads hirdetései között. Ez egy nagyon gyakori jelenség, és ennek jó oka van. A Google Ads ugyanis egy rendkívül jövedelmező bevételforrás az online utazási irodák számára, és ennek a levét sajnos gyakran maguk a szállodák isszák meg.
2015-ben a Priceline Group teljes bevételének nagyjából 15%-a Booking.com-on keresztül folyt be, ami a cég leányvállalata. Az évek során a Google Ads a vállalat marketing- és bevételi stratégiájának kulcsfontosságú részévé vált. Ahogy egyre több kulcsszóra tett ajánlatot, a Booking.com úgy zsebelt be súlyos százmilliókat, méghozzá dollárokban. Persze ugyan ezt a stratégiát követi minden nagyobb OTA, tehát nem csak a Booking.com saras ebben.
A Mirai Booking.com ajánlattételi stratégiáját elemző blogbejegyzése szerint a cég bevételének 5-35%-át szerzi azzal, hogy különböző szállodák nevét célozza meg hirdetéseivel.
A bejegyzés továbbá 22 olyan szállodáról is említést tesz, amelyek nevére rákeresve a Booking.com Google Ads hirdetései az esetek 80%-ában jelentek meg, átlagosan az 1,4. pozícióban. Ezzel szemben ugyanezen szállodák saját hirdetései csupán az esetek 52,5%-ában jelentek meg, átlagosan a 2,4 pozícióban.
Szóval hogyan használhatja ki egy szálloda a Google Ads hirdetéseit?
Hogy működik a Google Ads?
Szóval hogyan szerezz több közvetlen foglalást a Google Ads segítségével szállodád számára? A Google hirdetési platformját nem nehéz ugyan használni, az igazán jó eredmények érdekében azonban számos apróbb részletre is figyelned kell majd, ami már bonyolultabbá teszi a folyamatot.
Íme néhány hasznos tipp a Google Ads eredményes használatához:
1. Válassz megfelelő kulcsszavakat
Nagyon fontos, hogy jó kulcsszavakat válogass össze hirdetéseidhez. Próbálj legalább 30 olyan releváns kifejezést keresni, amelyeket ideális vendégeid gyakran használnak, amikor szállást keresnek maguknak hoteled közelében. Lehetőleg válassz minél több long-tail kifejezést, amelyek három vagy több szóból állnak (pl. „állatbarát szálloda Eger”).
2. Készíts rövid, megnyerő hirdetéseket
A következő lépés rövid tartalmakat létrehozni hirdetéseidhez. Ezeknek arra kell ösztönözniük az embereket, hogy átkattintsanak szállodád webhelyére. Ha hirdetéseid kapcsolódnak a felhasználók kereséseihez, jól passzolnak a landing page-ekhez, és elég nagy összeget ajánlasz értük, akkor magas pozíciókban jelenhetnek majd meg a reklámok között.
3. Jelölj ki egy költségkeretet
Mivel a Google Ads lényegében egy aukciós rendszerként működik, meg kell határoznod, hogy legfeljebb mekkora összeget vagy hajlandó kifizetni hirdetéseidért. Persze előfordulhat, hogy ennél kevesebbet kell majd fizetned, ha valaki rákattint reklámjaidra, de ez a hirdetés minőségétől is függ.
4. Csak akkor fizetsz, amikor valaki kattint is
Miután a folyamat lezajlott, fizetned kell a Google-nak. Mivel egy ajánlattételi folyamatról van szó, csak akkor kell fizetned, ha valaki rá kis kattint egy hirdetésedre (vagy ezer megjelenítésenként, attól függően, hogy milyen hirdetést készítettél). Továbbá csak a minimum összeget kell kifizetned, hogy olyan magasan rangsorolhass, amennyire költségkereted engedi.
Habár mindez elég egyszerűnek hangzik, sok szállodatulajdonos követ el drága hibákat Google Ads kampányai és hirdetései elkészítése során. Éppen ezért ajánlott ezt és az ehhez hasonló marketinges feladatokat egy szakértőkből álló tanácsadói csapatra bízni.
Egy Google Ads szállodahirdetési kampány lépései
Ha sikerült kitűznöd kampányod célját, akkor sokkal egyszerűbb dolgod lesz annak összeállítása közben, hiszen minden döntésedet ez a cél vezényli majd.
Ne felejtsd el továbbá elhelyezni a Google Analytics követőkódot webhelyed forrásában, hogy a Google pontos statisztikákat gyűjthessen webhelyed teljesítményéről.
1. Állj elő egy kulcsszóstratégiával
Fontos elegendő időt félretenni a megfelelő kulcsszavak kiválogatására. A Google Ads Kulcsszótervezője egy ingyenes megoldás erre, de választhatsz a megannyi fizetős eszköz közül is az interneten. Akárhogy is, a cél olyan kifejezéseket találni, amilyenekre ideális vendégeid is rákeresnek, amikor a szállodádhoz hasonló szálláshelyeket szeretnének találni maguknak. A kulcsszavak válogatása során kategorizáld őket kulcsszóegyezési típusok szerint.
2. Rendezd kulcsszóidat hirdetéscsoportokba
Miután kiválogattad a legjobb kulcsszókat, úgynevezett hirdetéscsoportokba kell helyezned őket. Például meglehet, hogy egy kulcsszó szállodád típusára vonatkozik míg egy másik egy közeli látnivalót céloz meg. Alakítsd ki hirdetéscsoportjaidat úgy, hogy könnyedén nyomon tudd követni, melyik milyen kifejezéseket tartalmaz. Ez segít majd olyan hirdetéseket létrehozni, amelyek jól illeszkedned ezekhez a kulcsszókhoz.
3. Tégy ajánlatot saját hoteled nevére is
Ez egy nagyon gyakori és fontos stratégia a vendéglátásban. Tudod, hogy a különféle OTA-k is megcélozzák szállodád nevét, ezért muszáj leszel ezen a fronton is szembeszállni velük. Szerencsére a Google minőségi mutatójának köszönhetően ezekkel a hirdetésekkel jobb pozíciókat érhetsz majd el, hiszen a saját szállodádról szóló hirdetések tartalma jobban passzol majd landing oldalaid tartalmához, mint az OTA-k esetében.
4. Célozz okosan
A Google Analytics segítségével földrajzi és egyéb információkat is megtekinthetsz a webhelyedre látogató felhasználókról. Ez segít a megfelelő területekre összpontosítani hirdetéseidet és erőforrásaidat.
Mindemellett az utolsó pillanatban foglaló felhasználóakt is megcélozhatod. ha a mobilhasználókra koncentrálsz.
5. Tesztelj rendszeresen
Soha nem lesz olyan, hogy elkészítesz egy Google Ads hirdetést, és utána az csak úgy termeli majd neked a közvetlen foglalásokat. A Google Ads kampányok és reklámok kezelése egy hosszútávú, de logikus folyamat. Nyomon kell követned megcélzott kulcsszóid teljesítményét, függetlenül attól, hogy eleinte hogyan teljesítenek.
Minden hónapban szánj néhány órát kampányod és hirdetéseid ellenőrzésére, és optimalizáld őket a jobb eredmények érdekében. Távolítsd el például a rosszul teljesítő kulcsszókat, állítsd át az ajánlatot a jobban teljesítő kifejezésekre, és így tovább.
6. Használj újracélzást
Végül, de nem utolsó sorban, fontos, hogy az újracélzást is bevesd szállodamarketing-stratégiádban. Az újracélzás lényege, hogy bizonyos hirdetéseidet csak olyan felhasználóknak jeleníted meg, akik korábban már érdeklődtek szállodád iránt (pl. ellátogattak webhelyedre), de még nem foglaltak szobát nálad.
A személyre szabott újracélzó (retargeting) hirdetések különösen ösztönzőek lehetnek az olyan lehetséges vendégek számára, akiknek már csak egy kis győzködésre van szükségük, hogy elvégezzék a konverziót.