Miért van szükségük a szállodáknak az érzelmi marketingre?

Miért van szükségük a szállodáknak az érzelmi marketingre?

Mi különbözteti meg hoteledet a többi hasonló hoteltől? Hogyan válhatsz közkedvelté olcsón, mi a szálloda marketing alappilére? Egy egyszerű dolog, mutatjuk! 
Mi különbözteti meg hoteledet a többi hasonló hoteltől? Hogyan válhatsz közkedvelté olcsón, mi a szálloda marketing alappilére? Egy egyszerű dolog, mutatjuk! „Az emberek el fogják felejteni, amit mondasz, az emberek el fogják felejteni, amit tettél, de az emberek sosem fogják elfelejteni, hogy milyen érzéseket váltottál ki belőlük.” – Maya Angelou

A modern turisztikában számos márkás szállodalánc kínálja ugyan azokat az extrákat és felszereltséget, így lényegében megkülönböztethetetlenek egymástól. Szóval mit tehetnek annak érdekében, hogy egyedibbnek tűnjenek? Például segíthetnek vendégeiknek elkerülni a hétköznapokra jellemző információ-túladagolást, sokkal kellemesebb élménnyé téve az utazások megtervezését.

Itt lép a színre az érzelmi marketing, amellyel márkád az utazók egy egészen új generációját konvertálhatja értékes, visszatérő vendégekké. Nézzük, hogy mi kell ehhez.

 

Tedd személyessé hoteled kommunikációját

Mutasd be ügyfeleid érzelmileg megindító történeteit, vagy emelj ki egy rég óta nálad dolgozó alkalmazottat, hogy a vendégek már a foglalás előtt egy személyesebb szinten tudjanak azonosulni tulajdonoddal. Ez a fajta kötődés sokat segít a hűség kialakulásában, amely aztán márkád egyéb tulajdonait is magába foglalja majd.
 

Ihless átalakulást

A wellness utazások trendje még mindig jelen van, hiszen egyre többen érzik azt a hazatérést követően, hogy egész egyszerűen átalakultak. A helyett, hogy konkrét wellness szolgáltatásokra és extrákra koncentrálnál, próbálj arra összpontosítani, hogy hogyan szeretnék érezni magukat a vendégek, amikor kijelentkeznek tulajdonodból. Kipihentek szeretnének lenni, vagy esetleg motiváltak, inspiráltak? Megváltoztatják majd a világnézetüket szállodádban szerzett élményeik? Találj egy érzelmi célt és fess egy olyan képet vendégeidről, amelyen sikeresen elérik azt.

Mutasd be a közösség gyökereit

A vendégek szívesen utaznak olyan helyekre, ahol az emberek szeretnek élni. Mutasd be a helyi életet az azt élvező helyiek szemszögéből, nem pedig úgy, ahogy a legtöbb turista látja őket. Sok üzleti utazó épp azért hosszabbítja meg az útját, hogy legyen ideje felfedezni a környéket. Segíts nekik elképzelni, hogy beleélik magukat a helyi hangulatba.

Adj hozzá némi nosztalgiát

Amikor az emberek visszagondolnak kedvenc gyermekkori utazásaikra, akkor általában nem a trendi díszítések és a szálláshelyek felszereltsége miatt teszik. Eszükbe jut az a csodálat, izgatottság és kalandvágy, amit egy új hely felfedezése kínált. Egyes szállodamárkák például visszanyúlhatnak az évtizedekkel ezelőtti marketingkampányaikhoz. Az újabb hotelek a múltidéző popkultúrát hívhatják segítségül. A cél éreztetni az emberekkel, hogy olyan élményeket szerezhetnek nálad, amire évek, évtizedek múlva is mosolyogva emlékezhetnek majd vissza.
 

Vedd figyelembe vendégeid értékrendjét

A fogyasztók sokkal tudatosabban foglalkoznak a körülöttük lévő világgal, mint valaha, és tudni akarják, hogy a pénzüket egy olyan cégnek adják, ami az övékkel azonos értékeket képvisel. Derítsd hát ki, hogy mi fontos célközönségednek. A környezet megőrzése lenne az? Mutasd meg, hogy milyen zöld erőfeszítéseket tesz tulajdonod a fenntartható működés érdekében. Esetleg a munkások jogai mellett állnak ki? Kínálj bizonyítékot pozitív vállalati kultúrádról és arról, hogy hogy milyen jól érzik magukat alkalmazottjaid tulajdonodban.


Kapcsoldó cikkek: Érzelmi branding a hotelmarketingben, avagy ne szobát adj el, érzést!

Hotel marketing Blog