A szállodai hírlevelek és a Google pozíciók (SEO) - van összefüggés?

A szállodai hírlevelek és a Google pozíciók (SEO) - van összefüggés?

Az email marketing azaz a hírlevelek küldésének ipara egyes becslések szerint akár 138%-os növekedésen eshet át 2027-ig. Az email marketing többek között azért olyan népszerű, mert segítségével a szállásadók közvetlen kapcsolatba kerülhetnek lehetséges és meglévő vendégeikkel.
 
Mi köze a szállodai hírlevélnek a hotel Google találati listáján való helyezéshez? Alapesetben semmi, de ha jól csinálod, sokat segíthet az email marketing! Gondolkodtál már rajta, hogy hogyan javíthatod email marketingedet annak érdekében, hogy több feliratkozóra tehess szert és aktivitásra ösztönözhesd őket? Tudtad, hogy akár azzal is feliratkozókat szerezhetsz, hogy egyetlen egy emailre összpontosítod figyelmedet? Vagy hogy az email marketing épp olyan hatékony lehet, mint a blogolás vagy a közösségi média vezetése?
De mi köze van mindennek a SEO-hoz, a keresőoptimalizáláshoz, azaz ahhoz, hogy a Google találati listáján hányadik helyen rangsorol hoteled webhelye? Erről szól az alábbi cikk.
 

Mi az az email marketing?

Az email marketing az a marketingmódszer, amely közvetlen emailek segítségével juttatja el szálláshelyed üzenetét egy érdeklődő közönségnek, azaz feliratkozóidnak. Egy hotel esetében sem csupán vendégeknek nevezhetjük őket, hiszen lehetnek ők az éttermed vendégei, agy rendezvényszervezők, HR-esek, akik szálláshelyedet mint csapatépítő vagy egyébb rendezvény helyszíneként igénybe vennék. Az email marketing az ügyfelek elérésének olcsó, mégis hatékony módszere.

Az emailek és azok marketingcélú használata egyáltalán nem újdonságok, az elmúlt évek során azonban sokat változtak. Ezen változás egyik legfőbb oka a különféle automatizálási eszközök megjelenése és elterjedése volt.

Ezen eszközök (pl. az automatikus válaszküldők) segítettek olcsóbbá, egyszerűbbé, de valahogyan mégis hatékonyabbá tenni az email marketinget.
 

Az email marketing előnyei

Egy igazán erős email marketing stratégiára lesz szükséged, hogy a legtöbbet hozhasd ki ebből a módszerből. Az email marketing kiválóan alkalmas nem csupán közönséged megszólítására, hanem ügyfélköröd kibővítésére is. Mindemellett ügyfeleid szálláshelyed iránti bizalmát is megerősítheted azzal, hogy hasznos információkat küldesz nekik emaileiden keresztül.

Sőt, az email marketing még akkor is hatékony lehet, ha nem rendelkezel webhellyel vagy bármilyen landing oldallal az interneten, bár remélem ezt a nagy hibát nem követed el. Érdeklődőket is nagyszerűen szerezhetsz vele, és sok marketinges előszeretettel is használja ilyen célokra, többek között költséghatékonysága miatt.

Az email marketingnek tehát számos előnye van. Olcsó, jól méretezhető, kényelmes és még hatékony is, ráadásul B2C (vendégek a hotelben és az étteremben) és B2B (corporate ügyfelek, csapatépítők stb.)  környezetekben is egyaránt alkalmazható. Nagyban hozzájárul a márkaépítéshez, fokozza az ügyfelek aktivitását és új érdeklődőket is toborozhat márkádnak.

Hogyan optimalizáld email hírleveleidet

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki email marketingedből, tudnod kell, hogy hogyan optimalizálnod emailjeidet. Ehhez többféle módszert is alkalmazhatsz, mint például:
  • Különböző képek használata különböző szakaszokban
  • Felhívás használata minden szakasz végén
  • Egy rövid leírás mellékelése, ami a következő lépést ismerteti
  • és a legfontosabb: NE reklámújságot küldj, hanem értékes információkat!
 

Mi az a SEO?

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás az online marketing azon ágazata, amely a lehető legjobb pozíciókat igyekszik elérni egy webhely oldalai számára a Google és más keresőmotorok találatai között. Ez azért fontos, mert a magasabban megjelenő oldalak általában jóval nagyobb forgalomra is számíthatnak. Amióta létezik a keresőoptimalizálás, foglalkozom vele, kutatom és alkalmazom szálláshelyeknél és egyéb vállalatoknál. Mindig a SEO a leghatékonyabb vendégfogó marketing eszköz, az volt a social média megjelenése előtt az most és az lesz utána is. 
Ahogy egyre többen használják az internetet, a SEO is egyre fontosabbá válik a cégek számára.
 

A SEO előnyei

A SEO előnyei közé tartozik többek között a fokozott online láthatóság, az alacsonyabb költségek és a magasabb konverziós arányok. A keresőoptimalizálás lehetővé teszi, hogy webhelyedre olyan felhasználók találjanak rá, akik aktívan érdeklődnek kínálatod iránt.
 

Így működik együtt a SEO és az email marketing

Az email marketing és a SEO együttes használata látványos eredményekhez vezethet. Míg az email marketing a marketing egy hagyományosabb formája (elvégre sokban hasonlít a postai úton kiküldött levelekhez), addig a keresőoptimalizálás kifejezetten a digitális kor egyik szüleménye.
Az email marketingesek úgy hasznosíthatják a SEO-t, hogy kulcsszókat helyeznek el üzeneteik tárgy mezőiben és szövegtörzsében. Ezzel nem csak a keresőmotoroknak segítesz átvizsgálni az üzenetek tartalmait, hanem a felhasználókat is arra ösztönözheted, hogy rákattintsanak az emailekben elhelyezett linkekre.

Az email marketingesek továbbá különféle automatizálási eszközökkel is egyszerűbbé tehetik a kampányok kialakítását. Ez különösen akkor fontos, ha már több száz, vagy akár több ezer üzenetről van szó, hiszen így nem kell majd mindegyiket egyenként kiküldeni.
Szóval hogyan hozható összhangba egymással az email marketing és a SEO?

Az alábbi keresőoptimalizálási trükköket email üzeneteid elkészítésekor is alkalmazhatod:
  • Használj releváns kulcsszókat és kifejezéseket a tárgy mezőben és a szövegtörzsben
  • Használj azonos stílust és fogalmazást email és egyéb kampányaidban
  • Optimalizáld üzeneteidet mobilkészülékekre is
  • Helyezz el egy felhívást legalább az email végén
  • Írj egy hatásos bevezető bekezdést, amivel felkeltheted a címzett érdeklődését
  • Ügyelj rá, hogy a megfelelő közönséget célozd meg emaileiddel
 

Hozz létre egy email archívumot webhelyeden

Ha van egy rendszeres hírleveled vagy egy blogod, akkor egy email archívum segíthet még több felhasználót elérni. Ez az archívum webhelyed egyik landing oldala lehet, és ezzel érdeklődőket, illetve akár konverziókat is szerezhet márkádnak.

Az archívumok a SEO szempontjából is fontosak, mert segítenek felmérni, hogy mennyire érdeklik tartalmaid a célközönségedet. E mellett azt is megmutatják a keresőmotoroknak, hogy ezek a tartalmak értékesek látogatóid számára, így jó eséllyel érdemes lesz őket többször is megjeleníteni a keresőtalálatok között.

Emailjeid archiválása továbbá rendszeresen frissülő tartalomforrás is lesz webhelyed számára, ami szintén plusz pont mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok szemeiben.
 

Alkalmazz mobil marketinget

A mobil az egyik legértékesebb és legfontosabb csatorna a SEO szakemberek számára. Manapság több, mint a keresések fele mobileszközökön történik, ezért egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy ne optimalizáld tartalmaidat mobilokra is.

A mobilmarketing számos SEO előnyt is kínál. Mindenekelőtt segít a felhasználóknak, hogy mobilkészülékük használata közben is rátaláljanak a megfelelő tartalmakra. Ezen kívül növeli az átkattintási arányokat is, ami szintén jót tesz a rangsorolásnak (azaz, hogy milyen pozícióban jelenik majd meg egy-egy tartalom).

A mobilmarketing talán legnagyobb előnye, hogy segítségével a márkák szinte bárhol és bármikor elérhetik vele leendő és meglévő ügyfeleiket, hiszen az emberek többsége mindenhová magával viszi a telefonját.
 

Kövesd emailjeid teljesítményét a Google Anyaltics segítségével

A Google Analytics egy ingyenes eszköz, amely értékes információkat kínál webhelyed forgalmáról, azonban akár email marketing stratégiád elemzéséhez is használhatod.

Megfigyelheted például, hogy mely oldalakat látogatják az emberek a leggyakrabban, hogy hányan iratkoznak le hírleveledről a különböző oldalakon, és így tovább.
 

Szegmentáld feliratkozói listáidat

A szegmentált feliratkozói listák szintén nélkülözhetetlenek, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni email marketingedből. A szegmentálás azt jelenti, hogy feliratkozóidat különféle kategóriákba sorolod be tetszőleges szempontok alapján. Ezeknek a kategóriáknak vagy szegmenseknek aztán más és más emaileket küldhetsz, tehát egyszerre akár több email kampányod is futhat egymással párhuzamban.
Feliratozóidat szegmentálhatod nem, kor és számos egyéb jellemző szerint. Egy online divatbolt például egészen más ajánlatokat küld majd a férfi és női feliratkozóknak.

Habár vannak üzenetek, amik minden feliratkozód számára fontosak lehetnek, az esetek többségében jobban megéri szegmensenként megfogalmazni emailjeidet, vagy egyes szegmenseket teljesen kihagyni a címzettek közül (például azokat, akik már vagy még nem vásároltak tőled).
 

Fejtsd vissza a kulcsszókat

A kulcsszók „visszafejtése” lényegében azt jelenti, hogy meglévő kulcsszóid alapján hozol létre vagy találsz ki új kifejezéseket. Ez segít új lehetőségeket felfedezni és ez által új közönségeket megcélozni.

Íme néhány további érv a kulcsszók visszafejtése mellett:
  • Rátalálhatsz a legnépszerűbb kifejezésekre, amelyekkel az emberek hoteledre vagy szolgáltatásaidra keresnek rá
  • Kiderítheted, hogy milyen kifejezéseket használnak versenytársaid saját stratégiáikban
  • Ezeket az ösztönző kulcsszókat emailjeid tárgy mezőjében is felhasználhatod, hogy többen nyissák meg üzeneteidet
  • Több feliratkozóra tehetsz szert
  • Javíthatod a konverziós arányaidat
 

Így javítsd a SEO-t az email marketing segítségével

Íme néhány tipp, arra, hogy hogyan érhetsz el jobb SEO eredményeket email stratégiád alkalmazásával:
  • Használj kulcsszókat az email tárgy mezőjében és szövegtörzsében
  • Használj releváns képeket az emailben
  • Hivatkozz releváns tartalmakra emailjeidben
  • Találj ki egyedi tárgyat és tartalmat minden emailedhez
  • Készíts egyedi landing oldalt minden email kampányodhoz
 

Ezeket a hibákat kerüld el email marketingedben

Az email marketingnek is megvannak a maga buktatói, amelyek meglehetősen költségesek lehetnek, ha nem figyelsz oda rájuk. Próbáld meg elkerülni az alábbi hibákat email marketing stratégiád kivitelezésekor:
  • Ne küldj egyszerre túl sok üzenetet ugyan annak a címzettnek
  • Ne küldj emaileket azokban az időszakokban, amelyekben az emberek ritkábban ellenőrzik üzeneteiket – ehhez némi kísérletezésre lesz szükséged
  • Ne küldj emaileket olyan címekre, amelyek nem szerepelnek feliratkozóid között – ezek a személyek nem adtak engedélyt arra, hogy marketingüzenetekkel keresd fel őket
  • Ne felejts el felhívást (CTA-t) mellékelni üzeneteidben

 

Hotel marketing Blog