Hotel Marketing Audit : mi is az és mire jó?

MIBŐL ÁLL EGY SZÁLLODAMARKETING-AUDIT?

Az USP elemzés


Az USP azaz a Uniqe Selling Proposition, az a különlegesség, amiért a Te hoteledet választja majd egy utazó. Ha van 10 ugyanolyan hely egy adott desztináción, mi alapján választ majd a vendég? Nem, nem mindig az ár alapján! Nézzük át együtt, határozzuk meg, mit tudunk nyújtani a vendégeknek, mi kell ahhoz, hogy akár magasabb áron is a mi szállásunkat részesítse előnyben!
 

Ügyfélperszónák meghatározása


Ha tudjuk, mit tudunk adni, miben vagyunk jók, mások, akkor már azt is meg tudjuk határozni, kinek fontos ez. Nézzük meg, mivel rendelkezünk, milyen adottságaink vannak, azokra milyen szolgáltatások építhetők. Kinek tudjuk ezeket adni? Kinek van erre szüksége? Ezek határozzák meg az ügyfélperszónákat. Ez egy teljesen megszemélyesített, elképzelt, korban és nemben, érdeklődésben és földrajzilag is körülhatárolt embert jelent. Például, van egy hotelünk, aminek van egy rendezvényterme. Mi vendéget szeretnénk, esetleg rendezvényterem bérlést akarunk eladni. De üljünk át most a másik oldalra. Mit akar egy 25 éves, budapesti mennyasszony? Egy esküvőhelyszínt keres hotelben, vidéken. Itt ér össze a két igény. Ezek meghatározása a marketing alapja.

 

Ha már most úgy érzed, hotelednek szüksége van marketing auditra, vedd fel a kapcsolatot velünk most! Kattints IDE!

 

A JELENLEGI MARKETING-STRATÉGIA ELEMZÉSE

Párhuzamban áll jelenlegi marketingstratégiád céged átfogó üzleti céljaival? Egyáltalán tudjuk, mik a céljaink? Ha nem vagy biztos ebben, vagy soha nem is gondolkodtál el ezen a létfontosságú kérdésen, akkor egy szállodamarketing-audit számtalan lehetőségre (és talán hiányosságra) világít majd rá. Még a stratégia kialakításában, vagy célokhoz igazításában is segítséget kaphatsz.

 

A konverziósarány-optimalizálás (CRO) elemzése


A CRO során kielemezzük a vendégek webhelyen bejárt útvonalait, és megnézzük, hogy hol lehetne javítani ezeken (lerövidíteni, egyszerűbbé tenni őket, és így tovább). Egy szállodai webhely nem sokat ér, ha az emberek el sem jutnak a szobafoglalási folyamat végére. Legyen bármennyi látogatód weboldaladon, ha nem konvertál be, azaz nem foglal szobát, semmit sem ér. Azt gondolom abban már most egyetértünk, hogy a minél több közvetlen foglalás nagyon fontos minden szállásadó számára.

 

A szállodai SEO, azaz keresőoptimalizálás elemzése


Egy pazar szállodai webhely nem sokat ér, ha nem konvertálja az érdeklődőket, és még kevesebbet, ha rá sem talál senki az interneten. A hotel SEO, vagyis a keresőoptimalizálás célja, hogy webhelyed minél fellelhetőbb legyen a releváns keresések találatai között. Egy alapos auditot követően tudni fogod, hogy hogyan szerezhetsz majd több ügyfelet a Google-ról, ahol a legtöbb utazó keresi magának következő szállását. A SEO és a Google PPC, azaz a fizettet Google hirdetés között nagy a különbség, de mindkettőt kell használnod. De megsúgom, a keresőoptimalizálás sokkal költséghatékonyabb, mint bármely más marketing eszköz. Ehhez azonban sok minden kell. Ezt is áttekintjük, javaslatokat teszünk rá.

 

A PPC stratégiák elemzése


Megvizsgáljuk a PPC fiókok (kattintás alapú hirdetések, Pl. Google Ads, Favebook vagy Instagram hirdetések) jelenlegi teljesítményét, és megnézzük, hogy milyen lehetőségek adottak a fejlődésre. Amennyiben nem használsz PPC kampányokat, akkor néhány hasznos javaslatot, vagy komplett hirdetési stratégiát is kaphatsz, amelyek kedvező megtérülést biztosítanak majd.

 

A hotel webhelyének értékelése


Nem egyszerű a honlapkészítő cégekkel szót érteni. Vajon mit kap szálláshelyed a pénzéért? Lehet valami csilli-vili, de ugyanakkor egyáltalán nem hatékony. 1996-ban már foglalkoztam honlapkészítéssel az egyetemen. Ha nem is lettem programozó, az elmúlt negyed évszázad alatt mintegy 1000 honlap készítésében vettem részt. Tudom, hogy kell velük beszélni. Tudom, mi a jó, mi nem.

Minden szállásadónak érdemes átnézetnie marketing stratégiáját egy olyan tapasztalt csapattal, mint a Hotelmentők. Akkor is, ha van saját marketingesed. Egy más szemszögből rálátni hoteled marketing kommunikációjára: ez a marketing audit. Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints IDE!

 

A hírnévkezelés elemzése


Tudod, hogy hogyan vélekednek szállodádról vendégeid? Tudod, hogy ezeket a véleményeket az interneten is megosztják a nyilvánossággal? A hírnévkezelés az ilyen visszajelzések figyeléséről, és az azokra írt válaszokról szól. A szállodamarketing-audit után azt is segítünk kidolgozni, hogy hogyan szerezz több pozitív véleményt szállodád számára a legfontosabb online felületeken (Google Cégem vagy Google Térkép, Tripadvisor stb.)

 

A közösségi média marketing elemzése

Egy szállodamarketing-audit során fokozott figyelmet kap márkád közösségi médiás jelenléte, hiszen ezek a csatornák is rengeteget segíthetnek az új ügyfelek bevonzásában. Elég gyakran posztolsz? Megfelelő tartalmakat osztasz meg ügyfeleiddel? Vonzóak szállodád profiljai? Hogy állnak a közösségi hirdetések? Egyes platformokon keresztül még közvetlen foglalásokat is intézhetsz, így még több utazót nyerhetsz meg kínálatoddal.

 

Az email marketing elemzése


Kevesen tudják, hogy az email marketing a SEO mellett az egyik leggazdaságosabb és leghatékonyabb online marketing csatorna. Na persze, ezeket az előnyöket csak úgy élvezheted ki, ha sikerül összegyűjtened egy jó feliratkozói listát, megfelelően szegmentálnod azt, és ideális időközönként releváns és nem spam jellegű, érdekes és színes üzeneteket küldesz leendő és volt vendégeidnek.



A versenytársak elemzése


A vendégek figyelméért folytatott versenyben rengeteget segít, ha tudod, hogy milyen stratégiákat vetnek be más szállodák és egyéb szálláshelyek a környéken. A versenyelemzés például segít rávilágítani a konkurencia hiányosságaira, amelyek mind remek marketinglehetőségek lehetnek saját márkád számára.



Az OTA-k és metakeresők elemzése


Bár elsőre úgy tűnik, sokat segítenek az OTA-k (Booking.com, Szállás,hu stb.) a szállásadóknak vendéget szerezni, de ha belegondolsz, valójában a hotelek piócái ők. Nagy tőkével, hatalmas marketing büdzsével elnyomják az egyéni hoteleket, hogy aztán az erő pozíciójával kényszerítsenek igába minenkit. A jó hír, hogy van kiút, lehet nélkülük élni, vagy ha nem is akarsz teljesen megszabadulni a földesuraktól, azt meg tudjuk oldani, hogy kevesebb adót fizess nekik, mégis több vendéged legyen.


 

DE TÉNYLEG KELL NEKEM SZÁLLODAMARKETING-AUDIT?

Ha már rég óta ismételgeted magadnak az alábbi kérdéseket, akkor egy szállodamarketing segít majd megválaszolni őket:
 
  • Mekkora költségkeretet kellene szánnom a szállodamarketingre?
  • Hogyan találhatnak rá az ideális vendégek a szálloda webhelyére, hogy közvetlenül foglalhassanak?
  • Mi a szálloda webhelyének elsődleges célja?
  • Milyen foglalási rendszert használjak szállodám webhelyén?
  • Szükségem van-e 24 órás élő chat funkcióra, és hogyan alakítsam ki azt?
  • Milyen előnyei és hátrányai vannak, ha több webhelyet és landing page-et is kezelek egyszerre?
  • Hogyan népszerűsítsem szállodámat különböző piacokon?
  • Hogyan kerüljem el a PPC csalókat?
  • Hogyan hozhatom ki a legtöbbet szállodám webhelyéből?
  • Miért mondják a vendégek, hogy nehéz használni a webhelyet?
  • Hogyan kell mobilra optimalizálni, és összességében mi minden kell egy modern szállodai webhelyhez?
  • Érdemes lenne díjmentesen hívható telefonszámot szerezni a szálloda számára?
  • Segítene a szállodának a VOIP?
  • Mik a legjobb hírnévkezelési stratégiák?
  • Mik a legújabb webdesign trendek?
  • Milyen webtárhelyt használjak, és mik azok, amiket kerülni kell?
  • Hogyan tehetem láthatóbbá szállodámat a Google találatai között?
  • Milyen OTA-kat érdemes használni?
  • Miért kattintanak olyan sokan a PPC kampányaimra és távoznak a webhelyről a nélkül, hogy szobát foglalnának?
  • Hogyan szerezzek több piaci részesedést szállodám számára az interneten?
  • Érdemes-e szállodai blogot indítanom, és ha igen, akkor hogyan vezessem azt?
  • Hogyan használhatom ki a közösségi platformok nyújtotta lehetőségeket?
  • Ki tudna segíteni mindebben, hogy a csapatom inkább a vendégekkel foglalkozhasson a marketing helyett?

Hotel marketing Blog