Hogyan gyűjts több vendégértékelést a szálláshelyedre? – Útmutató a Hotelmentőktől

Hogyan gyűjts több vendégértékelést a szálláshelyedre? – Útmutató a Hotelmentőktől

Praktikus tippekkel mutatjuk meg, hogyan gyűjthetsz több vendégértékelést szálláshelyedre, és hogyan segíthet ebben a Hotelmentők csapata.
vendégélmények gyűjtése

Gyűjts rengeteg vendégélményt, növeld a forgalmat szálláshelyeden

Egy gyönyörűen berendezett szoba, egy tökéletesen tálalt reggeli, egy mosolygós bejelentkezés – mindezek semmit sem érnek, ha a világ nem tud róluk. A vendégértékelés ma nem pusztán visszajelzés: ajánlólevél, amely elad, vagy figyelmeztet. Akár egy kisebb panziót, akár egy nagyobb hotelt vezetsz, a vendégvélemények számán (és minőségén) múlik, hogy a következő érdeklődő a Te szálláshelyedet választja-e.

De hogyan érheted el, hogy ne csak a legelégedetlenebbek ragadjanak billentyűzetet? Hogyan ösztönözheted a boldog vendégeket is arra, hogy megosszák a tapasztalataikat? Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket – és azt is, hogyan tudunk ebben mi, a Hotelmentők, támogatni!

 

1. A vendégélmény az alap – minden értékelés itt kezdődik

Hiába kéred meg a vendégeket értékelésre, ha az élmény nem üti meg az elvárásaikat. Az alap tehát mindig az: legyen egyszerű a foglalás, gördülékeny a kommunikáció, tiszta a szoba, bőséges a reggeli – és legyen valami, amire még hónapok múlva is szívesen emlékeznek.

Tipp: Gondold végig a vendég útját az első kapcsolatfelvételtől a kijelentkezésig. Hol lehetne egy apró meglepetést, kedvességet beépíteni? Egy helyi kézműves csoki a párnára készítve vagy egy személyes üzenet többet számíthat, mint hinnéd.

Ha pedig nem tudod pontosan, mit érdemes fejleszteni a vendégélményen, a Hotelmentők csapata személyre szabott tanácsadással segít felfedni a rejtett lehetőségeket.

 

2. Időzítés: mikor kérj értékelést?

Az időzítés kulcsfontosságú. Ha túl korán kérsz visszajelzést, még nem alakult ki igazán az élmény. Ha túl későn, már elfelejtenek, vagy visszazökkennek a hétköznapokba.

A legjobb pillanat az értékeléskérésre közvetlenül a távozás utáni 1-2 nap. Ekkor még friss az emlék, és ha pozitív élményt adtál, szívesen veszik a fáradságot.

Használj automatizált e-maileket vagy SMS-eket! Egy rövid, kedves üzenet csodákra képes.

Például:

"Öröm volt Önt vendégül látni! Ha van egy perce, kérjük, ossza meg velünk élményeit itt: [link]"

A Hotelmentők igény esetén olyan rendszer kialakításában is tud segíteni, amely automatikusan, személyre szabottan küldi ki ezeket az üzeneteket.


 

3. Ne kérj „értékelést”, kérj személyes véleményt!

A "Kérjük, értékelje szálláshelyünket!" kérés rideg és távoli. Az emberek nem szeretnek "munkát" végezni. Viszont szívesen mesélnek az élményeikről, ha úgy érzik, számít a véleményük.

Így érdemes megfogalmazni:

•    "Mi volt a kedvenc pillanata nálunk?"
•    "Van valami, amit kiemelne az itt töltött időből?"

Ha emberi módon közelítesz, emberi válaszokat kapsz – és több szívből jövő értékelést.

 

4. Tedd egyszerűvé a folyamatot

Ne várd el, hogy a vendégek keresgéljenek a neten az értékelési lehetőség után! Adj nekik közvetlen linket az e-mailben, a szobában hagyott köszönőkártyán, vagy a kijelentkezéskor átadott kis emléklapon.

Egy jól elhelyezett QR-kód például a recepción vagy a reggeliző asztalon meglepően sok értékelést tud hozni.

Extra tipp: A Hotelmentők segíteni tud olyan kreatív, vizuálisan igényes értékeléskérő anyagok elkészítésében is, amelyek észrevétlenül terelik a vendégeket a véleményírás felé.


 

5. Jutalmazd meg a véleményeket – okosan

A közvetlen jutalmazás ("írj értékelést, kapsz 10% kedvezményt") sok platformon tilos. Viszont indirekt módon ösztönözheted az értékeléseket.

Például:

•    Rendezz havonta sorsolást a véleményt írók között (pl. egy ingyenes hétvégére).
•    Készíts különleges „Kiemelt vendég” listát, ahol a véleményezők nevét (engedélyükkel) feltünteted.
•    Ajándékozz meg minden 10. értékelést adót egy kis meglepetéssel.

Fontos: mindig hangsúlyozd, hogy a jutalom független attól, hogy pozitív vagy negatív az értékelés.

 

6. Reagálj minden véleményre

A vendégek szívesebben írnak véleményt, ha látják, hogy valóban el is olvassák azt. Köszönd meg az elismerést, udvariasan reagálj az esetleges kritikákra – így azt az üzenetet közvetíted, hogy a vélemény számít.

És ne csak sablonválaszokat küldj! Egy-egy személyesebb megjegyzés ("Örülünk, hogy tetszett Önnek az új wellness részlegünk!") megerősíti, hogy odafigyelsz.

 

7. Használd ki a közösségi médiát is

Kérd meg a vendégeket, hogy a közösségi médiában is osszák meg élményeiket, megjelölve a szálláshelyedet! Egy-egy Instagram story vagy Facebook poszt sokszor többet ér, mint egy hagyományos értékelés.

Tarts fotópályázatot, ossz meg vendégfotókat (engedéllyel), vagy csak egyszerűen köszönd meg a posztokat. Ezek mind-mind erősítik a vendégekkel való kapcsolatot – és új érdeklődőket is hozhatnak.

 

8. Kérj segítséget, ha elakadtál

Néha minden igyekezet ellenére is megrekedhet az értékelések száma. Ilyenkor érdemes kívülről is ránézni a helyzetre: vajon hol szorul finomhangolásra a vendégélmény? Mennyire könnyű az értékeléskérés folyamata? Nem kell mindent egyedül megoldanod.

A Hotelmentők azért dolgozik, hogy a szálláshelyek eredményesebben működjenek – így akár az értékelésszám növelésében is tudunk gyakorlati tanácsokat adni, kampányokat tervezni, automatizált rendszereket kialakítani. Ha szeretnéd, hogy több vendég meséljen rólad jó szívvel, örömmel segítünk megtalálni a hozzád illő stratégiát.


KÉRJ IDŐPONTOT INGYENES KONZULTÁCIÓRA


Az értékeléskérés nem nyomulás – ha jól csinálod, egy természetes része lesz a vendégélménynek. A vendégek szeretnek hálásak lenni egy jó élményért, csak meg kell adni nekik a lehetőséget és az alkalmat. Ne feledd: minden egyes új értékelés új vendéget is jelenthet. És ha úgy érzed, jól jönne ebben egy kis támogatás, a Hotelmentők csapata kész segíteni.

 

Hotel marketing Blog

Kérje ajánlatunkat!