Google Ads optimalizálás hotelek számára

Mit kínálnak a Google Ads szállodahirdetések? 

Mit kínálnak a Google Ads szállodahirdetések? 

A Google Ads egy afféle metakereső rendszert biztosít a szállodahirdetések (hotel Google Ads) számára: egyszerre több keresőtalálatot is megvizsgál különféle adatbázisokból a felhasználók által beírt keresőkifejezések alapján. A találatok között aztán a felhasználók ár, hely, dátum, típus és egyéb szempontok szerint válogathatnak. 
 

Mit jelent az, hogy optimalizáljátok hotelem Google Ads hirdetéseit?

A hotel Google Ads hirdetések optimalizálása azokra a taktikákra utal, amelyek segítenek minél gyakrabban és magasabb pozíciókban megjelenni az ilyen hirdetések között. 

A Google keresőrendszere a szállások saját webhelyén látható és az OTA-k által feltüntetett árakat hasonlítja össze egymással, majd felsorolja azokat a felhasználó preferált paraméterei alapján.  A találatok a Google Keresőjében vagy a Google Térképen is megjelenhetnek attól függően, hogy éppen melyik felületet használják a kereséshez.  Ezeket a Google Ads szállodahirdetéseket nem szabad összekeverni a Google ingyenes szállodafoglalási hivatkozásaival, amelyek az organikus találatok között jelennek meg, nem pedig a kiemelt hirdetési pozíciókban. 
 

Miért olyan fontos egy hotel számára a Google Ads optimalizálás? 

Fokozott láthatóság az interneten 

A hotel Google Ads optimalizálásával jelentősen fokozhatod online láthatóságodat és fellelhetőségedet, hiszen egy jól optimalizált szállodahirdetés nagyobb eséllyel is jelenik meg a találatok között. 
 
 

Több közvetlen foglalás a webhelyeden 

A hotel Google Ads optimalizálás második előnye, hogy több közvetlen foglalást szerezhetsz vele szállodád saját webhelyén keresztül. 

A Google Ads szállodahirdetéseket kezelő rendszere az OTA-k és a szállodák webhelyeinek árait gyűjti össze a felhasználók számára. Mint azt bizonyára tudod, a turisztikai irodák súlyos jutalékokat számolhatnak fel egy-egy foglalás után (a Booking.com-on például ez 10-25%, is lehet). A Google Ads szállodahirdetései azonban lehetővé teszik számodra, hogy közvetlen foglalásokra ösztönözd az utazókat saját webhelyeden 

Mindez annak köszönhető, hogy minden más félnél kedvezőbb árakon tüntetheted fel szobáidat, és a sok utazó automatikusan az olcsóbb opciót választja majd (főleg, ha ugyan azt kapja vele, mint a drágább ajánlatokkal). 

A felhasználóknak így nem kell többféle böngészőfülön navigálniuk a különböző árakat kutatva, és rögtön rákattinthatnak a legjobb ajánlatra: a tiédre. 

 

Több begyűjthető adat az utazókról 

A közvetlen foglalások során temérdek hasznos adathoz férhetsz hozzá utazóiddal kapcsolatban. Ezek az adatok később segítenek újracélozni vendégeidet, illetve lehetővé teszik a felül- és keresztértékesítést is, ami növeli az utazók értékét szállodád számára. 

 

A Google Ads szállodahirdetések működése 


A Google Ads lehetővé teszi számodra, hogy kiemeld ajánlataidat a kereső felhasználók számára a Google Kereső és Google Térkép felületein. Amikor egy érdeklődő rákattint az egyik ilyen hirdetésre, akkor megjelennek számára kínálatod legfontosabb jellemzői, úgymint az ár, a cím vagy a korábbi látogatók értékelései. 
 

A hotel Google Ads optimalizálásához az alábbi ajánlattételi stratégiák közül választhatsz: 

  • Jutalék (tartózkodásonként): Csak akkor kell fizetned a hirdetésért, ha egy utazó meg is száll hoteledben a hirdetésen keresztül lefoglalt időpontban. Ez a funkció egyelőre nem minden szálloda számára áll rendelkezésre. 
  • Jutalék (konverziónként): Csak akkor kell fizetned a hirdetésért, ha az érdeklődő szobát foglal hoteledben. 
  • Max. CPC-ajánlat (fix összegű vagy százalékos): Akkor kell fizetned, ha egy felhasználó rákattint a hirdetésedre. CPC ajánlattétel használatakor eszköztípus, a felhasználó tartózkodási helye és egyéb szempontok szerint módosíthatod az ajánlattételt. 
  • Intelligens CPC (ECPC): Az intelligens CPC egy automatikus ajánlatkorrekciót biztosít a CPC ajánlattételekhez. 
 

Gyakori kérdések 

Mik azok a Google Ads szállodahirdetések? 

A Google Ads szállodahirdetései lehetővé teszik a szállástulajdonosok számára, hogy a Google felületén népszerűsíthessék szállodáikat, üdülőiket és egyéb szállástípusaikat. 

Ezek a hirdetések a szállodák saját webhelyén feltüntetett, illetve az OTA-k (online turisztikai ügynökségek) rendszerében szereplő árakat hasonlítják össze egymással, majd sorolják fel azokat a felhasználó által megadott paraméterek szerint. 


Mi a különbség a sima Google Ads hirdetések és a Google Ads szállodahirdetések között? 

A Google Ads szállodahirdetéseket kifejezetten a szállodák számára hozta létre a Google, és olyan opciókat kínálnak, amelyeket egy hagyományos Google Ads hirdetésben nem lehet beállítani. 

Hotel marketing Blog