Miért olyan fontos egy hotel számára a Google Ads optimalizálás?
Fokozott láthatóság az interneten
A hotel Google Ads optimalizálásával jelentősen fokozhatod online láthatóságodat és fellelhetőségedet, hiszen egy jól optimalizált szállodahirdetés nagyobb eséllyel is jelenik meg a találatok között.
Több közvetlen foglalás a webhelyeden
A hotel Google Ads optimalizálás második előnye, hogy több közvetlen foglalást szerezhetsz vele szállodád saját webhelyén keresztül.
A Google Ads szállodahirdetéseket kezelő rendszere az OTA-k és a szállodák webhelyeinek árait gyűjti össze a felhasználók számára. Mint azt bizonyára tudod, a turisztikai irodák súlyos jutalékokat számolhatnak fel egy-egy foglalás után (a Booking.com-on például ez 10-25%, is lehet). A Google Ads szállodahirdetései azonban lehetővé teszik számodra, hogy közvetlen foglalásokra ösztönözd az utazókat saját webhelyeden
Mindez annak köszönhető, hogy minden más félnél kedvezőbb árakon tüntetheted fel szobáidat, és a sok utazó automatikusan az olcsóbb opciót választja majd (főleg, ha ugyan azt kapja vele, mint a drágább ajánlatokkal).
A felhasználóknak így nem kell többféle böngészőfülön navigálniuk a különböző árakat kutatva, és rögtön rákattinthatnak a legjobb ajánlatra: a tiédre.
Több begyűjthető adat az utazókról
A közvetlen foglalások során temérdek hasznos adathoz férhetsz hozzá utazóiddal kapcsolatban. Ezek az adatok később segítenek újracélozni vendégeidet, illetve lehetővé teszik a felül- és keresztértékesítést is, ami növeli az utazók értékét szállodád számára.
A Google Ads szállodahirdetések működése
A Google Ads lehetővé teszi számodra, hogy kiemeld ajánlataidat a kereső felhasználók számára a Google Kereső és Google Térkép felületein. Amikor egy érdeklődő rákattint az egyik ilyen hirdetésre, akkor megjelennek számára kínálatod legfontosabb jellemzői, úgymint az ár, a cím vagy a korábbi látogatók értékelései.
A hotel Google Ads optimalizálásához az alábbi ajánlattételi stratégiák közül választhatsz:
- Jutalék (tartózkodásonként): Csak akkor kell fizetned a hirdetésért, ha egy utazó meg is száll hoteledben a hirdetésen keresztül lefoglalt időpontban. Ez a funkció egyelőre nem minden szálloda számára áll rendelkezésre.
- Jutalék (konverziónként): Csak akkor kell fizetned a hirdetésért, ha az érdeklődő szobát foglal hoteledben.
- Max. CPC-ajánlat (fix összegű vagy százalékos): Akkor kell fizetned, ha egy felhasználó rákattint a hirdetésedre. CPC ajánlattétel használatakor eszköztípus, a felhasználó tartózkodási helye és egyéb szempontok szerint módosíthatod az ajánlattételt.
- Intelligens CPC (ECPC): Az intelligens CPC egy automatikus ajánlatkorrekciót biztosít a CPC ajánlattételekhez.
Gyakori kérdések
Mik azok a Google Ads szállodahirdetések?
A Google Ads szállodahirdetései lehetővé teszik a szállástulajdonosok számára, hogy a Google felületén népszerűsíthessék szállodáikat, üdülőiket és egyéb szállástípusaikat.
Ezek a hirdetések a szállodák saját webhelyén feltüntetett, illetve az OTA-k (online turisztikai ügynökségek) rendszerében szereplő árakat hasonlítják össze egymással, majd sorolják fel azokat a felhasználó által megadott paraméterek szerint.
Mi a különbség a sima Google Ads hirdetések és a Google Ads szállodahirdetések között?
A Google Ads szállodahirdetéseket kifejezetten a szállodák számára hozta létre a Google, és olyan opciókat kínálnak, amelyeket egy hagyományos Google Ads hirdetésben nem lehet beállítani.