Szállodai csomagajánlatok - így használd, hogy eredményes legyen

Szállodai csomagajánlatok - így használd, hogy eredményes legyen

Ma Magyarországon a szállásadók a külföldi példákhoz képest nem használják ki kellően a hotel csomagajánlatokban rejlő lehetőségeket. Azok a csomagajánlatok melyekkel találkozok, nem kreatívak, nincsenek jól kidolgozva, és számuk, diverzifikációjuk is csekély. Ennek megfelelően eredményt sem érnek el, így a hotel marketingesek gyakorta csalódnak a csomagajánlatokban, szűkítik, felszámolják azokat. 
 
Szállodai csomagajánlatok - így használd, hogy eredményes legyen Pedig nem a csomagajánlattal, mint hotel marketing módszer van a baj, csak azzal, ahogy kivitelezik őket. Éppen ezért hoztam az alábbi cikkben pár külföldi példát a kreatív és jó csomagajánlatokra. Egy példán (Valentin napi szállodai csomag) be is mutatom, hogyan kell egy csomagot részletesen kidolgozni, promótálni. 
 

Mik azok a szállodai csomagok?

A szállodai csomag egy válogatott szolgáltatásokból, extrákból és élményekből álló ajánlat, amelyek célja, hogy értékesebbé és élvezetesebbé tegyék a vendégek szállodában töltött idejét. A szállodai csomagok sokkal többet kínálnak egy szimpla szobafoglalásnál – céljuk, hogy egy mindenre kiterjedő élményt nyújtsanak, ráadásul kedvezőbb áron, mintha egyes részeit külön-külön vásárolnák meg a vendégek.

 

Legyen szó akár egy romantikus csomagról, ami magába foglal egy gyertyafényes vacsorát és egy páros wellness-kezelést, esetleg egy családi csomagról, amihez kedvezményes jegyek is járnak néhány helyi látványossághoz, a szállodai csomagokat a leggyakoribb vendégtípusok igényeihez érdemes kialakítani.
 

Milyen előnyöket kínálnak a szállodai csomagok céged számára?

Üzleti szempontból a szállodai csomagok nem csupán összegyűjtött ajánlatokat – stratégiai értékük van, ugyanis több értelemben is előnyt kínálnak szállásod számára. Íme csupán néhány ezek közül:
 

A bevétel diverzifikálása

A szállodai csomagok felülértékesítésen keresztül segítenek bevételed diverzifikálásában. Akár wellness-kezelésekről, exkluzív látogatásokról vagy különleges gasztronómiai élményekről van szó, ezek a csomagok arra ösztönzik vendégeidet, hogy többet költsenek egy egyszerű szobafoglalás áránál.
 

Gazdagabb vendégélmény

A szállodai csomagok különleges élményekkel teszik felejthetetlenné a vendégek nálad töltött idejét. Ez a pozitív ügyfélélmény jobb értékelésekhez, visszatérő ügyfelekhez, illetve ajánlásokhoz vezet majd.
 

Versenyelőny

Amennyiben több versenytárssal is számolnod kell a környéken, a szállodai csomagok lehetnek a legfőbb tényezők, ha a leendő vendégeknek dönteniük kell közötted és más közeli szállodák között.
 

Fokozott kihasználtság

A jól megtervezett szállodai csomagok a csendesebb időszakokban, illetve a hétköznapok során is több vendéget szerezhetnek szállodádnak. Az összeválogatott, kedvezőbb áron kínált extra szolgáltatások arra ösztönözhetik az érdeklődőket, hogy az egyébként lassabb szezonokban is előszeretettel látogassanak el hozzád.
 

Erősebb partnerkapcsolatok

A szállodai csomagok gyakran tartalmaznak olyan szolgáltatásokat is, amelyeket nem szállodád, hanem valamelyik üzleti partnered (pl. egy közeli étterem) biztosít vendégeid számára. Az ilyen csomagok nem csupán értékesebbé teszik ajánlatodat, hanem segítenek szorosabbá fűzni ezeket a kapcsolatokat partnereiddel, akiknek így szintén érdekük lesz, hogy népszerűsítsék szállásodat saját ügyfeleik között.
 

Gördülékenyebb működés

A csomagokként kínált szolgáltatások a hatékonyabb munkavégzésben is segíthetnek. Ha előre tudod, hogy a vendégek mikre tartanak majd igényt, akkor ez megkönnyíti a személyzet beosztását, a készlet feltöltését, illetve az erőforrások elosztását is – ezekkel pedig hosszútávon sokat spórolhatsz.
 

Gyakori példák a szállodai csomagokra

A szállodai csomagoknak különböző témáik lehetnek, amelyek mind valamilyen sajátos ügyféligényhez igazodnak. Íme csupán néhány példa a leggyakoribbakra:
  • Romantikus csomag: Gyertyafényes vacsora, rózsaszirmokkal beszórt ágy, illetve egy üveg pezsgő a hangulatteremtéshez.
  • Családi szórakozás csomag: Jegyek egy közeli vidámparkba (vagy hasonló programra), ajándék étkezések a gyerekeknek, illetve a szoba előkészítése egy családi filmes estéhez.
  • Wellness csomag: Gyógyfürdő és különféle wellness-kezelések, pl. arcpakolás, masszázs stb.
  • Üzleti csomag: Ajándék fuvar a reptérről (vagy más tömegközlekedési csomóponttól) és persze vissza is, gyors Wi-Fi kapcsolat, illetve privát megbeszélőterem az üzleti partnerekkel folytatott tárgyalásokhoz.
  • Szállodai iroda csomag: Egy külön munkavégzésre kialakított íróasztal a szobában, prémium Wi-Fi, korlátlan kávé és teafogyasztás, illetve bővített kijelentkezési idő.
  • Esküvői csomag: Minden igény kielégítése a lagzitól kezdve egészen a nászutas lakosztályig.
  • Golfcsomag: Tökéletes választás a golf kedvelőinek – ebben a csomagban benne van minden a saját, vagy egy közeli golfpálya használatához. Akár még oktatást is kínálhatsz az érdeklődőknek.
 

Egyedi szállodacsomag-ötletek

A speciális ajánlatok és értéknövelt csomagok több magasabb értékű foglalást szerezhetnek szállodádnak, a vendégek figyelmének felkeltésében azonban sokat segíthet, ha valamilyen témára épülnek fel. A legsikeresebbekre például egy vagy több is vonatkozik az alábbiak közül:
  • Bevonják a helyi kultúrát és látványosságokat
  • Szűk demográfiai piaci szegmenseket vagy életstílusokat céloznak meg
  • Kapcsolódnak valamilyen ünnephez vagy évfordulóhoz
  • Extrém vagy szokatlan élményeket kínálnak
  • Ultraluxus elemeket is tartalmaznak
 

Nézzünk meg néhány remek példát különféle egyedi szállodai csomagokra:

1. A helyi kultúra és látványosságok bemutatása

A JW Marriott San Antonio Hill Country Resort & Spa a texasi San Antonio városában egy „Cowboy it Up” csomagot kínál, ami a helyi történelemre és kulturális hagyatékokra épül fel.
A csomagban különféle extrák – pl. két pár cowboy csizma, két Stetson kalap, egy hűtő helyi kézműves sörökkel és a szálloda által készített beef jerkyvel feltöltve – sorakoznak, illetve jár hozzá egy célba lövés, valamint grillbemutató is.

„Csomagjainkat mindig nagyon várják, mert olyan kreatívok és kidolgozottak” mondta Arthur Coulombe, a szálloda vezérigazgatója. „Ez [a csomag] nagyon hatásos, mert bemutatja az egyedi Texas Hill County légkört, és megbillenti a kalapját a büszke nyugati kultúránk irányába is.”
 

2. Kedveskedj a különböző guest personáknak - célcsoportoknak

Nézd meg, hogy milyen különleges piacokat szolgálsz ki. A gyerekkel érkező családok, vagy a bizonyos szakmájú utazók határozottan értékelni fogják az extra figyelmességet. A gyerekekre mindig érdemes gondolni, szóval próbálj olyan programokat alkotni, amiket az egész család élvezhet.

A Frenchman’s Reef & Morning Star Marriott Beach Resort a Virgin-szigeteki St. Thomasban bevezetett egy „Under The Sea” (azaz „A tenger alatt”) csomagot, ami aktív és oktató jellegű kalandokat foglal magába. Ilyenek például az álló evezés, a tengeri teknősökkel való úszkálás, a búvárkodás, az éjszakai kajakozás, illetve belépők a helyi St. Thomas Coral World Ocean Parkba.
Még a kisebb tulajdonok is kínálhatnak érdekes csomagokat. New York államban, Hudson Valley-ben találjuk a Caldwell House Bed and Breakfast nevű kis helyet, ahol az aktív szolgálatot végző katonák, mint egy helyi guest persona, vehetik igénybe az „At Ease” („Pihenj”) kínálatot. Ez a csomag egy látogatást foglal magába a közeli katonasági akadémiára West Pointban.

Floridában, Winter Parkban az Alfond Inn kínál egy VIP („Very Important Pup”, azaz „Nagyon Fontos Kutyus”) csomagot, ami kutyabarát szobákat biztosít a kedvenceikkel érkezőknek. A négylábú vendégek ajándék hazavihető vizes tálakat, egy privát kutyasétáltatást és ágyba készített jutalomfalatokat kapnak. Ezen felül az Alfond Inn minden „VIP” csomag foglalása után egy kisebb összeget adományoz a The Pet Alliance állatmenhelynek.
 

3. Emlékezz meg a fontos dátumokról

Egy másik lehetőség összekötni csomagodat valamilyen közelgő ünnepséggel vagy más fontos dátummal.

Ilyenkor nagy előnyt jelent, hogy az adott esemény (pl. húsvét, karácsony stb.) már előre felkapott keresőkifejezés, és így nagyobb az esélye, hogy az emberek rátalálnak majd ajánlatodra. A hátránya persze az, hogy csak az év bizonyos időszakaiban élhetsz ezekkel a lehetőségekkel.

A londoni Bulgari Hotel például egy „Royal Package” nevű csomaggal ünnepelte II. Erzsébet királynő 90. születésnapját. A hároméjszakás csomagnak része volt egy sofőrszolgálat, privát borkóstolás, körbevezetés a királyi parkokban, a Westminsteri apátságban és a Kensington-palotában. A vendégek ezek mellett elhajózhattak Henley-on-Thames-be, és a történelmi Cliveden House-ban is megebédelhettek.

A Miamiban, Floridában a Sonesta Coconut Grove egy „Be a Millionare” („Legyél milliomos”) csomaggal ünnepelte a „Legyél milliomos napot” (ami május 20-ra esik). A csomag azoknak módosabb vendégeknek szólt, akik egy napra milliomosnak szerették volna érezni magukat – járt hozzá egy két hálószobás lakosztály saját sofőrrel, a szobában elérhető kaviárral és pezsgővel, egy privát jachtúttal, egy profi fotózással és egy pár fülbevalóval.
 

4. Múld felül az elvárásokat

Ha vendégköröd számára nem szempont a spórolás, akkor akár „túlzásokba” is eshetsz a kínált extrák terén. Például biztosíthatsz luxustermékeket és szolgáltatásokat (akár még autókat is).
A prágai Mandarin Oriental egy kétéjszakás „Electrifying Prague” csomagját választó vendégek például használhatják a szálloda teljesen elektromos BMW i3-asát.

Olaszországban a firenzei Il Salviatino és a veronai Palazzo Victoria „Gran Turismo” élményt kínálnak, amely egy Firenze és Verona közötti utazást foglal magába (ráadásul a vendég ülhet a csomaghoz biztosított Ferrari volánja mögött), egy megállóval a maranellói Ferrari múzeumban.

5. Kínálj valami egészen különlegeset

Néha azok a legjobb csomagok, amik segítenek felhívni a figyelmet szállodádra, még ha nem is hoznak olyan sok új vendéget. A kaliforniai Venice Beach-en található Hotel Erwin például egy 100 dolláros kupont kínál az „Ink & Stay” csomaghoz, amit a vendégek a közeli Black Rose Tattoo tetoválószalonban használhatnak fel.

A szálloda továbbá jeges borogatást és bőrápoló krémet is kínál, na meg egy üveg „fájdalomcsillapító” tequilát is. Amikor a csomagot először bejelentették, még a nagyobb nyomtatott és online újságok is cikkeztek róla.

A lényeg itt a kreativitás. Gondolkodj el rajta, hogy mit kínálhatsz valamilyen kreatív keretek között, találj ki egy jó nevet a csomagnak és népszerűsítsd azt minden rendelkezésedre álló marketingcsatornán.
 

Példa – Egy sikeres Valentin-napi szállodai csomag összeállításaű

A Valentin-nap egy forgalmas időszak megannyi szálloda számára, hiszen ilyenkor sok helyen még külföldi vendégekre is lehet számítani.

Ilyenkor megsűrűsödnek a rövid távú és utolsó pillanatban rögzített foglalások, ami még jövedelmezőbbé teheti a speciális csomagokat és egyéb időszakos ajánlatokat.

A Valentin-nap minden évben fix lehetőséget kínál szállodádnak, hogy felejthetetlen romantikus élményeket biztosítson vendégeidnek, akik szeretnének párjukkal kettesben elmenekülni a szürke hétköznapokból.
 

Egy romantikus szállodai csomag a Valentin-napi hangulat megteremtéséhez

Egyes párok a hagyományos ünneplést választják, míg mások kalandvágyóbbak vagy pont, hogy a pihenésre szeretnének koncentrálni. Fontos tehát elgondolkodnod rajta, hogy hogyan hozhatnád ki a legtöbbet tulajdonodból, illetve a környéken található látványosságokból és lehetséges partnerekből.

Íme néhány téma, amikre felépíthetsz egy romantikus Valentin-napi csomagot:
  • Hagyományos: Minden alapvető szükséglet egy romantikus kikapcsolódáshoz – rózsaszirmok az ágyon, egy üveg pezsgő, csokoládé és gyümölcsök, a szobába vitt reggeli és így tovább.
  • Dekadens: Páros masszázs és egy teljes ötfogásos gyertyafényes vacsora.
  • Élményekkel teli: Szörf vagy síoktatás (a helyi adottságoktól függően persze), sziklamászás, búvárkodás, lovaglás stb.
  • Valami más: Páros festés vagy fazekas foglalkozás, koktélkészítés, csokoládékészítés stb.
  • Pajkos: Pezsgő, masszázsolaj, illatos gyertyák és fogamzásgátló eszközök.
  • Mindent bele: Hajóutak a naplementében, személyes szerenádok, helikopterutak stb. – ez a csomag csak egy dolgot nem tartalmaz: a spórolást.
  • Galentine’s: A Galentine’s Day február 13-ra esik, és a nők közötti barátságot ünnepli. Egy nagyszerű lehetőség azok számára, akik szeretnék a barátnőikkel tölteni ezt az időszakot. A borkóstolás, a wellness és a közeli látványosságok megtekintése mind remek programok ilyenkor.
  • Közösségi esemény: Használd a szállodai bárt vagy éttermet egy valamilyen témára épülő rendezvény megszervezéséhez, és/vagy kérj fel helyi zenészeket, hogy lépjenek fel a szállodában.
 

Tippek egy sikeres Valentin-nap lebonyolítására

Nézzük meg, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet az év egyik leglassabb időszakából egy Valentin-napi ajánlattal:
 

1. Indíts egy Valentin-napi szállodai kampányt

Ragadd meg a párok figyelmét célzott emailekkel, a webhelyeden kialakított szezonális landing oldalakkal és persze releváns közösségi bejegyzésekkel. A Valentin-napot megelőző hetek nagyszerű időszakot biztosítanak arra, hogy exkluzív ajánlatokat kínálj korábbi vendégeidnek, vagy azoknak, akik egyébként rendszeresen ellátogatnak szállodádba. Természetesen különleges első alkalmi kedvezményeket is felajánlhatsz azoknak a pároknak, akik még sosem járnak nálad. Még nyereményjátékokat is meghirdethetsz, romantikus díjakkal.
 

2. Használj képeket a közösségi médián

A párok szívesebben foglalnak nálad szobát egy romantikus estére, ha előtte el tudják képzelni magukat szállodádban. Ez persze nagyon nehéz, ha nem látják, hogy milyen helyre várod őket. A Valentin-napot megelőző időszakban tehát tölts fel friss, mutatós képeket szállodádról és felszereltségedről. Egy-két romantikus, gyertyafényes, megterített asztalt, vagy rózsaszirmokkal beszórt ágyat ábrázoló kép is sokat segíthet a hangulat megteremtésében.
 

3. Kérd megosztásra és visszajelzésre az embereket

Használd ki vendégeid elégedettségét némi ingyenes reklám érdekében – könnyítsd meg számukra szállodád megjelölését, illetve márkás hashtagjeid használatát a közösségi bejegyzésekben. Ez az időszak arra is ideális, hogy kikérd vendégeid véleményét – a pozitív nyilvános értékelések aranyat érnek a szállodák számára, hiszen a szájhagyomány modern megfelelőiként tekinthetsz rájuk.
 

4. Ösztönözd a közösségi aktivitást és megosztásokat zenével

Egy ritkán emlegetett taktika lejátszási listákat készíteni szobáidhoz vagy csomagjaidhoz, amiket aztán a közösségi médián is megoszthatsz. Ez után felkérheted közönségedet, hogy javasoljanak dalokat a különböző szobákhoz vagy ajánlatokhoz. Amikor aztán megérkeznek a szállodába, lepd meg őket azzal, hogy a kiválasztott zenék fogadják őket a szobájukban.
 

5. Nyerd meg vendégeidet gasztronómiai extrákkal

A románc és az ételek szoros kapcsolatban állnak egymással. Számos pár története kezdődik egy közös vacsorával, ezért az étkezések minden Valentin-nap fontos részét képezik. Ebben az időszakban érdemes csavarni egy kicsit az étlapon és olyan speciális fogásokat kínálni, amik szintén vonzóak lehetnek a párok számára.
 

6. Használj alkalmazást a színvonalas szolgáltatások biztosításához és a felülértékesítési lehetőségekért

Miután a vendégek megérkeznek szállodádba, egy saját alkalmazáson keresztül további ajánlatokat kínálhatsz nekik, némi extra pénz elköltésére ösztönözve ezzel őket.
 

Hogyan emelheted ki szállodádat a Valentin-nap előtt?

Nagyon fontos kihasználni szállodád adottságait és külön kiemelni azokat az egyébként is futó promóciók mellett. Tegyük fel például, hogy egyes vendégek egy különösen romantikus éjszakára vágynak, de a kényelem is fontos szempont számukra. Ha szállodád nagyon közel van valamilyen megállóhoz, egy étteremhez vagy látványossághoz, akkor ezeket minden Valentin-napi marketinganyagodban (hirdetések, emailek, közösségi bejegyzések stb.) említsd meg újra és újra. Hasonlóképpen célozd meg azokat a vendégeket, akik digitális detoxikálás céljából szeretnének szállodádban megszállni.
 

Megéri egyedülálló vendégeket is megcélozni Valentin-napra?

Soha ne koncentrálj csak a párokra Valentin-napkor, és gondolj azokra is, akik egyedül töltik majd ezt az éjszakát. Íme néhány ötlet:
  • Rendezz villámrandi eseményt a szálloda bárjában
  • Kínálj az egyedül étkezőknek egy ajándék italt az éttermedben
  • Tarts filmvetítést
  • Rendezz standup vagy más szórakoztató műsort
  • Kínálj különleges túrákat a környéken tapasztalt helyi túravezetőkkel
  • Kínálj jegyeket helyi látványosságokra ajánlataid részeként

 

Gyakori kérdések

Hotel marketing Blog