Honlapkészítés szállodáknak - Ismerkedj meg a 2023-as trendekkel!

google barát weboldal

EGYEDI HONLAPKÉSZÍTÉS SZÁLLODÁKNAK

Mi a Marketing Professzoroknál komplex csapat vagyunk: a designertől kezdve a PHP vagy WordPress programozón át a tartalomgyártón keresztül a SEO szakemberig mindenre van saját munkatársunk. Ez biztosítja azt, hogy a honlapkészítés során az internet szabványai mellett a marketing szempontokat is figyelembe veszik munkatársaink, ráadásul a honlap még a Google keresőben is jól fog jönni! Sok hotel, étterem, vendéglátóhely honlapját készítettük már el. Ha Te is szeretnél egy igényes, Google barát honlapot, kérd ajánlatunkat ITT

 

WORDPRESS ÉS EGYEDI FORRÁSKODÚ HONLAPKÉSZÍTÉS

A világon a hotelek legnagyobb többsége WordPress alapú honlapot használ. Éppen ezért mi is foglalkozunk WordPress honlapkészítéssel. Annak, aki azonban aki akar tűnni a tucatból, több akar lenni, mint a szomszédja, egyedi honlapokat gyártunk. Az egyedi honlapok jelentős versenyelőnyt jelentenek a konkurens szállodákkal szemben, bármit meg lehet segítségükkel valósítani, kifejezetten az ügyfél igényeire készülnek, nincs korlátjuk.
 

Olcsó honlapkészítés szállodáknak


Tudod melyik a legdrágább honlap? Ami nem hoz vendéget. Az olcsó honlapkészítés tehát nem azt jelenti, hogy a szomszéd fia összekattintgat egy sablon WordPress vagy Yoomla honlapot. Nagy baj, ha ez a honlap nem keresőoptimalizált (ha a szomszéd fia azt mondta, hogy az, attól még nem biztos, hogy valójában is keresőbarát, ezt már sokszor tapasztaltuk). A SEO, azaz a keresőoptimalizálás nélkül azonban minden honlap drága. Még az is, ami ingyen volt. A hotel SEO, azaz a keresőbarát szállodai honlap rengeteg direkt foglalást hoz majd. De mi is kell tehát a keresőbarát honlapkészítéshez? 

 

A keresőbarát honlapkészítés, avagy SEO szállodáknak


A SEO, a keresőoptimalizálás egy összetett, bonyolult folyamat. Nehéz egy laikusnak átlátni, valójában egy hotel honlapja ténylegesen keresőoptimalizált, vagy sem. A honlapkészítő cégek sokszor akkor is rámondják, hogy keresőbarát honlapot készítenek, ha csak egy-két paramétert beállítottak a SEO szempontjaiból. Az ügyfél elhiszi, hiszen nem ért hozzá. Ha valaki nem próbálta, nem tudja, milyen az, ha a szobafoglalások direkt úton az OTA-k kikerülésével érkeznek, nem is várja el weboldalától, hogy ezt megtegye. Pedig egy Google barát honlap megteszi.  

 

Honlapkészítés a direkt foglalásokért 


A jó honlap készítése egy letisztult design megalkotásával kezdődik. A design az, ami megfogja az embert, ha odatalált a honlapra. Ha megtetszett a látogatónak, amit lát, már csak egy feladatunk van: foglaljon szobát. Tucatnyi hotelnek készítettünk már honlapot, tudjuk, mi kell ahhoz, hogy a látogatóból vendéget konvertáljunk! Az évek és a rutin, szokták mondani. Mindkettőből van elég, ha hotel honlapkészítésről és marketing tanácsadásról beszélünk!  

 
Ha szeretnél Te is szálláshelyednek egy direkt szobafoglalásokat és rendezvényeket hozó honlapot, keress meg bennünket, kattints IDE!  

 
 

Honlapkészítés 2023 


Ahogyan az ügyintézés egyre több aspektusa költözik át a digitális térbe, úgy a webdesign és a felhasználóiélmény-design összefüggő területei is folyamatosan bővülnek és fejlődnek. 

2023 szintén jelentős változások elé néz. A turisztikai élmények kereslete csak feljebb szökik majd az előttünk álló évben, így nem csoda, hogy ügyfeleid is egyre gyorsabb, egyszerűbb és személyre szabottabb webhelyélményekre vágynak. Az ádáz versenyhelyzet és a digitális kereskedelem megállíthatatlan térhódítása közepette kénytelen leszel lépést tartani ezekkel az újdonságokkal, különben márkád hamar feledébe merül majd. Ha szeretnél tisztában lenni azzal, milyen 2023-ban a tökéletes honlapkészítés, akkor ez az oldal neked szól! 

Az alábbiakban a hotel honlapkészítés legfontosabb trendjeiről lesz szó, amelyekkel érdemes lesz megismerkedned:

 

Pozitív első benyomás az egyszerű navigáció jóvoltából 


Számos hoteltulajdonos hiszi azt, hogy honlapjuk főoldala (általában a legelső oldal, ahová egy új internetes látogató megérkezik) csak egy átvezető felület, ezért nem is fordítanak túl sok figyelmet rá. Általában csupán néhány képet és egy rövid bemutatkozást helyeznek el rajta. 

Fontos azonban szem előtt tartani, hogy sok új látogató számára ez lesz a legelső kapcsolatteremtési pont hoteleddel, és itt teheted rájuk az első benyomást is. Hoteled honlapjának főoldala nem csupán egy „könyvborító”. 

A jelenlegi trendek arra engednek következtetni, hogy a látogatók inkább egyfajta „tartalomjegyzéket” szeretnének látni a főoldalon. A cél tehát az, hogy minden fontosabb tartalmadat azonnal és könnyedén elérhetővé tedd számukra – ilyenek például a szobákat és egyéb szolgáltatásokat felsoroló oldalak, egy képgaléria és egy közvetlen link a foglalási felülethez. 

 

A hotel honlapja, mint fő bevételi forrás 


Ha már a foglalási linknél tartunk – nagyon fontos, hogy jól látható legyen. Ne feledd, hogy egy vendéglátói webhely az adott tulajdon elsődleges bevételtermelő gépezete. Egy optimalizált online jelenlét lényegében digitális kirakatod, amely egy értékes értékesítési csatornává alakítja át hoteled honlapját. 

A felhasználói élmény a hotel honlapkészítés egyik legfontosabb szempontja. A legtöbb utazó minél előbb szeretné letudni a foglalási folyamatot. Helyezz tehát el egy jól látható „Foglaljon most” vagy „Szabad szobák” CTA gombot az oldalak tetején, hogy a következő lépésre ösztönözd őket. 

Egyes szállodák számára hasznosnak bizonyult a nyitott foglalási konzolok A/B tesztelése a zárt változatokkal szemben. Az eredmények jelentősen eltérhetnek a különböző tulajdontípusok között, de egy ilyen teszttel könnyedén kiderítheted, hogy melyik a számodra legmegfelelőbb opció. 

 

A hotel USP-inek feltüntetése 


Ha hoteled egy olyan környéken található, ahová sokan utaznak, akkor bizonyára másokkal is versenyezned kell a foglalásokért. Találnod kell tehát valamit, amivel megkülönböztetheted magadat a közelben található egyéb szállásoktól. 

Sokan hiszik azt, hogy az utazók mindig a legolcsóbb opciót választják majd, és habár ez gyakran igaz is, nem minden esetben támaszkodhatsz erre a feltételezésre. Hoteled honlapján éppen ezért egyedi terméktulajdonságaidat (azaz az USP-ket) is fel kell tüntetned. 

Az USP-k lényegében szállodád azon jellemzői, amelyeket az utazók senki másnál nem kapnak meg, vagy legalábbis nem olyan színvonalon, mint nálad. Mondhatjuk úgy is, hogy az USP-k azok, amelyek izgatottá teszik látogatóidat, hogy nálad szálljanak meg. Szóval mik lehetnek ezek egy hotel számára? 

1. Elhelyezkedés 

Vannak érdekes helyek hoteled közelében? Ha az emberek gyorsan és könnyedén eljuthatnak azokra a helyekre, amelyekért környékedre látogatnak (rendezvényhelyszínek, tömegközlekedési csomópontok, helyi látványosságok stb.) akkor ezt mindenképpen érdemes lesz jól láthatóan feltüntetned honlapodon. 

2. Plusz szolgáltatások 

Milyen extrákkal várja szállodád a vendégeket? Kínálsz például saját éttermet, wellness részleget, taxiszolgáltatást? Hozhatják magukkal a kisállataikat is az emberek? Esetleg van egy rendkívül jól felszerelt edzőtermed vagy egy hatalmas medencéd? Ezek mind pozitívumok lehetnek leendő vendégeid szemében, szóval tájékoztasd őket. 

3. Egyedi extrák 

Számos hotel kezdte el különféle igazán egyedi extrákkal megkülönböztetni magát a versenymezőnytől. Egyesek például bérelhető túrafelszereléseket kínálnak a vendégeknek, míg mások a helyi kultúra stíluselemeit használják a szobák dekorációjához. 

4. Történelmi érdekességek 

Meglehet, hogy hoteled egy neves történelmi helyen áll, vagy egy érdekes történettel rendelkező épületben került berendezésre. Talán egy régi gyárban vagy egy helyi művész egykori otthonában. 

5. Kényelmi szolgáltatások 

Egyes utazók a legkényelmesebb hotelélményekre vágynak. Ha szállodád egy luxus tulajdon, akkor ne félj feltüntetni ezt honlapján és más marketinganyagokban. Kínálatod így sokkal vonzóbb lesz az olyan vendégek számára, akiknek a kényelem és a kiszolgálás a legfontosabb. 

6. A vendégek bizalmának elnyerése 

Ha a hotel honlapkészítésről van szó, akkor a bizalomgerjesztő designt sem hagyhatjuk ki. Mivel szállodád webhelye lesz az a médium, amelyen keresztül vendégeid a legtöbb interakciót végzik majd tulajdonoddal (legalábbis amíg meg nem érkeznek oda), aktívan kell tenned azért, hogy megbízzanak márkában. Ha az emberek nem érzik biztonságban vagy értékesnek magukat hoteled honlapján, akkor máshol keresnek majd szállást. 

Kínálsz például őrzött parkolót vagy kulcsos lobbyt? Ha igen, akkor ezeket érdemes lesz megemlíteni webhelyeden a biztonságtudatos látogatók számára. Lehetővé teszed a foglalt időpontok rugalmas áthelyezését vagy lemondását? Ezt is tüntesd fel jól láthatóan, hogy az utazók sokkal magabiztosabban merjenek foglalni nálad. 

Már az is sokat segít, ha szöveges tartalmaidat bizalomgerjesztő, barátságos fogalmazással írod meg, és nyugtató színeket használsz a honlapon és brandinged egyéb területein. 

Ne feledd, hogy egy hotel kiválasztásakor a megannyi extra szolgáltatás mindig csak másodlagos szempont lesz a biztonság, a kényelem és a pihentető körülmények mellett. Minél egyértelműbbé teszed az érdeklődők számára, hogy szállodádban mindezt megkaphatják, annál többen foglalnak majd szobát nálad. 

7. Személyre szabás 

A személyre szabás – amely szintén erősíti a vendégek megelőlegezett bizalmát – a hotel honlapkészítés egyik legfontosabb elve lett az elmúlt évek során. Az emberek sokkal értékesebbnek érzik magukat, ha tudják, hogy nem csupán egy újabb foglalásként kezeled őket. 

Ha lehetőséget kínálsz nekik, hogy saját igényeikhez igazíthassák látogatásukat, akkor ezzel egy sokkal otthonosabb és emlékezetesebb élményt kínálsz nekik. Sok szálloda például külön portált alakít ki honlapján, amelynek felületén a látogatók személyre szabhatják a náluk töltött időt. Beállíthatják többek között, hogy milyen italokat szeretnének látni a minibárban, hogy milyen testápolási felszerelésekre van szükségük a fürdőben, hogy kérnek-e bababarát felszerelést a szobába, vagy akár jegyeket egy közeli eseményre. 

8. Jól átlátható információk 

Ha szeretnéd megnyerni a hoteled honlapját böngésző érdeklődőket, akkor jól átlátható, könnyedén értelmezhető információkat kell biztosítanod számukra a döntéshozáshoz. Egyszerűsítened kell többek között a szobaválasztás és a foglalás folyamatát. 

Ezek érdekében több mindent is megtehetsz hoteled honlapján, amelyekre a legtöbb utazó egyébként is számít manapság: 

 
  • A lehetőségek összehasonlítása 

    A szobaválasztást általában a szobák mérete, az ágyak száma és típusa, a kilátás, illetve a felszereltség határozzák meg. Az ezek közötti különbségek kiemelésével az érdeklődők sokkal könnyebben választhatnak majd a rendelkezésükre álló opciók közül. Egy egyszerű piktogramokból álló ikoncsomag segít szemléltetni ezeket a különbségeket. 
 
  • Egyértelmű árazás

    Habár az ár nem mindig a fő szempont, ha a szobaválasztásra kerül sor, kétségtelenül befolyásolja az utazók döntését. Az átlátszó árazás tehát mindenképpen pozitívum, főleg, ha minden extra költséget is feltüntetsz benne. Egyetlen utazó vagy bármilyen vásárló sem szereti a „meglepetés” árakat. 
 
  • Letisztult képek 

    A webhelyélményt értékesebbé, az érdeklődőket pedig izgatottabbá teszi, ha hoteled honlapján többféle mutatós képet is elhelyezel tulajdonodról. Az emberek sokkal magabiztosabban foglalnak maguknak szobát, ha előre láthatják, hogy pontosan milyen opciók közül is választhatnak.

    Egyes hotelek videós, illetve 360°-os körbetekintést is kínálnak a szobákban (valamint a wellness részlegben, étteremben stb.), hogy a vendégek még könnyebben odaképzelhessék magukat a tulajdon falai közé. 
 
  • Megosztási lehetőségek

    A foglalási folyamat ezen részét sokan figyelmen kívül hagyják a hotel honlapkészítés során, pedig nem lenne szabad. A vendégek nagyon is értékelik, ha később ott folytathatják egy keresésüket, ahol korábban félbeszakították. Az emberek továbbá gyakran szeretnék megosztani ezeket a kereséseket másokkal is (ismerősök, családtagok, munkatársak), ezért érdemes egy külön kiemelt funkciót kínálni erre. 
 
  • Kedvencek funkció

    Szintén segít a szobaválasztásban, ha az érdeklődők „kedvencekként” jelölhetnek meg egy-egy keresést, szobát vagy csomagot, hogy később ismét gyorsan rátaláljanak ezekre. 


9. Egyszerűsítés és összegzés 

A hoteled honlapján intézett foglalás egy akadálymentes és gyors folyamat kell legyen. Azonban mivel a szobák kiválasztása gyakran egy több lépésből álló folyamat, fontos, hogy egy összegzést is kínálj vendégeid számára, mielőtt véglegesítenék foglalásukat. Így könnyedén ellenőrizhetik, hogy minden adatot helyesen adtak-e meg, és módosíthatják a preferenciáikat, ha az utolsó pillanatban mégis meggondolnák magukat. 

Ez szintén segít megerősíteni a hotel iránti bizalmukat, illetve segít elkerülni néhány utólagos adatmódosítási bonyodalmat, amely a szálloda személyzetét terhelné. 

Többek között az alábbi információkat kell felsorolnod a foglalás összegzésében: 
 
  • Az ott tartózkodás időtartamát (tól/ig dátumok) 
  • A foglalt szoba mérete és típusa (ágyakkal együtt) 
  • A kiválasztott fizetési mód 
  • A foglalás teljes(!) ára 
  • A foglalás azonosítója 


10. Mobil-első gondolkodásmód 

Habár a mobil-első már egyáltalán nem sorolható a hotel honlapkészítés újabb koncepciói közé, a platformfüggetlen kezelhetőség továbbra is alapvető elvártás egy modern szállodai webhelyen. Online jelenléted kialakítása során muszáj arra is gondolnod, hogy hogyan mutatnak és működnek majd honlapod tartalmai és funkciói egy okostelefon képernyőjén. Egyre többen használnak mobileszközöket a szálláskeresésre, és ez nem csak azokra vonatkozik, akik éppen úton vannak. 

Egy modern hotel honlapja gyors, reszponzív és valamennyi ma használt digitális eszközön akadálymentesen használható!  

Hotel marketing Blog