Influencer marketing tanácsadás hoteleknek szállodáknak, szállásadóknak.

OTA-k, közvetítői díj és közvetlen foglalások trendje

Hotel influencer marketing

Szintén fontos szerepet kap a közösségi média, ugyanis a vásárlók döntéseit a különböző közösségi platformok tartalmai is nagyban befolyásolják. Ha szeretnéd megőrizni szállodád relevanciáját ezen a kompetitív területen, akkor muszáj leszel alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz. 

A hotel influencer marketing – amelynek gyökerei a klasszikus szájhagyományig vezethetők vissza – az utóbbi évek egyik legjövedelmezőbb online marketing stratégiájává nőtte ki magát hiszen alkalmazható többek között egy szálloda népszerűsítésére, az ügyfélhűség megszilárdítására és a közvetlen foglalások fellendítésére. Sikerei annak köszönhetők, hogy a szájhagyomány sokkal gyorsabban terjed digitális közegben, és jóval nagyobb közönséget is képes elérni rövid időn belül. Fontos szempont az is, hogy a közösségi influencerek kifejezetten népszerűek közönségeik köreiben, ami egyfajta hitelességet, tekintélyt és bizalmat biztosít számukra követőik szemeiben. 

A jelenség valójában nagyon is logikus: az emberek sokkal jobban bíznak egy közvetlenebb, megközelíthetőbb személyben, mint egy márka digitális vagy hagyományos reklámjaiban, ha vásárlási döntéseket kell hozniuk. A vásárlók hiteles tanácsokra vágynak, és manapság egyre nehezebb meggyőzni őket az önfényező reklámokkal, amiket rendszerint figyelmen kívül is hagynak. A problémát tovább fokozza, hogy egyre többen használnak hirdetésblokkolókat az online reklámok kikerülésére. 
 

OTA-k, közvetítői díj és közvetlen foglalások trendje

Van valami, ami minden OTA-ban közös: nagyon csábító csomagajánlatokat és vásárlói értékeléseket kínálnak a hotelekről és katalógusuk más szállásairól. Az online turisztikai ügynökségeknek azonban ára van, amelyet az utazók foglalási díjként, a szállodák pedig közvetítői díj formájában kell megfizessenek nekik. A közvetlen foglalások azonban nem csak ezeket a plusz költségeket kerülik ki, hanem lehetőséget is nyújtanak számodra a kereszt- és felülértékesítésre. 
 
Habár az OTA-k messze nem elavultak, a millenáris és Z-generáció képviselői első sorban influencerektől értesülnek a lehetséges szálláshelyekről. Ezek az influencerek (vagy „véleményvezérek”) általában az adott szálloda közösségi profiljára vagy webhelyére irányítják követőiket, akiket érdekel az általuk bemutatott ajánlat. 

De miért is olyan hatékony a hotel influencer marketing? Nos, az okostelefonozással töltött idő során 5 percből 1 telik az Intagram vagy a Facebook nézegetésével, méghozzá világszinten. 
 

De kik is azok a hotel influencerek?

A hotel influencerek a véleményezők új generációja, akik valódi, hiteles képet festenek a szállodákban és egyéb szálláshelyeken szerzett élményeikről. Tapasztalataikat egy blogon vagy gyakrabban a valamelyik közösségi hálózaton osztják meg közönségükkel, akikkel sokkal közvetlenebb kapcsolatokat ápolnak, mint amire bármelyik nagyobb márka képes lenne. 

Ez a hűséges közönség tele van ideális ügyfeleiddel. 


Miért pont az Instagram? 

Az Instagram a világ egyik legnagyobb ütemben gyarapodó közösségi platformja, amelynek már most több, mint 2,3 milliárd aktív havi felhasználója van. Üzleti modellje a vizuális tartalmak, első sorban a képes és videók köré épül fel. A vizuális anyagok rendkívül hatékony marketingeszközök, hiszen az emberi agy jóval gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szöveges tartalmakat. 

A felhasználói tartalmak, beleértve a képeket és előre rögzített, illetve élő videókat már hosszú évek óta fontos szerepet játszanak a hotelek marketingstratégiájában. Ilyen tartalmaknak számítanak az influencerek által készített vizuális anyagok is, amelyek a véleményvezérek saját szemszögéből és stílusában készülnek. Mindezzel egy igazán hiteles és egyedi betekintést nyújtanak a szállodai élménybe. 

A felhasználói, azaz ebben az esetben influencerek által készített tartalmakat továbbá a marketing egyik „nem tolakodó” formájának szokás tekinteni, mert csak azokat érik el, akik önszántukból követnek egy adott influencert, és tényleg kíváncsiak arra, amiket megoszt. Az Instagram tehát a hotel influencer marketing egyik legkiválóbb platformja, ahol lényegében bárki lehet véleményvezér, ha elég érdeklődő felhasználó követi. 

 

Mi kell egy jó hotel influencer marketing kampányhoz? 

A közhiedelemmel ellentétben sokkal jobb taktika „kisebb” influencerekkel (úgynevezett „mikroinfluencerekkel”) együttműködni, mint azokkal, akiknek több százezer, vagy több millió követője van egy platformon. 

Ez azért van, mert a közönség aktivitása sokkal fontosabb, mint annak mérete. A mikroinfluencerek sokkal közelebb állnak követőikhez, mert az emberek könnyebben tudnak azonosulni velük, ráadásul sokkal gyakrabban válaszolnak követőik hozzászólásaikra is. Mint az már fentebb elhangzott, ezek a szoros kapcsolatok alapozzák meg az influencerek tekintélyét és befolyását. 

 

Ismerd a közönségedet 


Mindenekelőtt definiálnod kell célközönségedet. Ehhez a Google Analytics és más eszközök lehetnek segítségedre, amelyek segítenek kideríteni ideális vendégeid korát, nemét, életvitelét és jövedelmét. Ezekre azért van szükség, mert olyan influencerekkel kell majd együttműködnöd, akiknek szintén ilyen felhasználókból áll a közönsége. Követőik között ott lesznek majd ideális ügyfeleid. 

Az ilyen erősen célzott hotel influencer marketing kampányok talán kisebb webhelyforgalmat eredményeznek majd, mint amihez hozzászoktál, ezek a látogatók azonban határozottabb szándékkal böngészik majd szállodád kínálatát. Ez természetesen több konverzióhoz is vezet, mint egy általános célzású kampány esetében. 

 

Kommunikálj az influencerekkel 


Rendszeresen foglalkoznod kell az influencerekkel, hogy a köztetek kialakuló kapcsolatok is megerősödhessenek. Szólj nekik előre a tervezett akciókról és kínálj nekik néhány kedvezményes kódot is, amelyeket szétoszthatnak a követőik között. A kódok beváltását érdemes nyomon követni, mert így láthatod majd, hogy mely influencerek továbbítják hozzád a legtöbb új ügyfelet. 

Az influencereken keresztül jelenlegi és meglévő vendégeidről is sok hasznos információt szerezhetsz, beleértve alapvető motivációikat és elvárásaikat, valahányszor egy szálláshely kiválasztására kerül sor. Ezen információ birtokában egy sokkal kedvezőbb vendégélményt alakíthatsz ki ügyfeleid számára, illetve akár új piacokat is meghódíthatsz. 


 

Hotel marketing Blog