HOGYAN ÁLL ÖSSZE A HOTEL MARKETING STRATÉGIA?
1- Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás (SEO) a weboldalak és a tartalom optimalizálásának folyamata, hogy növelje a láthatóságot és a helyezéseket a keresőmotorok eredményei között. A SEO minden online stratégia fontos része, mivel segít növelni a webhely forgalmát, javítani a konverziókat és növelni a márkaismertséget. A vendéglátóiparban a SEO felhasználható a szállodai bevételek növelésére, mivel több ügyfelet vonz a webhelyre. Azáltal, hogy webhelyet a felhasználók és a keresőmotorok számára optimalizáljuk, biztosíthatjuk, hogy a potenciális vendégek megtalálják szállodát, amikor szállást keresnek. Ezenkívül a keresőoptimalizálás hozzájárulhat a szálloda nevének és márkának általános ismertségének javításához azáltal, hogy növeli a láthatóságot az organikus keresési eredmények között.
Más szóval, a SEO láthatóságot ad, és embereket, potenciális vendégeidet hoz a webhelyedre. Miután felkerültek a webhelyre, meg kell győzni őket arról, hogy ezt a hotelt válasszák, és ne a versenytársét. Az is jobb, ha a vendégek direkt foglalnak, és nem a Booking-on vagy az Airbnb-n, így megtakaríthatjuk azokat a jutalékokat, amiket az OTA-k benyelnek tőlünk. Ahhoz, hogy ezt meg tudjuk tenni, szükségünk van a weboldalba integrált foglalási motorra, és ott a szinte vendégnek meg kell találnia a lehető legalacsonyabb árat.
Mindenekelőtt a HOTELMENTŐK segíthet a jobb helyezésben. Az ügyfeleink számára készített weboldalaink SEO optimalizáltak. Tehát az ebből a cikkből tanulható összes javaslattal a Te hoteled is az első pozíciókban fog megjelenni. Ez azt jelenti, hogy több kattintást és ennek következtében több vendéget kell majd elszállásolnod!
2- Tartalom
Az egyik legjobb módja annak, hogy forgalmat irányíts webhelyedre a blogon múlik. Ezt nevezhetjük egy nyertes szállodamarketing stratégia dobogó szívének. A kezdésnek nagyszerű módja a marketingterv megtervezése. Ez minden marketingstratégia első lépése, egyfajta naptár, amiben világos elképzelésed van arról, hogy milyen témákat szeretnél megérinteni, hogyan szeretnél róluk beszélni, és melyik napon és órában. Ez a kulcsa a marketingcélok meghatározásának a következetesség eléréséhez és a tartalom rendszeres közzétételéhez, közvetlenül a célközönséghez szólva.
A blogírás nem az eladásról szól, hanem arról, hogy értéket adj potenciális vendégeidnek. Tehát mond el nekik minden okot, amiért érdemes ellátogatniuk a városodba. Mond el nekik, milyen érdekes vagy mennyi tevékenységet kínál a környék. Mond el nekik, miért szép a város tavasszal, vagy milyen romantikusak azok a kis kávézók a városközpontban. És így tovább, gondolj a vendégek szükségleteire, és add meg nekik, amit akarnak.
A hotel marketing stratégia alkalmazása során ügyelj arra, hogy a helyszínt és az élményt éppúgy népszerűsítsd, mint a szállást, amikor az ügyfelek álmodoznak és terveznek. Lehetséges, hogy potenciális látogatóid még azt sem tudják, melyik országot akarják meglátogatni, nemhogy melyik régiót. Határozd meg, hogy a látogatók mit szeretnének fogyasztani, inni, nézni és csinálni látogatásuk során. Ezután koncentrálj azokra az élményekre, amelyek a közelben vannak, és egyszerűen megszervezhetők.
3- Hatékony hotel marketing kampányok
Egy sikeres kampány növelheti azoknak az embereknek a számát, akik felkeresik és lefoglalják a szállást, ami viszont növeli a bevételt. Segít abban is, hogy több potenciális vendéget érjünk el, és fizető ügyfelekké alakítsuk őket.
Általánosságban elmondható, hogy a marketingkampányok célja olyan emberek megcélzása, akik már érdeklődnek a szállodai foglalás iránt. Egy jó kampányhoz konkrét célközönség kell. Tartalmat, hirdetéseket és egyéb taktikákat használhat, hogy felkeltse a figyelmüket, és cselekvésre ösztönözze őket. A cél egy olyan hatékony üzenet létrehozása, amely megszólítja a potenciális vendégeket, és forgalmat irányít webhelyére, és végső soron növeli a konverziós arányt. A megfelelő stratégiával hatékony hotel marketing stratégiát hozhatunk létre, amely segít több embert elérni, és több üzletet generálni szállodánk számára.
4- Helyi online marketing
A helyi online marketing egy vállalkozás vagy szolgáltatás reklámozásának folyamata egy adott földrajzi területen. Ahogy az előző bekezdésben láttuk, ez magában foglalja a digitális eszközök, például weboldalak, közösségi média, keresőoptimalizálás (SEO) és egyéb online csatornák használatát a helyi ügyfelek elérése érdekében. A helyi online marketing segítségével népszerűsíthetjük szobáinkat a helyi ügyfelek körében.
5- Együttműködések
Állj össze helyi vállalkozásokkal és készítsetek közös ajánlásokat, amikkel népszerűsíthetitek a foglalást a szállodába, valamint az együttműködő fél szolgáltatásának igénybevételét is egyszerre. Gondolunk itt például arra, hogy foglalás esetén kedvezményesen étkezhetnek a szemben lévő csodás autentikus étteremben vagy kedvezményt adtok egy adott autóbérlő cégnél. Az ilyen együttműködések mindig szimpatikusak a vendégek számára, és így egyszerre két vállalkozás forgalmát is javítani lehet.