HOTEL MARKETING – ÍGY LEHET KÉTSZER ANNYI FOGLALÁS A SZÁLLODÁDBAN!

Nos… a hotel marketing sokkal több ennél!

Figyelembe véve, hogy a szállodaipar több mint 187 000 hotellel és 17,5 millió szállásadóval rendelkezik világszerte, rendkívül fontos, hogy időt fektessünk be egy hatékony hotel marketing stratégiába, hogy ne vesszünk el a versenytársak között. Bár a vendégek igényei idővel változnak, és a globális események befolyásolják az emberek utazásait, összességében a hotel marketing alapelvei ugyanazok maradnak.


Ebben a cikkben a HOTELMENTŐK csapata teljes áttekintést nyújt a hotel marketingről, hogy segíthessünk szállodád sikereit elérni! Tudj meg többet a hotel marketingről, és annak fontosságáról, ha pedig szükséged van a hotel marketing bármely területén segítségre, ne hezitálj és vedd fel velünk a kapcsolatot az itt található űrlap kitöltésével!


A HOTELMENTŐK egy átfogó hotel marketing-audit segítségével felméri a szállodád jelenlegi állapotát, majd segít a jövőbeni marketingstratégia kialakításában, hiszen csak akkor maradhatsz versenyképes, ha egy stabil szállodamarketing-stratégiát alkalmazol az ügyfelek bevonzására és megnyerésére.



Ahhoz pedig, hogy szállodád magasabb szintre tudjon lépni, JELENTKEZZ MARKETING-AUDITRA!
 

A HOTEL MARKETING

A hotel marketing azokra az eszközökre és stratégiákra vonatkozik, amelyek egy szálloda reklámozására irányulnak. A cél az, hogy minél több új vendéget hozzanak be, és megtartsák a korábbi ügyfeleket. Egyszerűen fogalmazva, a potenciális vendégek szívesen utaznak, és esetleg meglátogatják szállodád. Nincs más dolgod, mint megmutatni nekik szállodád legjobb tulajdonságait! A célközönség és a versenytársak megfelelő ismerete segít elérni céljainkat. Ha sikerül, akkor a szálloda több foglalást fogad, mint valaha.

MIÉRT FONTOS A HOTEL MARKETING?


Vendégek nélkül nincs üzlet. A hotel marketing feladata, hogy megmutassa a potenciális vendégeknek, hogy elérhetőek vagyunk, és miért érdemes a MI HOTELÜNKET választaniuk a versenytársak helyett.

Ezenkívül ez a lehetőség, hogy olyan márkát építsen fel, amelyben megbíznak vendégek/ügyfelek. Ha megbíznak a szállodában, akkor nagyobb valószínűséggel szólnak a barátaiknak, és újra foglalnak a jövőbeni tartózkodásukra!

Az alábbiakban elárulunk néhány tippet, amik elengedhetetlenek egy jó hotel marketing stratégia felépítéséhez!

 

ISMERD A VENDÉGEID ELVÁRÁSAIT!


Ha megértjük, mire vágynak vendégeink, könnyebb lesz pontosan azt kínálni, amit keresnek. Szóval hogyan fogod megtudni vendégeid legmélyebb vágyait?

Nos, jó kiindulópont az online véleményezés! Így betekintést nyerhetünk abba, hogy miért foglaltak szobát a szállodában. Azt is megtudhatjuk, hogy vendégeink mely szolgáltatásokat élvezik a legjobban. Kedvencük az a remek vacsora volt, amit az éttermében fogyasztottak el? Vagy a pihentető masszázs a gyógyfürdőben? Talán a wifi kapcsolat sebessége miatt adnának magas pontszámot? Ezekkel az információkkal minden vendégnek pontosan azt kínálhatjuk, amire vágyik!

 

MUTASSUK BE A SZÁLLODÁT


Kulcsfontosságú, hogy a vendégek tudatában legyenek szálloda legjobb tulajdonságainak. Ez lehet egy vidéki birtok kiterjedt kertje, lenyűgöző kilátás a tengerpartra, vagy valami más, ami egyedi az ingatlanon.

A potenciális ügyfelek megismertetése a szállodával kapcsolatos legjobb dolgokkal kulcsfontosságú a megnyerésükhöz. Néhány gyakori módszer ezekre a dolgokra az e-mail marketing, a közösségi média vagy a felhasználók által generált tartalom használata.

Ennek másik módja a promóciók és különleges ajánlatok használata. Mindenki szereti a jó üzletet, és biztosak vagyunk benne, hogy a vendégeid sincsenek ezzel másképp! Ha az üzlet alacsonyabb árakkal vagy ingyenes szobafelminősítéssel jár, minden bizonnyal felkeltjük a vendégek figyelmét.

 

ALAKÍTSUNK KI VENDÉGELKÖTELEZŐDÉST


A csúcsminőségű szolgáltatás a siker kulcsa. De ahhoz, hogy a vendéget visszatérésre ösztönözzük, közel kell tartanunk őket. Hogyan? Természetesen a modern technológia felhasználásával!

A digitális marketing kulcsszerepet játszik az ügyfelek elköteleződésében. A közösségi médián keresztül megmutathatjuk régi ügyfeleinknek, hogy mivel foglalkozunk. Az e-mail marketingen keresztül pedig exkluzív, egyedi ajánlatokat küldhetünk nekik!

A digitális marketing segít mérhetővé tenni a kampányaink hatékonyságát is, például a Google Analytics szolgáltatással, ha többet szeretnénk megtudni arról, hogy látogatóink hogyan fedezték fel szállodánkat. Ez egy nagyszerű eszköz a célközönség megtalálásához, a felhasználói viselkedés megértéséhez, a konverziós arányok elemzéséhez, valamint a hirdetések és a SEO-tartalom javításához. Emellett az online marketink rendkívül költséghatékony is, így jelentősen profitálhatunk belőle!

 
Ha úgy érzed, hogy segítségre lenne szükséged egy online hotel marketing stratégia felépítésében és alkalmazásában, keresd a HOTELMENTŐKET!  Egy más szemszögből rálátni hoteled marketing kommunikációjára: ez a marketing audit. Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints IDE!
 

SZEMÉLYRE SZABOTT AJÁNLATOK


Az online marketing segítségével üzenetünket az ügyfelek meghatározott csoportjaihoz irányíthatjuk a preferenciáik alapján, és éreztethetjük velük, hogy közvetlenül hozzájuk szólunk. Az e-mail marketing a leggyakrabban használt lehetőség a személyre szabás terén. Szegmentálhatjuk közönségünket, és személyre szabott információkat nyújthatunk azokról a promóciókról és szolgáltatásokról, amelyek valóban lekötik a vendégeket.

 

HOTEL MARKETING STRATÉGIÁK


Az elmúlt évszázad során az utazók igényei megváltoztak, és a vendéglátóiparnak több alkalommal is alkalmazkodnia kellett. Ehhez a következő stratégiákat érdemes alkalmazni:
 

1.    Határozzuk meg, miben különbözünk


Kutassunk versenytársakat. Ismerjük meg, hogyan működnek. Fedezzük fel erősségeiket és gyengeségeiket. Végül tegyél fel magadnak néhány kérdést: Miért jobb a MI szállodánk, mint a másik? Mit kínálunk, amit vendégeink sehol máshol nem találnak?

Ez a gyakorlat a tökéletes alkalom arra, hogy felismerjük, hogy szállodánk miben fog kitűnni mások közül. Koncentráljunk arra, hogy a potenciális vendégeknek megmutassunk valamit, ami hiányzik a versenytársakból.

 

2.    Térképezzük fel a foglalási utat


Az ügyfelek utazási térképe hatékony eszköz, mivel segít megérteni, hogy egyes vendégeinknek miért tart sokáig a foglalás befejezése. Ezenkívül világos betekintést kapunk az ügyfélélménybe és a fejlesztési lehetőségekbe.

 

3.    Jutalmazzuk a közvetlen foglalásokat


Minden szállodatulajdonos tudja, milyen fontosak a közvetlen foglalások a szállodai bevételek szempontjából. Amellett, hogy évente hatalmas mennyiségű pénzt takaríthatsz meg, a közvetlen foglalások azt is bizonyítják, hogy vendégeink megbíznak vállalkozásunkban! A hűséget pedig érdemes díjazni, például egy jobb szobát ajándékozunk, meglepetéssel köszöntjük őket a szobájukban, vagy különleges kedvezményt biztosítunk a számukra. Tudasd velük, hogy értékeled preferenciájukat. Hogy értékesek számodra. Hogy törődsz a boldogságukkal!

 

4.    A helyszín népszerűsítése


A hotel marketingje fontos. A potenciális vendégek azonban nem csak a csodálatos és drága dekoráció miatt foglalnak szobát! Mutassa meg vendégeidnek, miért érdemes még a Te szállodádban megszállniuk:
 
  • Milyen programok vannak a környéken?
  • Mit látogathatnak meg?
  • Milyen tippeket tudsz adni, amelyeket csak a helyiek tudhatnak?
 

5.    Javítsd az ügyfélszolgálatot


Igen… Tudjuk, hogy már ezerszer hallottad… De az igazság az, hogy az ügyfélszolgálatnak a kezdetektől fogva csúcsminőségűnek kell lennie, még a vendégeid kijelentkezése után is!

Lehet, hogy golyóálló marketingstratégiád van, de ha az ügyfélszolgálat kudarcot vall, minden erőfeszítésed hiábavaló lesz. Győződj meg arról, hogy munkatársai jól képzettek. Az ügyfél-első beállítottság kulcsfontosságú ahhoz, hogy szállodád sikeres legyen. 

 

Jelentkezz szállodára szabott helyzetfelmérésre, hogy a HOTELMENTŐK felmérjék a szállodád jelenlegi helyzetét, majd egy hatékony vendégközpontú szállodaüzemeltetési stratégiát megalkotva segítsenek biztosítani, hogy szállodád mindig teltházzal működjön!

Hotel marketing Blog

Kapcsolat