hotel online marketing; hotel marketing; hotel online marketing tippek; tippek hoteleknek; online hírnév hoteleknek

Hotel online marketing: 7 tipp a szállodák online hírnevének növeléséhez

A globális digitalizáció, az OTA-k növekedése és a közösségi média befolyása miatt az utazási ágazat vállalkozásai erősen függenek online hírnevüktől – és a szállodák sem kivételek ez alól. Ez a cikk hét olyan módszert tanít meg, amelyek elengedhetetlenek az hotel online marketing sikeres elindításához. 
hotel online marketing tippek

Hotel online marketing: miért kell törődnie online hírnévvel?

A legtöbb online fogyasztóval ellentétben az utazóknak nincs lehetőségük arra, hogy vásárlás előtt teszteljék szállodádat. Így az internet lehetővé teszi a vendégek számára, hogy valós időben osszák meg visszajelzéseiket, az online hírneved a legvonzóbb marketing- és értékesítési eszközzé válik.

Például a Tripadvisor azt találta, hogy a résztvevők 79%-a a magasabb értékelésűt választotta, amikor két azonos szállodát hasonlított össze. 

Tegyük fel, hogy ez nem elég erős érv a hírnévkezelés mellett. Ebben az esetben azt találták, hogy azok a vállalkozások, amelyek akár csak egy negatív véleménnyel is rendelkeznek online, potenciális ügyfeleik negyedét veszíthetik el.

Valójában nem sok befolyásod van arra, hogy az emberek mit mondanak a szállodádról online. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne irányíthatnád a narratívát. A pozitív online hírnév növelheti a láthatóságot, az új és ismétlődő foglalásokat, valamint a következetes bevételi forrást ezért fontos, hogy kövesd A hotel online marketing alapvető lépéseit. 

Ha szeretnéd, hogy egy sok éves tapasztalattal rendelkező csapat segítse hoteledet az online hírnév felé, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

KAPCSOLATFELVÉTEL


Hotel online marketing lépések: 7 tipp a kifogástalan online hírnévkezeléshez

Az online hírnévkezelés vagy az ORM az a stratégia, amelyet a szálloda szolgáltatásai körüli narratíva befolyásolására használnak, hogy erős és pozitív szolgáltatást alakítsanak ki.

A stratégiák közé tartozik a véleményező webhelyek nyomon követése, a nyilvános értékelésekre való válaszadás, a vendégek visszajelzéseinek gyűjtése és a márkafigyelő eszközök használata.
Bár számos módja van az online jelenlétének kiépítésére, itt vannak a legfontosabb módszerek, amelyeket be kell építened az ORM-stratégiádba:

1. Optimalizálás keresésre

A legtöbb vendég a Google-lal vagy egy másik keresőmotorral kezdi meg a szállodakeresést. Szállodád tartalmának az első linkek között kell megjelennie a keresési eredménynél, amikor a felhasználók a környékeden keresnek szállodát. Ha a keresési eredmények között előkelő helyen állsz, webhelyed nagyobb láthatóságot biztosít, és jobban irányítja az első benyomást.

Ügyelj arra, hogy köves a SEO bevált gyakorlatait és mindig jó minőségű tartalmat ossz meg. Szintén jó ötlet, ha regisztrálod szállodádat a Google Search Console-on (GSC), hogy figyelemmel kísérhesd az általános teljesítményt. Mindenekelőtt ügyelj arra, hogy a webhelyeden a megadott információk mindig naprakészek legyenek. Folyamatosan gondoskodni kell jelenlegi és leendő vendégeinek pozitív felhasználói élményről, pontos információkról a szállodáról és zökkenőmentes foglalási folyamatról A hotel online marketing kiépítése során. 

2. Figyelj a közönségedre

A hírnévkezelés kulcsfontosságú szempontja, hogy az online felhasználók valós időben tudják, mit mondanak a szállodáról. Szerencsére számos közösségi figyelőeszköz áll rendelkezésre, amelyek lehetővé teszik, hogy felhasználók által generált tartalmat találj szállodádról, így azonnal válaszolhatsz. Ezek az eszközök megkönnyítik a közönséggel való kapcsolatfelvételt, a tartalom megosztását és a problémák megoldását.

A vadonatúj tartalom elérése azonnal megmutatja közönségednek, hogy aktív és naprakész. Lehetővé teszi továbbá pozitív tartalmak megosztását, és növeli szállodád online hírnevét a közösségi médiában. Használd ki a pozitív véleményeket, és oszd meg őket közösségi média fiókjaidon. Ez arra ösztönöz másokat, hogy írják meg saját véleményeiket, és osszák meg a vállalkozásoddal kapcsolatos információkat a social media felületeken.

3. Hotel online marketing: szánj időt a social media felületek építésére

Míg az webhelyed a legfontosabb szempont szállodád online jelenlétében, a közösségi médiás fiókjaid ugyanilyen figyelmet érdemelnek. A fogyasztók több mint 50%-a követ egy vállalatot a közösségi médiában, hogy tájékozódjon annak kínálatáról. És a közösségi média felhasználók számának növekedésével, akik közvetlenül vásárolnak terméket vagy szolgáltatást mobileszközön, ezek a csatornák minden eddiginél nagyobb figyelmet érdemelnek. Napjaink vásárlói elvárják, hogy aktív legyél ezeken a felületeken. A felhasználók elveszíthetik a márkádba vetett bizalmukat, ha senki sem figyeli ezeket a csatornákat, vagy nem lép kapcsolatba a közönségükkel.

A vendégek szeretnék érezni, hogy meghallgatják őket, és elvárják, hogy fontosnak érezzék magukat és válaszolj kérdéseikre az interneten. Az értelmes visszajelzéseket és érdekes tartalmakkal rendelkező fiókok kétségtelenül hűséges és elkötelezett közönséget hoznak létre; lehetővé teszi a szállodáknak, hogy tartós kapcsolatokat építsenek ki korábbi, jelenlegi és jövőbeli vendégekkel, így ez is egy fontos eleme a hotel online marketingnek. 

4. Kapcsolatfelvétel egyszerűen és gyorsan – a hotel online marketing kikerülhetetlen eleme

Ha egyszerű kapcsolatfelvételi pontot kínálsz ügyfeleidnek online csatornáidon, az egy tökéletes út az online hírnévhez. Az olyan egyszerű művelet, mint az élő csevegés hozzáadása a webhelyhez, nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépj a potenciális vendégekkel, és gyorsan kezeld aggályaikat. A kutatások azt is kimutatták, hogy az élő csevegést kínáló vállalkozások körülbelül 80%-ánál nő az értékesítés és az ügyfelek hűsége.

Szállodai webhelyeden kívül a közösségi médiában való jelenléted a kapcsolatok építésének és a potenciális vendégekkel való kapcsolatteremtésnek az elsődleges eszköze. A hiteles interakciók és a részletekre való odafigyelés elősegíti a márkahűség kialakítását, ami visszatérő vendégekhez és folyamatos foglalásokhoz vezet.

5. Fordíts figyelmet a Google Véleményekre

Sok utazását tervező személy számára az információk a szállodádról a Google-on az egyik első hely amit megnéz: itt keresik meg szállodád elérhetőségi adatait, pontos helyét, és ami a legfontosabb: vendégértékeléseket. A Google Térképen való láthatóság több közvetlen foglalást, több véleményt és magasabb helyezést jelent a keresési eredmények között. A szállodatulajdonosoknak folyamatosan figyelniük kell hirdetéseiket, meg kell változtatniuk a fontos információkat, és reagálniuk kell a véleményekre, amint megjelennek.

A Google Cégem (GMB) adatlapjain végzett műveletek átlagosan 56%-a közvetlen webhelylátogatás. Ez azt jelenti, hogy a vendégek által a szállodáról írt vélemények a Google-on nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy meggyőzzék a felhasználókat arról, hogy látogassanak-e webhelyedre, és végül konverziót hajtsanak végre. És mivel a potenciális vendégek nagyobb valószínűséggel keresik fel a vállalkozás webhelyét a Google-adatlapon keresztül, nagyobb valószínűséggel közvetlenül foglalnak is, ahelyett, hogy OTA-t használnának, így ez is egy fontos hotel online marketing tipp.

6. Hoten online marketing tipp: válaszolj minden véleményre

Már nem elég, ha egyszerűen fenntartod a profilodat a fő utazási értékelési webhelyeken. A szállodádat értékelő felhasználókkal való kapcsolatfelvétel új lehetőségeket kínál az online hírneved növelésére.

A legjobb gyakorlat szerint a válaszoknak a következőket kell tenniük:
•    Időben történjen
•    Használj átgondolt és professzionális hangnemet
•    Köszönjük meg a vendégnek, hogy véleményt írt
•    Kínálj megoldást a panaszokra, őszinte bocsánatkéréssel
•    Érezze azt a vendég, hogy szívesen tér vissza

A válaszadás nemcsak a problémák megoldását teszi lehetővé; megmutatja a potenciális vendégeknek, hogy szállodádat valóban érdekli az ügyfelek mondanivalója. Valójában a TripAdvisor azt találta, hogy a felhasználók 65%-a szívesebben foglalna olyan szállodát, amely válaszol a véleményekre, mint egy olyan szállodát, amelyik nem.

Fontos észben tartani, hogy bár lehet, hogy semmit sem tehetsz a vendég élményének megváltoztatása érdekében, biztosíthatod őket arról, hogy tapasztalatait meghallgatták és elismerték.

7. Használd az ORM technológiát a hotel online marketing kidolgozása során

A hírnévkezelő eszközökkel egyszerűen nyomon követheted online hírnevedet. Ezen felül lehetőséget adnak a versenyhelyzet felmérésére, és ami még fontosabb, kezelni lehet velük a szállodáddal kapcsolatos online negatív visszajelzéseket.

A valódi online hírnévkezelés nem automatizálható teljesen. Íme azonban néhány hasznos eszköz, amelyek segítségével nyomon követheted szállodád hírnevét:

•    Tekintsd át a válaszeszközöket, például a Reputology segítségével és válaszolj az online véleményekre közvetlenül egy irányítópulton.
•    A véleménygyűjtők, mint például a Swell, automatikusan megkeresik a vendégeket, és személyre szabható meghívókat küldenek véleményezésre az általad választott platformon.
•    A közösségimédia-kezelési platformok, például a Buffer, egyetlen irányítópultról terveznek és tesznek közzé bejegyzéseket az összes csatlakoztatott közösségi médiaplatformon – de ezt természetesen a Facebook ingyenes Meta Business Site alkalmazásával is könnyedén tudod alkalmazni.
•    A kulcsszófigyelő eszközök, például a Google Alerts e-mailben összefoglalókat biztosítanak bizonyos kulcsszavakkal kapcsolatos keresési tevékenységekről.

A listák és vélemények automatikus figyelésével, valamint a következetes válaszstratégiával szállodád megelőzheti a versenytársakat és jelentősen több foglalást hozhat.

Hotel online marketing: következő lépések

A kutatások azt mutatják, hogy az emberek 81%-a hivatkozik online értékelésekre, mielőtt szállodát foglalna. Éppen ezért feltétlenül kérj visszajelzést a vendégektől a tartózkodásuk alatt vagy röviddel azután. Egy egyszerű vendégfelmérés a recepciónál növeli annak valószínűségét, hogy másoknak ajánlják a szállodáját, mert úgy érzik, hogy értékeli a véleményüket.

A felmérések értékes adatokat tárnak fel, és jobb betekintést nyújtanak abba, hogyan fejlődhet vállalkozásod. Kézzelfogható információkat is kínálnak az üzlettel kapcsolatos stratégiaibb döntéshozatalhoz. A felmérésekből gyűjtött adatokkal többet megtudhatsz a célpiac viselkedéséről, javíthatod az általános szolgáltatást, és kapcsolatokat építhetsz ki a vendégekkel annak érdekében, hogy újra foglalhassanak.

Ha megkérdezik, a fogyasztók 70%-a szívesen ír véleményt egy vállalkozásról. Mielőtt azonban vendégértékelést kérnél, célszerű egy visszajelzési felméréssel kezdeni, hogy felmérd, mennyire voltak elégedettek a vendégek a tartózkodásukkal. Ez lehetővé teszi, hogy őszinte visszajelzést kapj, és csapatod kezelje a problémákat, mielőtt esetleges nyilvános online véleményt hagynának.
Ez segíthet enyhíteni a negatív kritikákat, mielőtt azok megtörténnének, és talán jóvá is teheted azt.

Végül is a legjobb online hírnévkezelési stratégiák nem rejthetik el a rossz szolgáltatást. Prioritásod az kell legyen, hogy pozitív élményt nyújts vendégeidnek attól a pillanattól kezdve, amikor belépnek az ajtón. Ha pozitív és emlékezetes élményt kínálsz a vendégeknek a szállodában, sokkal könnyebbé válik a megfelelő online hírnév kialakítása. Keress fel minket és alakítsuk ki együtt a hotel online marketing stratégiádat! 

 KATTINTS IDE ÉS SEGÍTÜNK!

Hotel marketing Blog