Hatékony hotel online marketing a HOTELMENTŐKKEL
A hatékony marketingstratégiák minden eddiginél fontosabbak a szállodai vállalkozások sikere szempontjából, akár szállodát indítasz, akár a foglalások számát szeretnéd növelni, akár a hírnevét szeretnéd erősíteni. Ebből a szempontból a hotel online marketing a legfontosabb, amely megfizethetően és széles körű eléréssel lehetőséget biztosít ezen célok elérésében!
A világ lakosságának közel 60%-a, azaz 4,66 milliárd ember jelenleg aktív internet-felhasználó. A közösségi média elérése továbbra is robbanásszerűen növekszik, jelenleg közel 4 milliárd ember aktív felhasználója van, szemben a 2015-ös alig több mint 2 milliárddal.
A lehetőségek végtelenek, és a megfelelő hotel online marketing stratégiával és technológiával – és egy kis képzelőerővel – a szállodák kihasználhatják a digitális képességeiket marketingvarázs létrehozására.
Szállodád digitális marketingstratégiájának kidolgozása a
HOTELMENTŐKKEL
A digitális marketing stratégia a hotel online marketing megalkotásának első lépése, hogy gondolj a célközönségedre. Kinek marketingelsz? Mélyre kell ásnod, hogy megértsd és meghatározd a célközönséged.
A szállodák számára ennek egy hasznos módja, ha vendégszemélyeket hoznak létre, amelyek azokat az embereket képviselik, akiket látni szeretnének a recepciós pultjuknál. Ki az ideális szállodai vendég? Készíts részletes és kerek képet ezekről az emberekről az alábbi kérdések körüli kutatással:
- Hány évesek? Hol élnek?
- Kivel élnek együtt? Kivel fognak utazni?
- Milyen munkát végeznek és mennyit keresnek?
- Milyen más márkákat szeretnek?
- Mik a hobbijaik, érdeklődési körük?
- Mit olvasnak?
- Milyen társadalmi kérdések foglalkoztatják őket leginkább?
- Hol vásárolnak élelmiszert és ruhát?
- Mik az életcéljaik? Mi a nagy motivációjuk?
- Mi a kedvenc úti céljuk?
- Mennyire értenek a technológiához?
- Melyik közösségi hálózatot részesítik előnyben?
- Hogyan kommunikálnak a munkahelyükön, a családdal és a barátokkal?
Hotel online marketing célok kitűzése
A hotel online marketing következő lépése, hogy meg kell határozni a végső digitális marketingcéljainkat. Ezeket a tágabb üzleti célokat és stratégiákat határozzák meg. Például üzleti cél lehet, hogy a következő évben 20%-kal növeld a bevételt, és megerősítsd márkád az ezredfordulós piacon. A digitális marketing céljait ezután e cél köré formálhatjuk. Instagram-követőid megduplázása, hogy több ezreket érj el, vagy 50%-os forgalomnövekedés a webhelyeden. Ezek mind olyan hotel online marketing célok lehetnek, amelyek összhangban állnak ezekkel a szélesebb körű üzleti célokkal.
Ha világosan megfogalmazott céljaid vannak, és megérted, hogy kinek hirdetsz marketinget, itt az ideje, hogy belevágj digitális marketingstratégiádba. Ki kell dolgoznunk egy tervet, amely lefedi azokat a digitális marketing eszközöket, amelyek a legjobban segítenek elérni céljaidat, és azt, hogy miként fogod ezeket felhasználni céljaid eléréséhez.
A legnépszerűbb és leghatékonyabb hotel online marketingeszközök a következők:
- Tartalom marketing
- Közösségi média marketing
- Befolyásoló marketing
- E-mail marketing
- Online vélemények
- SEO, helyi keresőoptimalizálás és Google szállodahirdetések
Tartalommarketing szállodáknak
A blogbejegyzésektől a podcastokig, online magazinokig, alkalmazásokig, e-könyvekig, rövid formátumú videókig és a virtuális valóságig a szálloda- és utazási ágazat élen jár az inspiráló és értéket biztosító tartalmakkal. A nagyszerű tartalmak segíthetnek közönségépítésben, meglévő ügyfélkapcsolatok ápolásában, a márkahűség növelésében és a foglalások számának növelésében.
A tartalommarketing képes megragadni az embereket a vásárlói út különböző pontjain, és a jó minőségű tartalom a digitális marketing egyéb formáinak kulcsfontosságú része, beleértve a SEO-t és a közösségi média marketinget is.
A hatékony tartalommarketingnek két lépése van. Először olyan típusú tartalmat kell létrehoznia, amelyet a célközönség szívesen fogyaszt. Tartalom, amely magával ragadja az embereket.
A hatékony tartalommarketing második lépése a kemény eladás elfelejtése. Ehelyett a tartalom és a cselekvésre való felhívás üzenete „a sorok között” vagy „egyébként” alkalmiként található. Például egy praktikus link egy bizonyos úti célról szóló cikk végén, amely a márka adott területen található szállodádra mutat – valami finom és hasznos, ami semmilyen módon nem von le a tartalom értékéből.