közösségi média marketing hoteleknek; social media marketing hoteleknek; hotel marketing; hotel social media

Közösségi média marketing hoteleknek - lépj hoteleddel egy másik szintre!

Semmi kétség: a közösségi média az egyik legfontosabb eszköz minden szálloda promóciós és reklámozási marketing stratégiájában. A közösségi hálózatok minden eddiginél jobban ismertté tehetik hoteledet, ezzel is növelve a márkaismertséget és több közvetlen foglalást. A közösségi médián keresztül a szállodák közvetlenül kommunikálhatnak a vendégekkel, és kapcsolatokat építhetnek ki. Mivel a vendéglátóipar rendkívül személyes élményt kínál, amely természetesen készteti az embereket arra, hogy megosszák és keressenek inspiráló képeket, videókat, utazási hashtageket és ajánlásokat, a közösségi média tökéletes platform ez a gazdag tartalom támogatására és népszerűsítésére.

Mi az a közösségi média marketing stratégia?

A közösségi média marketing stratégia a szállodaiparban ötletek és taktikák gyűjteménye a szállodatulajdonosok számára, amelyeket konkrét célok elérése érdekében kell megvalósítani. Ehhez alapos ismeret szükséges a megcélzott demográfiai csoporthoz és ahhoz, hogy ők hogyan szeretnek online tartalmat fogyasztani. A közösségi média marketing következetes közzétételt, tesztelést és optimalizálást követel meg a különböző közösségimédia-csatornákon, hogy új ügyfeleket vonzz és növeld a márka ismertségét.

Ha nem szeretnéd ennél mélyebben beleásni magad és inkább szakértők segítségét kéred a hotelek marketingjéhez, akkor fordulj hozzánk, a Hotelmentőkhöz! 

KATTINTS IDE ÉS SEGÍTÜNK!

Közösségi média marketing hoteleknek

Közösségi média marketing hoteleknek

A közösségi média a hoteleknek is elengedhetetlen: a legtöbb hotel a közösségi csatornákon keresztül igyekszik hírnevet szerezni magának az utazási ágazatban, azonban ezen a zsúfolt helyen könnyen eltévedhet bárki: a közösségi média a hoteleknek is elengedhetetlen. A kitűnéshez a kulcs, hogy fejleszd márkád hangját, és következetesen oszd meg értékeit, hogy hasonló gondolkodású utazókat vonzz szállodádba.

Ne feledd, hogy a mai fogyasztók nagyra értékelik a márkák hitelességét, amelyekkel kapcsolatba lépnek, így akár hétköznapi és barátságos márka, akár energikus és kaland alapú, hangjának egyedinek kell lennie és meg kell jelenítenie a kamera mögött álló embereket. A közösségi médián keresztül meséld el hoteled történetét és azt, hogy mitől egyedi – emeld ki munkatársaidat és vezesd be a közönséget a színfalak mögé. 

Miután megtaláltad márkája hangját, vizuális tartalmaidnak, videóidnak, leírásaidnak és az utazókkal folytatott interakcióinak összhangban kell lenniük a márkakultúrával, és lehetőség szerint követniük kell a márka irányelveit. 

2. Social media marketing hoteleknek: hozz létre megosztható közösségi média tartalmat

A megosztható tartalom létrehozása művészet. A helyes megoldáshoz át kell törni a rendetlenséget, és be kell jutnia a közönség elméjébe. Szállodaüzemeltetőként hangsúlyozni kell azokat a funkciókat, amelyek kiemelik hoteledet, beleértve az egyedi dizájnt, a gyönyörű környezetet, a helyi ételkülönlegességeket és a közeli látnivalókat, amelyeket érdemes megosztani.

3. Kínálj exkluzív ajánlatokat a közösségi média marketing részeként

A közösségi média közönsége általában azért kötődik vállalkozásokhoz és márkákhoz, mert hűséges fogyasztók, vagy csodálják a létrehozott tartalmat. A meglévő közönségeddel való kapcsolat ápolása érdekében indíts exkluzív hűségkedvezményeket kínáló marketingkampányt. Ez a megközelítés megmutatja mind a korábbi, mind a potenciális vendégeknek, hogy értékeled a hűségüket, és hajlandó vagy jutalommal elismerni őket.

A szállodák fokozhatják elköteleződésüket és szélesíthetik közönségüket azáltal, hogy jutalmazzák az utazókat azért, mert a közösségi médiát használják márkájuk népszerűsítésére. Fontold meg a helyszíni jutalmakat, például ingyenes italok vagy kedvezményes utalványok felajánlását, ami az oldal bekövetésért jár, ha a szállodádban szállnak meg. Így nem csak a közösségi oldalad követő száma növekszik, hanem arra is bátoríthatod a követőket, hogy látogassanak el szállodádba.

4. Közösségi média tipp hotelek részére: versenyek rendezése különböző platformokon

Ha versenyeket indítasz különböző platformokon, akkor a potenciális vendégeid nagyobb részével lépsz kapcsolatba, és több követőt halmozol fel. Mivel a szájról-szájra hagyomány még mindig hatékony marketingeszköz, a közösségi csatornákon való közzététel elősegítheti a követők számának növelését. 

Néhány népszerű közösségi médiaverseny között szerepel a „Fotó feliratozása” versenyek, ajándékok (jelöld meg 2 barátodat kommentben, hogy ingyenes éjszakai szállást nyerjen), triviális játékok nyereményekkel, és oszd meg legjobb utazási fotódat vagy videódat (a vendég ezután bejelölik a közösségimédia oldaladat így valódi, felhasználók által generált tartalmat oszthatsz meg te is).

5. Legyél következetes hoteled közösségi média felületein

A közösségi média marketing erőfeszítéseidet általában nem egyik napról a másikra jutalmazzák, hanem a következetesség és a folyamatos használat révén. Az aktív elköteleződés fenntartásához és az új foglalások előmozdításához meg kell győződnöd arról, hogy:

•    Rendszeres osztod meg a frissítéseket (különleges események, új szolgáltatások, személyzeti történetek stb.)
•    Válaszolsz a potenciális ügyfelek megkereséseire időben
•    Új, jó minőségű képeket és videókat töltesz fel
•    Bemutatod hoteled legjobb tulajdonságait


Időigényes lehet, ha egyénileg jelentkezek be az összes közösségimédia fiókodba a napi bejegyzések létrehozásához. A fiókok kezeléséhez használd a Meta Buisness Suite-ot, ahol egyszerre tudsz Instagramra és Facebookra is posztolni, időzíteni, akár egy hónapot előre megtervezni. 

6. Próbáld ki az influencer marketinget a figyelem felkeltése érdekében a social media marketing részeként

Az influencerek azaz erős követőszámmal és személyes márkával rendelkező emberek népszerűvé váltak a vállalkozások és hotelek körében online hirdetés céljából. Az influencerek általában tartalomkészítők vagy bloggerek, akikre követőik márkanagykövetként és hiteles élményeket megosztó emberekként tekintenek.

Győződj meg arról, hogy olyan influencert találsz, amely illeszkedik szállodád márkájához és hangjához. A mikroinfluencerek (azok, akiknek 1000–5000 követője van) az Instagramon, a TikTokon vagy a YouTube-on a legjobb választások, mivel hűséges követőik vannak, átlag feletti elköteleződési aránnyal. Általában a mikroinfluencerek számára a posztokért, videókért cserébe a fizetésaz ingyenes szállodában való tartózkodás, plusz a fizetett ételek, italok és egyéb tevékenységek. 

7. Használj utazási hashtageket – a közösségi média marketingben ez alapvető

Hetente több mint 1 millió utazással kapcsolatos hashtaget keresnek az Instagramon, és ez komolyan növelheti hoteled láthatóságát. Ha stratégiailag népszerű hashtageket adsz hozzá tartalmaidhoz, közösségi médiában közzétett bejegyzéseidet kereshetőbbé és könnyebben megtalálhatóbbá teszed a potenciális vendégek számára. Kutass fel néhány versenytársat, és keress olyan utazási hashtageket, amelyek relevánsak a hoteled szempontjából. Ezenkívül fontold meg saját, egyedi márkás hashtag létrehozását és bátorítsd a látogatókat annak használatára, így hiteles, felhasználók által létrehozott márkás tartalmat építhetsz fel.

Az egyik tipp az, hogy használd az Instagram „címkék” keresési funkcióját, hogy megtekinthesd a használni kívánt hashtaggal ellátott fotókat, és felfedezz más releváns utazási hashtageket, amelyeket kölcsönözhetsz. Használhatsz olyan eszközt is, mint például a Hashtagify, hogy mélyebb hashtag-kutatást végezhess, így mindig megtalálhatod ingatlanod legnépszerűbb és legfelkapottabb utazási hashtagjeit.

8. Fektess be fizetett reklámokba a közösségi média felületeiden

Egy másik használható digitális marketingeszköz a fizetett közösségi média kampányok. Ezek a hirdetések pozitív eredményeket produkálhatnak a hagyományos reklámozáshoz kapcsolódó jelentős kiadások nélkül, a közösségi média platformokon keresztül elérhető részletes célközönség-célzás miatt. A fizetett közösségi reklám előnyei a következők:

•    Beépített újracélzási funkciók
•    Képes hirdetni hihetetlenül meghatározott demográfiai csoportoknak
•    Óriási potenciál elérése


A Facebook-hirdetések valószínűleg a legnépszerűbb módja a közönség megcélzásának, és a Facebook Ads Manager platformon hirdetési bejegyzéseket is készíthetsz az Instagram számára. A Facebook-hirdetések lehetővé teszik az ideális utazási piac megcélzását azáltal, hogy nagyon specifikus közönségeket hoznak létre olyan demográfiai adatok alapján, mint az életkor, az érdeklődési körök, a hely, a közelmúltban meglátogatott helyek, a jövedelem stb.

9. Vezess közvetlen foglalásokat a közösségi médiában

A Facebookon létrehozhasz egy „cselekvésre ösztönző” gombot, amely közvetlenül a hoteled foglalási rendszeréhez kapcsolódik, így a közösségi oldaladat böngésző látogatók egyetlen kattintással eljuthatnak a foglalási motorhoz. Ez egy nagyszerű megoldás, különösen mobileszközök esetén is lehetővé teszed a látogatók számára, hogy egyetlen egyszerű lépésben megtekinthessék az árakat, a rendelkezésre álló szobákat és a foglalást.

10. Legyél aktív a TikTokon: a közösségi média marketing jövője

Szeresd vagy utáld, a TikTok egy közösségi platform, amely átveszi az uralmat a közösségi média marketing világábab. Az utazók egyre gyakrabban használják a TikTok-ot közelgő utazásaik kutatására és megtervezésére, különös tekintettel a Z generációra és a millenniálisokra, akik a platformfelhasználók 80%-át teszik ki (16-34 évesek).

Ahogy a rövid formátumú videók egyre népszerűbbet az utazók a TikTokra támaszkodnak, hogy valósághű képet kapjanak arról, mire számíthatnak a következő utazásuk során. A szállodatulajdonosok könnyedén készíthetnek rövid videókat, amelyek kiemelik hotelük szolgáltatásait, személyzetét és helyi látnivalóit, miközben kihasználják a TikTok trendjeit a relevancia növelése érdekében.

A TikTok 2023-as trendjelentése szerint az idei év három fő trendjei a következők:

•    Akcióval teli szórakozás. A márkaüzenetnek felemelőnek, viccesnek, személyre szabottnak vagy szórakoztatónak kell lennie.
•    Teret adva az örömnek. A felhasználók értelmes wellnessre és öngondoskodásra vágynak. A márkáknak olyan tartalmat kell létrehozniuk, amely segít az embereknek abban, hogy örömet szerezzenek maguknak a humor, a relaxáció és az egymáshoz hasonló nézőpontok révén.
•    A közösség által épített eszmék. A márkáknak nem kell félniük attól, hogy konkrétak legyenek a tartalommal. A kulcscsoportok megértése és az őket meghatározó hangok felerősítése kifejezetten fontos lesz.

11. Rögzítsd a rövid formátumú videókat: a social media felhasználói ezeket szeretik

Az online jelenlétednek növelése és a keresőmotorok eredményeiben való magasabb helyezés érdekében 2023-ban a szállodatulajdonosoknak előnyben kell részesíteniük a rövid formátumú videótartalmakat marketingtervük részeként.

Az Instagram Reels, a YouTube Shorts, a Live Videos és a TikTok videók kulcsszerepet játszik majd a keresőmotorok rangsorolásában, mivel a Google algoritmusa idén a rövid formátumú videókat részesíti előnyben (a Google mindent 10 percnél rövidebb videónak tekint – de minél rövidebb, annál jobb!). Újra felhasználhatod videóidat különböző platformokon; ha például egy nagyszerű TikTok-videót készítesz, tedd közzé az Instagramon tekercsként. Tarts videótárat a YouTube-on, és hasznosítsd hoteled honlapján a megfelelő videót a gazdag tartalom használatának növelése érdekében.

 12. Együttműködés a helyi vállalkozásokkal

Ha partnerségeket alakítasz ki a környéken lévő más vállalkozásokkal, akkor ez növelheti az elérést, és növelheti a közösségi média bejegyzéseid iránti elkötelezettséget. Emeld ki a tevékenységeket vagy a meglátogatandó helyi helyeket, például éttermeket vagy kávézókat, cserébe a közösségi platformokon való újra közzétételért.

Ügyelj arra, hogy olyan vállalkozásokkal működj együtt, amelyek értelmet adnak a hoteled márkájának, és hasonló értékekkel rendelkeznek. Tűzz ki célokat arra vonatkozóan, hogy mit szeretnél elérni ezen a partnerségen keresztül, és határozd meg azokat a taktikákat, amelyek segítenek elérni azt. Dönthetsz például úgy, hogy partnere leszel egy helyi étteremnek, és az egyik taktikád egy közösségi média verseny, ahol a követőknek kommentelnie kell a poszt alá, hogy egy éjszakai tartózkodást és egy háromfogásos étkezést nyerjenek. A játékban való részvételhez a felhasználóknak követniük kell közösségi fiókjaidat, és meg kell jelölniük 3 ismerősüket. Ez a taktika segít növelni az elérést és több követőt vonzani mindkét vállalkozás számára. 

Közösségi média marketing hoteleknek

Az emberek milliói által használt közösségi média hatékony eszköz, amely folyamatosan fejlődik a marketingesek számára új lehetőségekkel és trendekkel. A hatékony közösségi média jelenlét olyan utazás, amely előnyt jelent a versenytársakkal szemben, és élethosszig tartó hűséges vendégekhez vezethet. Kezdd kicsiben, és válj aktívvá a céldemográfia által leginkább használt platformokon. Idővel növelheted bejegyzéseidnek gyakoriságát és az aktív csatornák számát, hogy átfogó közösségi média marketingstratégiát építse fel. 

Túl sok ez egyszerre? Nem baj, segítünk! Keresd fel a Hotelmentőket és beszéljük át együtt, mi kell a te sikeres hotel marketingedhez! 

KAPCSOLATFELVÉTEL

Hotel marketing Blog