5+1 legnépszerűbb turisztikai és vendéglátói trend, amelyre figyelni kell 2024-ben
Turisztikai trendek 2024-re
Ahogy 2024-be lépünk, a nagy rendezvények és fesztiválok iránti kereslet a szállodai szobák csúcsáraihoz vezet a különböző helyszíneken.
De ez még nem minden – a turisztikai és vendéglátóipar a technológiai forradalom küszöbén áll, a mesterséges intelligencia és az automatizálás a vendéglátó szakemberek és az utazók mindennapi életét is átalakítja.
Ebben a blogbejegyzésben a turisztikai és vendéglátói ágazatot 2024-ben és azt követő években meghatározó legújabb trendeket és innovációkat tárjuk fel.
1. Az élményturizmus erősödik
Úgy tűnt, sokak számára a járvány nagy tanulsága az, hogy előnyben részesítsék a nyaralás idejét, és több megtakarítást tegyenek félre az utazások finanszírozására. Ennek következtében 2023-ban tovább nőtt az összkiadás és a világszerte megtett utazások száma.
Úgy tűnik, ez a lendület 2024-ben is megmarad, mivel a tartalmas utazás iránti étvágy nem csillapodott el . Lehet, hogy egy életre szóló utazás, vagy egy rég álmodott esemény vagy fesztivál, hiszen továbbra is sport-, zenei és kulturális alkalmakat látunk, amelyek tömegeket vonzanak.
A számok megtekintése segít feltárni ezt a tendenciát a gyakorlatban. A fontosabb eseményeket tekintve 2024-ben már most is óriási áremelkedések figyelhetők meg a különböző helyszíneken, amelyek közül néhányat megemlítve:
• Las Vegas, Superbowl , 2024. február 11.: A szállodai szobák csúcsárai 73%-kal magasabbak, mint az esemény kezdete előtti hónapban.
• Lipcse, Euro 2024 , június 14-től július 14-ig: A szállodai szobák csúcsárai 83%-kal magasabbak, mint az esemény kezdete előtti hónapban.
• Párizs, 2024-es olimpia , július 26. és augusztus 11. között: A szállodai szobák csúcsárai 72%-kal magasabbak, mint az esemény kezdetét megelőző hónapban.
• Sydney, Eras Tour, február 23. és 26. között: A szállodai szobák csúcsárai 64%-kal magasabbak, mint az esemény kezdetét megelőző hónapban.
Ezeknek az ugrásoknak a mértéke kiemeli az ezeken a helyeken már jelenlévő keresleti előrejelzéseket , és így a folyamatos utazási vágyat, és egy eseményt egy utazás középpontjává tesz.
A külső felmérések adatai is alátámasztják az érdemi szabadidős utazások iránti folyamatos érdeklődést.
Az Alvarez & Marsal Nyugat-Európában és a Közel-Keleten végzett felmérése szerint 2023-ban mindössze 18%-uk csökkentette le utazási kiadásait, míg 30%-uk fenntartotta a kiadási szintet, 52%-uk pedig többet költött utazásokra.
Az eredmények azt sugallják, hogy ennek nagy része abból adódik, hogy az utazások érzékelt értéke jelenleg magasabb, és ezek az utazások egyre nagyobbak és összetettebbek.
Az első vizsgálatban a megkérdezettek 31%-a nyilatkozott úgy, hogy a megnövekedett költségvetés oka az volt, hogy a háztartások költségvetésében nagyobb prioritást kapott az utazás.
2. Az AI transzformatív hatása
Kétségtelen, hogy 2023-ban a nagy technológiai fejlődés a generatív mesterséges intelligencia figyelemre méltó felemelkedése volt, és a ChatGPT az emberiség történetének leggyorsabban növekvő alkalmazásává vált.
Nincs okunk arra számítani, hogy ez az irány megváltozik 2023-ban, mivel a generatív mesterséges intelligencia jelentős előrelépéseket tesz , és a gépi tanulás változást hajt végre a vendéglátóiparban is.
Minden bizonnyal ez lesz a 2024-es év egyik meghatározó trendje, hiszen azt látjuk, hogy a gépvezérelt segítségnyújtás széles körben elterjed a vendéglátásban dolgozók számára a vállalkozásukban.
Ez lehet összetett adatelemzés, chatbotok vagy marketingautomatizálás, hogy csak néhány nagy potenciállal rendelkező területet említsünk. Ez különösen azért van így, mert az AI-kompatibilis szoftverek integrálása egyre könnyebbé válik mind az elülső, mind a hátsó oldalon.
Az AI által támogatott árképzési algoritmusok várhatóan egyre inkább elterjednek a bevételkezelés területén. Többé nem kell találgatásokra vagy órákig tartó kutatásra hagyatkozni – az optimális szobaárakat az AI határozza meg, amely egy sor előretekintő, történelmi és piaci adatkészletet elemez.
A bevételkezelők ezután automatikusan megragadhatnak minden bevételi lehetőséget, mivel az árak valós időben módosulnak a mesterséges intelligencia által vezérelt ajánlásokkal.
Az AI termékek növekvő száma, valamint egyre könnyebben integrálható, bizonyossá teszi, hogy a szállodatechnológián belüli mesterséges intelligencia 2024-ben sokkal elterjedtebb lesz.
3. Az utazó álmodozási és tervezési szakasza 2024-ben megváltozik
Az egyik mélyrehatóbb terület, ahol a mesterséges intelligencia 2024-ben előretörhet, az utazási útvonaltervezési folyamat.
A generatív mesterséges intelligencia képes részletes terveket készíteni és visszacsatoláson keresztül testreszabni.
A szállodatulajdonosok számára ez az átalakítás új tartalomoptimalizálási elveket vezet be. Felhasználhatjuk az értékeléseket és a listákat, hogy válaszokat generáljunk a látogatói lekérdezésekre chat-formátumban a kereséshez.
Ekkor további lehetőség nyílik arra, hogy megjelenjen a releváns vendégkeresésekben a szállodánk felszereltsége, elhelyezkedése, célközönsége és esetlegesen az árak alapján.
4. Valódi személyre szabottság az utazóknak és a szállásadóknak egyaránt
Noha a generatív mesterséges intelligencia kereskedelmi célú bevezetésének nagyon korai szakaszában járunk, de a szállodatulajdonosoknak mérlegelniük kell az üzembe helyezés használati eseteit és a vendégek interakciójának fajtáit.
A vendéglátóipar egyik kézenfekvő felhasználási területe az, hogy kihasználja a fent említett élmények utáni vágyat, és valóban személyre szabott helyszíni élményajánlatokat kínál a vendégeknek.
5. Automatizálás, amely megkönnyíti az emberi munkavégzést a szállodában
Végre lehetőség nyílik a szállodai alkalmazottak felszabadítására, hogy 2024-ben több értéket nyújtsanak a vendégeknek.
Az automatizálás lehetőségeiről és előnyeiről egy korábbi cikkünkben írtünk, kattints ide, ha kíváncsi vagy mit hozott 2024!
+1 A mobilon keresztüli szállodai szobafoglalások számának növekedése
Egyre több vendég foglal szállást okostelefonján, így a mobiltechnológiát kihasználó szállodák jelentős bevételhez juthatnak.
Mindenekelőtt meg kell győződnünk arról, hogy weboldalunk teljesen mobilra van optimalizálva, hogy a foglalási folyamat a lehető legzökkenőmentesebb legyen, és biztonságossá váljon a nagyon fontos közvetlen foglalásokhoz.
Szükséged van ebben a segítségünkre? Akkor töltsd ki az itt található űrlapot és jelentkezz ingyenes tanácsadásunkra!