A
HOTELMENTŐK megvizsgálják ezen munkaterületek munkavégzését, felméri a szálloda jelenlegi helyzetét, majd ezek alapján alkotja meg azt a stratégiát, amellyel a szállodaüzemeltetés gördülékenyebbé válik! A szálloda üzemeltetési audit során 3 kulcsfontosságú területet vizsgálunk meg szállodádban:
- Front Office
- Takarítás és karbantartás
- Catering
Míg a szállodákban gyakorlatilag minden részleg támogatja valamilyen módon a működést, az alapvető működési funkciókat három fő részleg látja el, amelyek mindegyikében vannak háttérben zajló és szem előtti munkaterületek, így ezt a három fő munkaterületet is több részlegre tudjuk osztani.
A nagyobb szállodákban ezeket a részlegeket egész csapatok irányítják, és különösen fontos az erős vezetés és a kommunikáció. A kis butikhotelekben, hostelekben és fogadókban előfordulhat, hogy műszakonként csak egy vagy két alkalmazott dolgozik, és a többfeladatos munkavégzés és a szervezési készségek alapvetőek.
Mivel minden szálloda más és más, ezért a szálloda üzemeltetési audit szállodára szabottan történik!
A sikeres szállodai működés 5 kulcsfontosságú összetevője | Szálloda üzemeltetési audit
Az összes részlegnek, beleértve a front és back office alkalmazottakat is, együtt kell dolgozniuk, hogy zökkenőmentes vendégélményt biztosítsanak érkezéstől indulásig, biztosítva, hogy a vendégek kéréseit és aggályait gyorsan és hatékonyan kezeljék.
Ehhez öt kulcsfontosságú területre kell összpontosítani a szálloda üzemeltetési audit során:
Munkavállalói képességek: A személyzetnek rendelkeznie kell a feladataik ellátásához és a vendégek elvárásainak való megfeleléshez szükséges készségekkel és ismeretekkel. Ahhoz, hogy megfelelő stratégiát vázolhassunk fel a szálloda üzemeltetési audit során, minden munkaterületet személyesen vizsgálunk meg!
Munkavállalói attitűd: A személyzetnek jó hozzáállással, vendégszerető természettel és problémamegoldó képességgel kell rendelkeznie.
Kommunikáció: Az alkalmazottaknak együtt kell működniük a csapatmunka szellemében, és hatékonyan kell kommunikálniuk a vendégekkel és a részlegek között.
Technológia: A szállodáknak olyan innovatív szoftvereszközökre van szükségük, amelyek a feladatok és munkafolyamatok automatizálásával, a tranzakciók felgyorsításával és a kommunikáció megkönnyítésével javítják a hatékonyságot.
Támogatás: A szálloda vezetőinek gondosan kell tervezniük, biztosítva, hogy a csapat tagjai rendelkezzenek a feladataik ellátásához szükséges vezetéssel, eszközökkel, képzéssel, iránymutatásokkal és támogatással.
Mik a legfontosabb tényezők, hogy egy szálloda jó működjön?
A jó helyszín, megfelelő árak, és hogy legyen benne valami különleges, az alappillérei egy jó szállodának, ami vonzza a vendégeket. Kell találni valamit, amivel kitűnsz a versenytársak közül. Nagyon fontos, hogy a személyzet maximálisan kielégítse a vendégek igényeit, így lesz élmény az ott-tartózkodás. Ha a vendég azt érzi, hogy tényleg törődnek vele, akkor, ha a többi fent említett érték is megvan, elégedett és hűséges lesz, aki többször is visszatér.