Hogyan tudsz több vendéget szerezni szállodádba egy jó weboldallal?
Foglalások növelése weboldallal
Ez nem csak üdülőhelyeknek való valami, vagy nem csak luxusszállodák webhelye lenyűgöző ingatlanok számára. Egy független szállodának vagy egy kis nyaralónak ugyanaz az igénye, hogy látható legyen az interneten.
Röviden, az egész vendéglátó-ágazat immár az erős online jelenlétre támaszkodik. Miért? Mert ha a közelmúltig a vásárlóerővel rendelkezők és az utazást lefoglalók a közvetlen kapcsolattartáshoz, telefonáláshoz és hagyományos utazási irodákhoz szokott generáció volt, ma már más a helyzet. Az internetes generáció ma már úgy keres szállást az utazáshoz, hogy rákeres a Google-ban. Ez a tendencia már most is fejlődik, mert sokan a közösségi médiában, például a TikTokon keresnek információkat a szállodákról és látnivalókról, és nem foglalnak onnan csak azért, mert (még mindig) nem tudnak!
Szállodai honlap tervezése
A szállodai webhely a szálloda márkáját, kényelmét és szolgáltatásait online reprezentálja, és kulcsfontosságú szerepet játszik a potenciális vendégek vonzásában és a foglalások számának növelésében. Manapság a kiváló szállodai weboldal kialakítása elengedhetetlen minden szállodatulajdonos számára, aki sikeres szeretne lenni a rendkívül versenyképes vendéglátóiparban.
Egy jól megtervezett szállodawebhely hatékony eszköz lehet a szálloda által kínált összes gyönyörű dolog bemutatására, a szobáktól és szolgáltatásoktól kezdve a helyszínig és a helyi látnivalókig. Egy jó munka a weboldal tervezésében pozitív első benyomást kelthet a potenciális vendégekben, közvetítve a szálloda professzionalizmusát, megbízhatóságát és a részletekre való odafigyelést. Ez a szálloda virtuális névjegykártyája. Ha jól el tudjuk mesélni a történetét, bemutatjuk, hogy milyen gondot fordítottunk az ingatlan létrehozására, akkor meg tudjuk győzni a felhasználókat, hogy látogassanak el hozzánk. A szálloda weboldalának kezdőlapjától a szobatípusok oldalain át az ajánlások oldaláig mesélj nekik mindenről, amit a környék kínál, adj nekik hozzáadott értéket, így jobban ösztönzöd őket a foglalásra.
Ezen túlmenően, a szállodai webhelyek hatékony kialakításának felhasználóbarátnak és könnyen navigálhatónak kell lennie. Az oldalt mobileszközökre kell optimalizálni, ugyanis egyre többen használják telefonjukat szálláskeresésre. A különböző képernyőméretekhez és -felbontásokhoz alkalmazkodó reszponzív kialakítás elengedhetetlen funkció. Ne felejtsd el az esztétikát. Nagyon fontos, hogy lenyűgöző képek legyenek a webhelyen, amelyek megmutatják a szobákat, kényelmi szolgáltatásokat és a vendégeknek kínált legjavát. Videókat is beágyazhatunk, hogy panorámát jelenítsünk meg az ingatlanról vagy akár videós beszámolókat. De ezt a témát később még kibővítjük. Amint látod, a webhely szálloda-dizájnja sok mindent tartalmaz.
Mit kell tartalmaznia a szálloda webhelyének?
1. Ne felejtsük el a foglalási motort
A szálloda webhelyének kezdőlapjának a márkát kell képviselnie szálloda lenyűgöző képével, és mindenekelőtt integrált foglalási motorral. A webhely látogatóinak képesnek kell lenniük közvetlenül és egyszerűen foglalni a webhelyről. Ez kulcsfontosságú a szállodád számára, mert zökkenőmentes felhasználói élményt kínálhatsz nekik, és pénzt takaríthatsz meg az OTA-k jutalékain. Az egyik fő ok, amiért a kezdőlapnak kell a webhely horogjának lennie, az az, hogy amikor szállodát keresünk, az úgynevezett „Billboard Effect” fellép: az a tendencia, hogy az emberek az OTA-k árainak összehasonlítása után keresnek egy szállodai webhelyet. Tehát ha webhelynek kezdőlapja működik és megbízható foglalási motorral rendelkezik, az ügyfél közvetlenül a szálloda webhelyén fog foglalni.
2. Logó, szimbólum és tartalom
A szállodák weboldalának tervezésének három alapvető szempontja. Mindegyik nagyon fontos a webhely számára, mert közvetlenül beszél a szállodáról. A logó az egyik olyan dolog, amitől felismerhető lesz, ezzel is elkészíthetjük kedvencünket, azt a kis képet, amely az internetes kereső fülön, a név mellett jelenik meg. Ez a szimbólum hasznos ahhoz, hogy webhelyünk felismerhető legyen, ha több lap van nyitva. A fényképek is nélkülözhetetlenek, mert ha jól vannak elkészítve, akkor kiemelik az ingatlan erősségeit. Mindig bízz a szakemberekben, a mobiltelefonnal készült fotók nem jók! Ami a tartalmat illeti, az a kísérő szöveg és a magyarázatok a szálloda webhelyén. Legyél ötletes, de egyben tömör is. A szöveges tartalmakban adj meg a potenciális ügyfeleknek minden szükséges információt, és mutasd meg nekik, miért érdemes a Te Hoteledben megszállniuk.
3. Hozd létre a közösségedet
A szállodád teljes webhelye, a fényképektől a szöveges tartalmakig, a vendégeknek adott információkig a szálloda webhelyének kialakításának alapvető része. Egy gazdag és hatékony oldallal lehetőséged van arra, hogy olyan ügyfeleket vonz be, akik szobát foglalnak, de arra is, hogy közösséget hozz létre a szálloda és a hozzá kapcsolódó témák körül. Ha például érdekel a természet, mert szállodád egy erső mellett található, akkor publikálhatsz cikkeket erdei kirándulás témában, és mindenkit a szállodához köthetsz, aki osztja ezt a szenvedélyt. Ez egy hűséges közösséget hoz létre, amely évről évre visszatér hozzád, és ajánlja másoknak, és hajlandó lesz nagyszerű véleményeket írni, ha megkéred őket.