10 vendéglátási tipp, amelyet minden szállodatulajdonosnak tudnia kell

10 vendéglátási tipp, amelyet minden szállodatulajdonosnak tudnia kell

A filmekben ez olyan egyszerűnek tűnik. A szállodák könnyedén futnak, a személyzet a megfelelő pillanatban lép be, hogy név szerint üdvözölje a vendégeket, kínáljon egy frissítő italt, vagy nyüzsögjön, hogy a poggyászt a szobába szállítsa.
szálloda vezetés

Szállodaüzemeltetési tippek a visszatérő vendégekért


És persze egy ilyen idealizált világban a szállodamenedzser is nyugodt, minden vendéggel van ideje beszélgetni, és soha nem nehezíti le egy rakás adminisztrátori feladat. De ha bármilyen típusú szállodát vagy hotelt, vagy szállásvállalkozást vezet, tudja, hogy a valóságban másképp történnek a dolgok.

A mindennapok trükkösek lehetnek, mivel beláthatatlan időközönként új kihívások bukkannak fel.

Az alábbiakban tíz vendéglátási tippet gyűjtöttünk össze, amelyeket be kell tartanunk a szállodaüzemeltetése során, és amelyek segíthetnek minden olyan csavar kezelésben, amely az útunkba kerülhet a szálloda menedzselése során.

 

10 vendéglátási tipp, amit ismerned kell szállodavezetőként

 

1.    Köszönts minden vendéget mosollyal



Ez egyértelműnek tűnhet, de óriási különbséget fedezhetünk fel mosoly és mosoly között is. Ha meleg mosollyal fogadjuk a vendégeket a szállodában, akkor jól érzik majd magukat. Megkönnyíti őket attól a pillanattól kezdve, hogy beteszik a lábukat a szálloda ajtaján, és jó első benyomást kelt a szállodáról és a csapatról egyaránt. A mosoly az alkalmazottak munkájukhoz és vendégeikhez való pozitív hozzáállását is tükrözi. A bejelentkezéstől a kicsekkolásig minden interakciót kellemesebbé és személyesebbé tehetünk egy kedves mosollyal.

Egy-egy odafigyelő mosollyal pedig segíthetünk növelni vendégeink márkahűségét, mivel az ügyfelek 73%-a szerint a barátságos alkalmazottak jobban megbecsülik a márkát. Ráadásul 58%-uk hajlandó többet költeni, ha kiváló szolgáltatást tapasztal. Ha mosolyogva fogadjuk vendégeinket, megnöveljük ennek az esélyét.



 

2.    Fordítsunk figyelmet az értékelésekre


A vendégek nem mindig mondják el, mi zavarta őket tartózkodásuk alatt. Ez sajnálatos, mert ez megfoszt minket attól a lehetőségtől, hogy házon belül kijavítsuk a hibákat. Ellenőrizhetjük azonban a véleményeket online, hogy megtaláljuk a szolgáltatásaink folyamatos fejlesztésének módját. A lakossági visszajelzések figyelemmel kísérése is lehetőséget ad arra, hogy pótoljuk szolgáltatáshiányosságainkat. A rossz véleményekre őszinte bocsánatkéréssel válaszoljunk, és ajánljuk fel vendégeinknek a visszatérést, hogy megmutassuk, tudjuk jobban is csinálni.

De ne csak a panaszokra koncentrálj. Reagálj a jó visszajelzésekre is annak bizonyítására, hogy értékeled a vendégek megjegyzéseit és a megosztásukhoz szükséges időt. A TripAdvisor szerint ez 21%-kal növelheti az esélyét, hogy új megkereséseket kapjunk. A pozitív értékelések szintén aranybányát jelentenek a marketing számára, mivel megmutatják, hogy az emberek mit szeretnek legjobban szállodádban. Ez felbecsülhetetlen értékű tudás a jövőbeli marketing kampányaitokhoz!

 

Amennyiben pedig további segítségedre van szükséged akár a szállodavezetés, akár a hotel marketing területén keresd fel a HOTELMENTŐKET, és alakítsunk ki együtt egy sikeres stratégiát a szállodád számára!



 

3.     Friss szolgáltatások


Ma rendszeresen valami újat kell kínálnod, hogy megragadd az emberek figyelmét, és a fejükben maradj. Gondolj arra, hogyan frissítheted szolgáltatásait időnként, hogy az új vendégeket kíváncsivá tedd, és visszatérésre ösztönözd a korábbi látogatókat.

Nem kell újra feltalálnod a kereket (hacsak nincsenek őrült, de megvalósítható ötleteid). Kezdheted szezonális menükkel vagy promóciós ajánlatokkal, amelyek kiemelik a helyi ünnepeket, eseményeket vagy különlegességeket. Az egyéb lehetőségek közé tartoznak a korlátozott idejű csomagok, amelyek a gyógyfürdő, a kikapcsolódás vagy az étel- és italkínálat köré épülnek.

Ez nemcsak a weboldaladnak, a közösségi médiádon és a hírleveleidben is ad beszélnivalót. Ezek az ajánlatok lehetővé teszik a közvetlen foglalások ösztönzését is, ha a legjobb ajánlatok kizárólag a szálloda saját webhelyén érhetőek el.

 

4.    Új technológiai fejlesztések tesztelése


Folyamatosan új eszközök jelennek meg, és lehetetlen mindegyiket kipróbálni. De ez nem jelenti azt, hogy teljesen hátat kell fordítania a témának. Számos új technológiai megoldás jelentősen megkönnyítheti a személyzet életét, és egyúttal javítja a vendégek élményét is. Ez viszont növelheti hírnevünket és több bevételt is generálhat egyidejűleg.


Ezért fontos, hogy naprakész maradj az új termékekkel kapcsolatban, olvasd el a véleményeket, és beszélj az iparágban dolgozó kollégákkal, hogy információt szerezz, mit használnak a konkurensek. Ha valami megfelelőnek tűnik a hoteled számára, szerezz be egy ingyenes bemutató vagy próbaverziót a szolgáltatótól, hogy megtudd, az eszközök jól működne-e a meglévő technológiai csomaggal.

 

5.    Vendégkezelő rendszer használata


Az olyan vendégkezelő rendszer, mint a Canary, segít a különféle szolgáltatások egyszerűsítésében és általánosságban jobb tartózkodási élmény megteremtésében.

Az átfogó Vendégkezelő rendszer olyan termékeket tartalmaz, mint:

 
  • Érintés nélküli be-/kijelentkezés: Hozz létre egy problémamentes digitális érkezési és távozási folyamatot, amelyet az utazók a számukra legmegfelelőbb módon végezhetnek el. Ez azt is lehetővé teszi, hogy több vendéginformációt (pl. e-mail, telefonszám stb.) rögzíts a bejelentkezés során, és több 5 csillagos értékelést kapj (egy egyszerű vendég-elégedettségi felmérésen keresztül) a kijelentkezés során.
  • Vendégüzenet: Engedélyezd a recepciós csapatnak, hogy értékes időt takaríts meg automatizált, közvetített és közvetlen üzenetküldéssel a vendégeknek.
  • Digitális upsells: Automatizálja az utánértékesítést a járulékos bevételek növelése érdekében, miközben lehetővé teszi az utazók számára, hogy összeállítsák a tartózkodási élményüket.

Együtt, ezek a megoldások növelhetik a vendégek elköteleződését, felsőbb szintre emelhetnek, és értékes időt takaríthatnak meg csapatodnak. Ez egy módja annak, hogy megfelelj a modern utazók változó elvárásainak. Sokan közülük most vágynak ezekre a technológia által vezérelt élményekre, vagy legalább arra vágynak, hogy okoseszközeiken keresztül kapcsolatba lépjenek a szállodával.

 

6.    Gondoskodj a biztonságos fizetési lehetőségekről


A fizetési folyamatok biztonságossá és gördülékenyebbé tétele ugyanolyan fontos a vendéglátásban, mint az e-kereskedelemben. Ez két fő okból elengedhetetlen:

 
  • A biztonságos fizetési folyamatok kényelmesebbé teszik a vendégek tartózkodását. Ha úgy érzik, hogy a pénzügyi adataik nincsenek biztonságban, akkor nem foglalnak közvetlenül (vagy egyáltalán).
  • Megvédhetjük magunkat a hitelkártya-csalástól vagy a visszaéléstől. Mindkettő költséges, időigényes és árthat a hírnévnek.


A fizetések feldolgozásához használt űrlapok fontos szerepet játszanak itt. Ha szállodádban továbbra is papír-/PDF-űrlapokat használsz a hitelkártyás fizetések engedélyezésére, érdemes minél előbb digitális alternatívát keresned, mivel ezek a dokumentumok már nem minősülnek PCI-kompatibilisnek.

 

7.    Fektess be a személyzet képzésébe


A személyzet képzése növelheti a munkával kapcsolatos elkötelezettséget, valamint az alkalmazottak megtartását. Egy olyan időszakban, amikor a rendkívüli létszámhiány több mint 1,52 millió vendéglátói állást hagyott betöltetlenül világszerte, ez egy megtérülő befektetés.

Olvass többet szállodaüzemeltetési szolgáltatásunkról, hogy gördülékenyebb legyen szállodádban a munkavállalók alkalmazása és maga a szálloda vezetésével kapcsolatos feladataid is rendszereződjenek. 


Hogyan tudjuk segíteni alkalmazottainkat új ismeretek elsajátításában?
 
  • Rövid helyszíni képzés az osztályokon belül
  • Fél- vagy egész napos workshopok
  • Keresztképzés más osztályokon
  • Online képzés
 

8.    Legyen éles a szálloda webhelye


Szállodád webhelye az egyetlen értékesítési képviselőd, amely 24/7/365 működik. Ugyanakkor ez az online névjegykártyád, és gyakran megteremti az első benyomást a márkáról. Végül a legjövedelmezőbb foglalásokat kínálja számunkra, mivel senkinek nem tartozunk jutalékkal közvetlen foglalásainkért.

Ha segítségedre van szükséged szállodád weboldalának optimalizálásának terén, a HOTEMENTŐK állnak rendelkezésedre! Gyors, vendégbarát, esztétikus és modern weboldal szállodád számára garantálja, hogy több direkt foglalásod érkezzen és megteljenek a szállodai szobák nálatok!


Ez elegendő ok kell legyen ahhoz, hogy webhelyed prioritást élvezzen, és gondoskodj róla, hogy szükség esetén megújuljon. Ez magába foglalja a rendszeres professzionális fotók készítését, az értékes információkban gazdag tartalmak készítését, valamint annak biztosítását, hogy a weboldal látogatói könnyen navigálhassanak.

Még tovább javíthatjuk a felhasználói élményt olyan eszközökkel, mint az élő csevegés vagy a kérdések megválaszolására szolgáló chatbot, valamint a gyors, könnyen használható foglalási motor. Ez megnyitja az utat a még több közvetlen foglalás és a nagyobb nyereségesség felé!

 

Következtetés


Oké, ez egyszerre lehet, hogy sok volt. És ezeknek a tippeknek a végrehajtása egy kicsit bonyolultnak tűnhet. Ha ez a helyzet esetedben is, kezd el a változtatást egy vagy kettő pont alkalmazásával, vagy lépj velünk kapcsolatba, és konzultáljunk róla, hogyan lehetnek szállodád még sikeresebb!
 

Hotel marketing Blog