A szezonalitás hatása a szállodaiparra; Hogyan legyünk szezonon kívül is teltházasok?

A szezonalitás hatása a szállodaiparra; Hogyan legyünk szezonon kívül is teltházasok?

A szállodaipar dinamikus világában a szezonális ingadozások komoly kihívások elé állítják a szállodatulajdonosokat. A cikkben felfedezzük, hogyan befolyásolja a szezonalitás a szállodákat, és bemutatunk hatékony tippeket arra, hogyan csökkentsék a szezonalitás negatív hatásait és vonzzák a vendégeket az év minden szakaszában.

Nyaralószezonon kívül is lehetünk eredményesek!


A szállodaipar egy olyan szektor, amely éves ciklusokban működik, amelyeket az évszakok befolyásolnak. Általában a november és március közötti hónapok a szállodák számára csúcsidőn kívüli időszakok, míg júniustól augusztus végéig a látogatottság tetőzött, ez az ún. főszezon. A szezonális ingadozások minden utazó számára ismerősek, és jelentős hatással vannak az intézmények bevételére. A szállodatulajdonosoknak azonban aktívnak kell lenniük, és ki kell használniuk ezt az időszakot a szezonalitás hatásainak mérséklésére és hosszú távú stratégia kidolgozására.

 

A szezonalitás és a turisztikai áramlások ingadozása


A szezonalitás két fő tényezőből ered. Az első tényező az éghajlat, amely összekapcsolja a természetet az évszakokkal. Ez határozza meg bizonyos úti célok turisztikai szezonjait. Például a hegyvidéki területeken a szezonalitás kiemelkedően érzékelhető, ahol a téli hónapokban nő az értékesítés, míg a nyár sokkal lassabb időszak. A tengerparti célpontoknál azonban éppen fordítva történik.


A második tényező, amely a szezonalitásért felelős, az intézményi tényezők, mint az országos döntések, az iskolai naptár és az ünnepek. Ezek a két időszak az ideálisak a vakációk szervezéséhez, különösen az iskolás családoknak.

Az év folyamán a szállodatulajdonosok tapasztalják, hogy a szezonalitás miatt változik az intézmény kihasználtsága. A tulajdonosnak figyelemmel kell kísérnie ezt az arányt, mint valódi teljesítménymutatót, hogy azonosítsa a főszezoni és utószezoni időszakokat. Míg a szezonalitás hatása kevésbé észrevehető a nagyvárosokban, ez a jelenség jelentős kihívást jelent a legtöbb francia szállodatulajdonos számára.

 

Tippek a szezonon kívüli vendég vonzáshoz


A szezonalitás negatív hatásainak csökkentése érdekében a szállodatulajdonosoknak meg kell fontolniuk, hogyan vonzzák a vendégeket a csúcsidőn kívüli időszakokban. Az első lépés az, hogy azonosítsák azokat az utazókat, akik valószínűleg érdeklődnek a nem szezonális tartózkodás iránt, mint például nyugdíjasok, gyermektelen párok, nem iskolás gyerekekkel rendelkező családok, valamint külföldi utazók, akik más időpontokban szoktak utazni. Ezek az utazói profilok nem korlátozódnak az iskolai naptárhoz, és hajlamosak utószezonban utazni, hogy elkerüljék a túlzsúfolt időszakokat.

Az utazók célpontjainak azonosítása után ösztönözzék őket, hogy válasszák a szálláshelyüket. A szállodatulajdonosnak exkluzív ajánlatokat kell kínálnia kifejezetten az utószezonra, például szállás és relaxációs csomagokat. Ehhez tisztázni kell, hogy az utazó milyen céllal érkezik, és az elvárásaihoz igazodó ajánlatokat kell kidolgozni. Továbbá érdemes szezonalitásnak megfelelő árakat alkalmazni.

Bár az évszakok befolyásolják a legtöbb utazót, az üzleti utazókat kevésbé érinti ez a tényező. Az üzleti konferenciák, találkozók és vásárok miatt a szakemberek egész évben utaznak. Az üzleti utazók általában többet költenek a tartózkodás alatt, mint a szabadidős utazók, és ezért kiemelt célpontként szolgálhat a szállodák számára a szezonalitás negatív hatásainak ellensúlyozására. Az üzleti utazókat vonzani érdekében a létesítménynek megfelelő infrastruktúrát kell kínálnia, például tárgyalókat és irodákat, ami hosszú távon megtérülő befektetés.

 

Lehetőség a szálloda vezetésének javítására


Bár a szezonalitás csökkentheti a kihasználtságot és a bevételeket, az ilyen időszakok lehetőséget kínálnak a szállodatulajdonosoknak a létesítményük gazdálkodásának felülvizsgálatára. A főszezonban a tulajdonosnak nagyobb felelősséggel kell megbirkóznia, mivel az utazók aggodalmai a középpontban állnak. A csendesebb időszakok lehetőséget teremtenek a létesítmény frissítésére, felújítására, elavult berendezések cseréjére és új dekorációk bevezetésére.


Mivel a tulajdonosnak kevesebb a teendője a mindennapi ügyekkel, az új eszközök segítségével időt tud szánni a létesítmény népszerűsítésére. Az online jelenlét elengedhetetlen a modern üzleti modellhez, és a saját weboldal kialakítása a könnyen használható online eszközök segítségével elérhető mindenkinek!
 

Kérd a Hotelmentők szolgáltatásait, amelyek a szállodatulajdonosok digitális igényeire fókuszálnak, azáltal, hogy megkönnyítik a foglalások kezelését a csatornakezelő segítségével és élő foglalásokat generálnak a foglalási motorral. Ha szeretnéd kipróbálni a megoldásunkat, kérjük, töltse ki az alábbi űrlapot, és hamarosan kapcsolatba lépünk veled!


Üzenj nekünk

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.


A szezonalitás hatásait a szállodaipar többsége érzi. A csökkenő bevételek, az alacsony kihasználtság és a szezonális visszaesések mind zavarokat okozhatnak a létesítmény fenntarthatóságában, kivéve, ha a szállodatulajdonos időben felismeri és reagál rá. Míg néhány vállalkozó úgy dönt, hogy bezárja kapuit a veszteségek minimalizálása érdekében, a marketingstratégiát sosem szabad figyelmen kívül hagyni. A szezonalitás alatti időszakokban a szállodatulajdonosnak ki kell használnia a lehetőséget a jövőbeli foglalások előmozdítására. Ha a főszezon előtt már van egy megtelt létesítményünk, akkor az kevesebb stresszt jelent a tulajdonosnak.

 

Hotel marketing Blog