Turizmus marketing – több, mint hirdetés: élményt, márkát és jövőt építünk

Turizmus marketing a Hotelmentőkkel

Turizmus marketing a Hotelmentőkkel

A turizmus marketing nem csupán arról szól, hogyan adunk el egy szállodai szobát vagy egy wellness hétvégét. Ez ma már egy sokkal komplexebb műfaj: élménytervezés, márkastratégia, adatvezérelt döntések és kreatív történetmesélés egyetlen rendszerben. 

Azok a szállodák, éttermek vagy akár egész desztinációk, amelyek ezt felismerik, nemcsak a szezonban, hanem azon túl is teltházzal működhetnek.

Ha Te is a turizmusban dolgozol, ideje új szemmel nézned a marketinget – ebben segítünk mi, a Hotelmentők.

 

Miért más ma a turizmus marketing?

A klasszikus reklámeszközök (plakát, szórólap, óriásbanner) ideje lejárt. A vendégek ma már online keresnek, értékeléseket olvasnak, sztorikat néznek, és pillanatok alatt döntést hoznak. Ebben az új világban a turizmus marketing az egyik legfontosabb túlélési eszközzé vált. Ha nincs történeted, nem vagy jelen a digitális térben, vagy nem látszol a konkurencia között, gyakorlatilag láthatatlanná válsz.

De a jó hír az, hogy a megfelelő stratégiával és eszközökkel bármekkora szálláshely vagy vendéglátóegység képes felépíteni egy erős, vonzó márkát – ehhez viszont tudatos turizmus marketingre van szükség!

Töltsd ki a bal oldalon található űrlapot, és kérj személyes konzultációt, amely során segítünk feltárni hoteled, panziód, szálláshelyed lehetőségeit, hogy több foglalásod legyen organikusan!
 

Mi vagyunk a Hotelmentők

Egy turizmusra szakosodott marketingcsapat, akik nem csak a számokat látják, hanem a vendégeket is mögöttük. Többéves tapasztalattal dolgozunk szállodákkal, panziókkal, éttermekkel és turisztikai szolgáltatókkal, és pontosan értjük, milyen kihívásokkal néz szembe a szektor a szezonváltások, a munkaerőhiány vagy épp a digitális verseny közepette. Mi nem sablonokban gondolkodunk, hanem személyre szabott, működő turizmus marketing stratégiákat készítünk – emberi hangon, adatvezérelt alapon, kreatívan és eredményorientáltan. Célunk, hogy ne csak több vendéged legyen, hanem visszatérő vendéged is.

Mitől lesz hatékony a turizmus marketing?


A jó turizmus marketing három alappillérre épül:
 

1.    Pozicionálás: 

Meg kell fogalmaznod, miben vagy más, mint a többiek. Nem elég azt mondani, hogy nálad finom a reggeli – ezt mindenki állítja. Mi segítünk megtalálni és megfogalmazni az egyedi értékeidet.

 

2.    Tartalom: 

A látogatók nem szobát keresnek, hanem élményt. Meg kell mutatnod, milyen érzés nálad megszállni, vacsorázni vagy kikapcsolódni. Ehhez történetek kellenek – képekkel, videókkal, cikkekkel, és igen, egy jó hangvételű TikTok-kal is.

 

3.    Adatok: 

Tudod, honnan jönnek a vendégeid? Melyik kampányod működött igazán? A turizmus marketing nem véleményekre, hanem adatokra épül. Segítünk az elemzésben, optimalizálásban, hogy minden forint a lehető legjobban térüljön meg.

 

A turizmus marketing eszköztára: nemcsak Facebook és Google

Sokan azt hiszik, a turizmus marketing kimerül a Facebook-hirdetésben és a Google találati listában. Valójában ez csak a jéghegy csúcsa. Az igazán hatékony stratégia több csatornát használ összehangoltan:

•    Keresőoptimalizált weboldal, ami nem csak szép, hanem elad
•    Hírlevélkampányok, amelyek újra megmozgatják a régi vendégeket
•    Videós tartalom, amely megragad az emlékezetben
•    TikTok és Instagram Reels – vizuális mesemondás modern köntösben
•    Online PR – hogy a médiában is halljanak rólad
•    PPC kampányok, amik nem csak visznek, de hoznak is pénzt

A Hotelmentők csapata segít összehangolni ezeket az eszközöket – nem ötletszerűen, hanem stratégiai alapon.

 

Turizmus marketing kis költségvetéssel? Igen!

Sokan kérdezik: „Mi értelme a marketingnek, ha épp most van kevés vendégem?” Pontosan ilyenkor van értelme. A turizmus marketing nem csak akkor működik, amikor megy a szekér – hanem akkor is, amikor épp beindítanád. Ráadásul kis költségvetéssel is lehet nagy eredményt elérni, ha jól használjuk az ingyenes csatornákat, a saját vendégkörödet, és okosan építjük a hirdetéseket.

Nem a pénz mennyiségén múlik a siker, hanem a stratégián. A Hotelmentőknél ezt nagyon komolyan vesszük: segítünk abban, hogy a rendelkezésre álló eszközeidet a lehető legjobban használd ki.

 

Kinek érdemes turizmus marketingben gondolkodnia?

•    Szállodáknak és panzióknak, akik ki akarnak tűnni a tömegből
•    Vendéglátóhelyeknek, akik több helyi vendéget szeretnének
•    Falusi vendégházaknak, akik szeretnének bekapcsolódni az élményturizmusba
•    Idegenforgalmi szolgáltatóknak, akik szeretnének egy lépéssel a versenytársak előtt járni

A turizmus marketing nem csak a „nagyok játéka” – a kicsiknek is lehetőség, hogy hangot kapjanak a piacon.
 

Hotel marketing Blog

Kérje ajánlatunkat!