z generációs hotel marketing tippek; z generáció; gen z; hotel marketing tippek; hotel marketing trendek

Erre vágynak a fiatalok a szállodai pihenésük során: Z generációs hotel marketing trendek

Ha a vendéglátóiparban dolgozol, elengedhetetlen, hogy mindig előre gondolkodj. A baby boomer generáció egyre idősebb, és talán kevesebbet utazik már, a millenniumiak pedig kevesebb pénzt költenek. Szerencsére a Z generáció a felnőttek feltörekvő generációja – ők nagyobb valószínűséggel költik a pénzüket utazásra és élményekre, nem pedig kézzelfogható tárgyakra. Szállodaként a Z generáció megszólítása elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez. De hogyan csináld? Hogyan változtathatod meg kissé marketing stratégiádat, hogy az X generációtól és a millenniumiaktól a világot látni vágyó fiatalabb közönség felé haladj?

Ki az a Z generáció és mit akar?

Z generációnak nevezzük az 1996 és 2012 között született személyeket. Az előttük lévő Y generáció vagy más néven millenniumiak 1981 és 1996 között születtek. Az Z és Y generáció szüleik általában az X generáció tagjai, akiknek születése 1965 és 1981 közé tehető, majd előttük a már idősödő baby boomer generáció van az 1946 és 1965 közötti születésükkel. 

Kezdjük azzal, hogy megértjük, mit akarnak a Z generációs vendégek a szállodai tartózkodásuk során. Előfordulhat, hogy nem tudod befolyásolni az utazási terveiket, de megtehetsz mindent annak érdekében, hogy szállodád vonzóbb legyen számukra, mint egy versenytárs. Nézzük meg közelebbről, mire is vágynak a Z generációs vendégeid, és hogyan tudod hatékonyan és eredményesen végrehajtani A hotel marketing változtatásokat a bevonzásuk érdekében.

Z generációs hotel marketing tipp: erős digitális jelenlét

Valószínű, hogy hotelednek már van weboldala. Ha itt tudnak a vendégeid szobát foglalni maguknak, akkor már jó úton vagy. Ez azonban nem biztos, hogy elég a Z-generáció számára, aki digitálisan a legfejlettebb generáció, és arra számítanak, hogy szinte bármit meg tudnak csinálni a telefonnal a kezükben.

Ha valóban a Z generációnak szeretnél hirdetni, győződj meg arról, hogy könnyen online foglalhatnak szobát (és ügyelj arra, hogy webhelyed mobilbarát legyen!), és fordíts időt a bizalomépítésre, ahelyett, hogy megpróbálnál „eladni” nekik valamit. A Z generáció legtöbb tagját jobban érdekli az általa használt márkákkal való kapcsolatépítés – különösen a digitális kapcsolatok.

Használd a közösségi médiát, hogy kapcsolatba lépj közönségeddel. Csinálj élő közvetítéseket, hogy megmutasd vendégeidnek, mire számíthatnak, ha hoteledben szállnak meg, és használd a videómarketinget, hogy megoszd a kulisszák mögötti eseményeket. Csinálj versenyeket az Instagramon és a TikTokon, és vegyél részt a közösségi megosztásokban, amely lehetővé teszi vendégeid számára, hogy lényegében márkanagykövetként dolgozzanak. Ha erős digitális jelenléttel rendelkezel, és a Z generáció látja, hogy a technológia élvonalában állsz, nagyobb valószínűséggel érzik magukat komfortosan, ha a hoteledben foglalnak szobát.

Gen Z hotel marketing tipp: állj ki valamiért

A Z generációt összességében nagyon érdeklik a társadalmi kihívások. Ez egy olyan generáció, amelyet olyan problémák vettek körül, mint a globális felmelegedés, a faji igazságtalanságok és a gazdasági zűrzavar. Bár fontos a bizalom kialakítása és a kapcsolatok építése, ugyanolyan fontos, hogy megbizonyosodj arról, hogy hoteled valami olyasvalamit képvisel, amit ez a generáció fontosnak tart. A Gen Z érdeklődési körei tartozik még a fenntarthatóság és a környezetvédelem is. 

Az éghajlatváltozás nyilvánvalóan egy másik fontos probléma, amely ma mindenkit érint. Mivel azonban ez komoly probléma a Z generációs tagok születése óta, nagyobb valószínűséggel bíznak azokban a vállalkozásokban, amelyek állást foglalnak az éghajlatváltozás ellen, és megteszik a részüket az ellene való küzdelemben. Ez olyan dolgokat jelent, mint az üvegházhatású gázok kibocsátásának mérése és elemzése, az energiafogyasztás és a hulladék mennyiségének csökkentése és a megújuló energiaforrásokba való befektetés. Nem elég csak egy poszt erről a hoteled Instragam oldalán, A Z generáció nem fél a kutatástól. Tehát aktívan foglalkozz azokkal az ügyekkel, amelyekben hiszel, és több olyan tagot fogsz vonzani ebből a generációból, akik igazodnak az értékeidhez.

Z generációs hotel marketing: fontos az egészség

Lehet, hogy a Z generáció egy fiatal generáció, de hihetetlenül egészségtudatosak is. Tisztában vannak testük táplálásának fontosságával, és nagyon komolyan veszik az öngondoskodást. Ez is egy olyan generáció, amely nagymértékben csökkentette a mentális egészséggel kapcsolatos megbélyegzést.

Ha olyan élményt tudsz nyújtani a szállodádban, amely a mentális és fizikai jólétre összpontosít, nagyobb valószínűséggel vonzod be a Z generáció tagjait. Bónuszként hamar ismertté válsz, mint egy olyan hotel, ahol valóban törődnek a vendégeik egészségükkel: ez egy nagyszerű hotel marketing tipp minden generáció számára.

A Z generáció tagjai fenntarthatóbb választásokat keresnek, mivel sokan egészségükre összpontosítanak. Próbálj meg olyan dolgokat beépíteni, mint:
•    Bio élelmiszerek
•    Helyi ételek
•    Környezetbarát samponok és balzsamok
•    Újrahasznosítható anyagok

A környezetbarát változtatások még a mentális egészségre is pozitív hatással lehetnek, csökkentve a stresszszintet és a szorongás érzését.

Összegzés: ne felejtsük el az idősebbeket sem

Miközben szállodádnak továbbra is opcionális szállási lehetőséget kell mutatnia az idősebb generációk felé (hiszen ők a nagy rajongói a wellnessnek és a tényleges pihenésnek), itt az idő, hogy előre tekints, és gondolkodj azon, hogyan vonzd a Z generációt a szállodádba, hiszen ez tovább viszi hoteledet a 21. századba. Mindezek a Z generációs hotel marketing változások hihetetlenül pozitívak, és rengeteg értéket adhatnak vállalkozásodnak, beleértve a csökkentett karbonlábnyomot, erősebb digitális jelenlétet és egy még jobb munkakörnyezetet is.
 

A Hotelmentők ebben is a segítségedre vannak, ha egyedül nem vagy biztos a hoteled marketingjében keress fel minket!


KATTINTS IDE ÉS SEGÍTÜNK

Hotel marketing Blog